Łukasz Adamowicz: Spotkania tworzą rzeczywistą różnicę
Jeśli ostatnie lata czegoś nas nauczyły, to właśnie tego, że „Spotkania Mają Znaczenie”. Najpierw pandemia, później niedobory na rynku pracy, a na końcu wojna w Ukrainie, to wszystko okoliczności, które były obiektywnymi przeszkodami w organizacji spotkań.
Te same okoliczności unaoczniły wszystkim wagę i wartość Przemysłu Spotkań i Wydarzeń. Pandemia pokazała, jak ważną wartością dla każdego z nas są spotkania, relacje i odkrywanie świata. Niedobór pracowników unaocznił pracodawcom konieczność pozafinansowych form motywacji, co w połączeniu z trwającą rozbudowaną pracą zdalna doprowadziło do skokowego wzrostu zainteresowania organizacją różnego rodzaju spotkań pracowniczych. Wojna w Ukrainie przesunęła polityczny środek ciężkości na naszą część Europy. Co za tym idzie, stworzyła nieustający festiwal wizyt, konferencji i kongresów. Aby efektywnie pełnić rolę łącznika pomiędzy zachodem a nowym wschodem, musimy zapewnić fora do spotykania się, wymiany wiedzy i doświadczeń oraz współpracy.
Przemysł Spotkań i Wydarzeń jest w fazie dynamicznej odbudowy. To trudny dla organizatorów czas ciężkiej pracy. Życzyłbym nam, aby ta odbudowa jak najszybciej się zakończyła i żebyśmy wreszcie dogonili rosnący popyt na nasze usługi. Abyśmy dogonili go, utrzymując jakość. Utwierdzając naszych klientów i ich gości w wartości, jaką daje nasza wspólna praca. Wartość naszej pracy wzrasta. Niech tak zostanie. To wyższa wycena usług przemysłu spotkań i zrozumienie, jak bardzo unikalne jest każde wydarzenie, pozwala nam tworzyć eventy, imprezy, wyjazdy, spotkania pomimo skokowego wzrostu kosztów. To nasza szansa, impuls, aby popchnąć naszą branżę w kierunku profesjonalizacji.
Spotkania tworzą rzeczywistą różnicę w życiu ludzi, zespołów, ale i państw. Dzisiaj inwestowanie w spotkania jest co najmniej równie ważne, co inwestycje w zbrojenia. Przy czym spotkania dają nam więcej: łączą i budują, zamiast dzielić i niszczyć.
W dniu Global Meetings Industry Day komentuje Łukasz Adamowicz, prezes zarządu Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether (RPSiW), wiceprezes Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel (SOIT), wiceprezes Grupy BFC.
Global Meetings Industry Day to międzynarodowa akcja, której podstawą jest poświęcenie jednego dnia w roku przemysłowi spotkań. Jego celem jest pokazanie ogromnego wpływu, jaki branża spotkań ma na ludzi, biznes i lokalną gospodarkę.
Pomysłodawcą i organizatorem akcji jest Koalicja Meetings Mean Business ma na celu zaprezentowanie niezaprzeczalnej wartości, jaką spotkania biznesowe, targi, podróże motywacyjne, wystawy, konferencje i konwencje, koncerty przynoszą ludziom, firmom i społecznościom. Poprzez gromadzenie zwolenników przemysłu, współpracę z interesariuszami, prowadzenie badań, koalicja łączy branżę, aby podkreślić jej znaczenie.