najs.world sprawdza, jak zmieniają się wyjazdy motywacyjne

Agencja najs.world prezentuje trendy dotyczące wyjazdów motywacyjnych w publikacji „Trendbook 2023. Budget-friendly incentive travel”. Według autorów opracowania już w 2022 r. pomimo mniej korzystnych warunków (m.in. rosyjskiej agresji na Ukrainę) wyjazdy turystyczne osiągnęły 75 proc. poziomu podróży z 2019 r. 
 
„Trendbook 2023. Budget-friendly incentive travel” opracowany przez agencję incentive travel najs.world jest poradnikiem, przygotowującym do organizacji firmowego wyjazdu motywacyjnego. Z bezpłatnego, 30-stronnicowego raportu można dowiedzieć się, jak zmienił się rynek turystyki, o czym należy pamiętać, planując wyjazd oraz które miejsca określa się mianem VFM, value for money.
 
Dane UNWTO (Światowej Organizacji Turystyki Narodów Zjednoczonych) pokazują, że turystyka ożywia się szybciej i silniej niż oczekiwano. W 2022 r. ponad 900 mln turystów podróżowało za granicę. Jest to dwukrotnie więcej niż w 2021 r. i stanowi 63 proc. poziomu turystyki międzynarodowej sprzed pandemii. 
 
Europa i Bliski Wschód nadal na topie
Dane z „Trendbook 2023. Budget-friendly incentive travel” wskazują też na utrzymującą się popularność Europy i Bliskiego Wschodu w kontekście turystyki indywidualnej i grupowej. Nadal najczęściej odwiedzanymi państwami są Francja, Hiszpania czy Włochy. Jak podkreślają autorzy trendbooka, warto zwrócić uwagę na Baleary, które stały się ofiarą własnego sukcesu. Ten hiszpański archipelag w 2022 r. odnotował 16,5 mln turystów, czyli tylko o 400 osób mniej niż przed pandemią i o 76 tys. mniej, niż wynosił rekord w 2018 r. Rząd Balearów określa ten wynik jako absolutne maksimum i rozpoczyna dyskusję w kontekście ograniczenia turystyki budżetowej.  
Podobny problem ma równie popularna destynacja – Barcelona. Liczba turystów odwiedzających to miasto w 2022 r. osiągnął ten sprzed pandemii. Z tego powodu na początku 2022 r. miała miejsce kolejna podwyżka podatku turystycznego – obecnie wynoszącego 4–7,5 euro za tzw. osobonoc. 
 
Nowe destynacje – kierunki budget-friendly
Z powodu niemalejącego zainteresowania (tzw. overtourism), a zwiększania się cen i rosnącej świadomości dot. kosztów ekologicznych turystyki, firmy coraz chętniej wybierają nowe kierunki – to kolejny wniosek z trendbooka. Incentive travels to nadal jeden z najlepszych benefitów, jakie może oferować organizacja. Motywuje, wzmacnia integrację zespołu i dostarcza niezwykłych przeżyć czy doświadczeń. 
Rosnącą popularnością w Europie cieszą się np. Bałkany. Zwłaszcza takie państwa jak Rumunia, Czarnogóra, Słowenia czy Albania. W miejscach mniej zatłoczonych turystycznie, nierzadko pojawiają się interesujące atrakcje. Jak chociażby turniej minigolfa w kopalni soli Salina Turda w Rumunii czy transfer kawalkadą jugosłowiańskich zastaw w Słowenii lub Serbii.
Zmieniają się także preferencje dotyczące transportu, który powinien być relatywnie krótki i bezpośredni. Szereg nowych tras tzw. linii low-costowych, takich jak np. węgierski Wizz Air, który ogłosił w styczniu 2023 r. rekordowy wynik w historii firmy, sprawia, że coraz więcej firm rezygnuje z destynacji, do których dotrzeć możemy z przesiadką. Podczas gdy Wizz Air rośnie w siłę, zwłaszcza w kontekście bliskiej egzotyki w zasięgu 4–5 godz. lotu z Polski – mowa tutaj np. o Maderze, Akabie, Agadirze czy Abu Zabi, do których mamy wygodne połączenia z Lotniska Chopina, warto przyjrzeć się połączeniom bezpośrednim PLL LOT m. in. do Tirany – podpowiadają autorzy trendbooka.
 
Trendbook można pobrać tutaj >>>

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl