Sylwia Banaszewska, Magdalena Kondas: #MeetingsMatter

Sylwia Banaszewska (prezes zarządu) i Magdalena Kondas (redaktor naczelna): Konkurs MP Power Awards® powstał z myślą o promocji branży i prezentacji jej dokonań.
Na zdjęciu: Sylwia Banaszewska (prezes zarządu) i Magdalena Kondas (redaktor naczelna): Konkurs MP Power Awards® powstał z myślą o promocji branży i prezentacji jej dokonań.

Mówimy o tym nie tylko przy okazji Global Meetings Industry Day (który świętowaliśmy 30 marca). Wartość spotkań jest nieoceniona w wielu aspektach, nie tylko tym ekonomicznym, gospodarczym, przywoływanym najczęściej, ale także w transferze wiedzy, budowaniu relacji, powstawaniu innowacji. Są niezbędne w rozwoju, kulturze, biznesie. Ale…
 
Zdaniem branży nie jest to takie oczywiste, dlatego udawadnianie tej wartości, to wciąż ważne zadanie, wokół którego środowisko branżowe powinno być zintegrowane. Uczestnicy tegorocznego Forum Branży Eventowej podczas sprawdzanego wspólnie z nami barometru nastrojów w branży wśród najważniejszych wyzwań stojących przed branżą na dwóch pierwszych miejscach wymienili właśnie „promocję wartości spotkań i wydarzeń jako narzędzi realizacji celów biznesowych klientów, transferu wiedzy, wspierających środowisko innowacji” oraz „budowanie wizerunku branży spotkań i wydarzeń”. Widać zatem, że kwestie rozumienia sensowności stosowania narzędzi event-marketingowych, ich skuteczności w odniesieniu do celów i grup docelowych oraz profesjonalizmu branży, to najważniejsze wyzwania w kontekście komunikowania się branży ze światem zewnętrznych interesariuszy – klientów, mediów, opinii publicznej. I na to branża powinna stawiać duży nacisk.
 
Takie zadanie ma właśnie organizowany przez MeetingPlanner.pl konkurs MP Power Awards®. Konkurs, który powstał z myślą o promocji branży, budowaniu jej silnej pozycji, podnoszeniu standardów i przede wszystkim prezentacji jej dokonań – wydarzeń ważnych w życiu każdej społeczności, firmy czy marki, wydarzeń, które mają sens, wartość, znaczenie. A w jedenastej edycji konkursu liczba zgłoszonych projektów przekroczyła statystyki z dziesięciu poprzednich odsłon. Co ważne, w event marketing inwestują najbardziej rozpoznawalne marki. Za pomocą eventów komunikują się ze swoimi pracownikami, partnerami biznesowymi, klientami. Jak pokazują w konkursie, robią to skutecznie i kreatywnie. Finał konkursu MP Power Awards® już 27 kwietnia, dzień po tym, jak o wartości i znaczeniu spotkań będziemy rozmawiać na Europejskim Kongresie Gospodarczym.
 
W przygotowanym pod egidą MeetingPlanner.pl raporcie „Event Marketing 2022/2023. Wyzwania przemysłu spotkań i wydarzeń w niepewnych czasach” (który niebawem ujrzy światło dzienne) klienci docelowi (głównie marketerzy, przedstawiciel działów HR, PR, szefowie sprzedaży i administracji) umieścili (niemal 70 proc.) event marketing na czwartej pozycji w rankingu popularności narzędzi komunikacji marketingowej. Ale, co ważniejsze, przyznali, że każdy z rodzajów wydarzeń biznesowych (B2E, B2B oraz B2C) oceniają jako bardzo potrzebny w obecnych niepewnych czasach. Przy czym za najbardziej potrzebne uznają wydarzenia kierowane do pracowników. Zgadza się z tym niemal każda ankietowana osoba (96 proc.), choć potrzeba narzędzi event-marketingowych w pozostałych grupach też jest na bardzo wysokim poziomie – wydarzenia z obszaru B2B (88 proc.), B2C (84 proc.).
 
Percepcja benefitów event marketingu jest podobna, niezależnie czy dotyczy ona czasów względnie spokojnych, czy też wiążących się z zewnętrznymi wyzwaniami jak pandemia, wojna czy wysoka inflacja. Za najważniejszą wartość spotkań klienci uznali budowanie relacji z partnerami biznesowymi obecnymi i potencjalnymi, dotarcie z komunikacją do określonych (wybranych) grup docelowych oraz budowanie relacji z marką i kształtowanie wizerunku marki. Spytaliśmy klientów również o straty związane z niekorzystaniem z event marketingu. Okazuje się, że w zdecydowanej większości firm (84 proc.) brak decyzji o skorzystaniu z event marketingu wiązał się z poniesieniem pewnych strat. Co ciekawe, w tym kontekście na pierwsze miejsce wysuwają się zagadnienia związane z marką – w blisko co trzeciej firmie z powodu braku spotkań nie doszło do kształtowania wizerunku marki oraz budowy zaangażowania w nią, ucierpiały również, choć trochę rzadziej, relacje z partnerami biznesowymi oraz wsparcie sprzedaży i budowa marki pracodawcy.

Brak możliwości spotykania się w pandemii pokazał, jak wielkie mają one znaczenie. Dzisiaj bilety na wydarzenia wyprzedają się na pniu już nie tylko na koncerty czy festiwale (których nastąpił ogromny wysyp), ale także na spektakle teatralne, o czym mówili rozmówcy w panelu otwierającym jubileuszową Scenę Jutra. Nieco ostrożniej do lokowania swoich budżetów w event marketingu podchodzi biznes, natomiast uczestnicy, którzy decyzję o udziale w wydarzeniu podejmują indywidualnie, zdecydowanie stawiają na doświadczenia na żywo.
 
Przywołując #MeetingsMatter, w kontekście wartości spotkań, zjawisk, które wpływają na rynek eventowy, i transformacji, którą przechodzi, konieczne jest w okolicznościach święta branży, przywołanie słowa „szacunek” – tak często pojawiającego się ostatnio na łamach MeetingPlanner.pl.
 
Życzymy zatem, przedłużając nieco obchody Global Meetings Industry Day, jak najwięcej szacunku do siebie nawzajem, projektów, które mają sens i zrozumienia wartości narzędzi i pracy, jaką wykonujemy.

Sylwia Banaszewska, prezes zarządu MeetingPlanner.pl, i Magdalena Kondas, redaktor naczelna MeetingPlanner.pl
 
Global Meetings Industry Day to międzynarodowa akcja, której podstawą jest poświęcenie jednego dnia w roku przemysłowi spotkań. Jego celem jest pokazanie ogromnego wpływu, jaki branża spotkań ma na ludzi, biznes i lokalną gospodarkę.
Pomysłodawcą i organizatorem akcji jest Koalicja Meetings Mean Business ma na celu zaprezentowanie niezaprzeczalnej wartości, jaką spotkania biznesowe, targi, podróże motywacyjne, wystawy, konferencje i konwencje, koncerty przynoszą ludziom, firmom i społecznościom. Poprzez gromadzenie zwolenników przemysłu, współpracę z interesariuszami, prowadzenie badań, koalicja łączy branżę, aby podkreślić jej znaczenie.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl