MP MICE Tour® w Olsztynie – czyli nowe obiekty i smaki

Uczestnicy MP MICE Tour® sprawdzili możliwości eventowe olsztyńskiej Hali Urania, tuż przed jej zaplanowanym otwarciem
Na zdjęciu: Uczestnicy MP MICE Tour® sprawdzili możliwości eventowe olsztyńskiej Hali Urania, tuż przed jej zaplanowanym otwarciem

Uczestnicy wyjazdu studyjnego MP MICE Tour® do Olsztyna, który odbył się 24 i 25 listopada 2023, mieli okazję poznać jako pierwsi zmodernizowaną Halę Widowiskowo-Sportową Urania, atrakcje miasta oraz szeroką ofertę, także kulinarną, hotelu Przystań.
 
Partnerem wydarzenia było Miasto Olsztyn i Visit Olsztyn, a organizatorem – Meetingplanner.pl.
– Oferta naszego miasta dla rynku MICE stale się powiększa. Przybywa obiektów noclegowych, obiektów konferencyjnych (eventowych). Od ostatniego wyjazdu studyjnego MP MICE Tour® do Olsztyna, który odbył się w roku 2021, przybyło ponad tysiąc rejestrowanych miejsc noclegowych. Powstała aula im. Anny Wasilewskiej prowadzona przez Centrum Edukacji i Inicjatyw Kulturalnych w Olsztynie. Można powiedzieć, że już powstała, a dokładnie przeszła modernizację hala Urania, która została unowocześniona, zwiększono także podwójnie liczbę miejsc w obiekcie. Otwarcie Uranii znacznie zwiększa nasz potencjał w zakresie MICE, daje nowe możliwości zarówno miastu, jak i całemu sektorowi turystyki, a także lokalnym przedsiębiorcom – mówi Krzysztof Otoliński, dyrektor Biura Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Olsztyna.

Hala Urania – nowe otwarcie
Jego główną atrakcją był pre-opening Hali Widowiskowo-Sportowej Urania w Olsztynie, obiektu wybudowanego w 1978 roku, który od dwóch lat poddawany był gruntownej przebudowie i którego oficjalne otwarcie zaplanowano na 15 grudnia. Obiekt już w sezonie 2024 ma się stać jednym z najważniejszych w mieście centrów rozwijającego się dynamicznie sektora MICE.
Przebudowa spowodowała prawdziwą metamorfozę hali, z której dawnego kształtu zachowano charakterystyczną kopułę, ale całość znacznie powiększono. Obecnie widownia może pomieścić ponad cztery tysiące osób, powstało także wiele nowych pomieszczeń, takich jak sale terapeutyczne i sportowe, w tym mniejsza sala rozgrzewkowa z widownią na tysiąc osób, ściana wspinaczkowa, kryte lodowisko i podziemny parking.

Częścią obiektu są boiska sportowe – do piłki siatkowej i ręcznej oraz koszykówki, wydzielono także obszary do gry w tenisa i tenisa stołowego, badmintona, futsalu, uprawiania boksu, zapasów, judo czy taekwondo oraz widownię z miejscami stałymi, mobilnymi oraz stojącymi.
Realizując inwestycję, postawiono na ekologię. Hala jest energooszczędna, została wyposażona w klimatyzację, wentylację i pompy ciepła z odzyskiem ciepła podczas pracy lodowiska oraz fotowoltaikę. Zainwestowano także w zieleń wokół obiektu oraz w oświetlenie.
Oprócz wydarzeń sportowych w Uranii będą się odbywały także koncerty, targi, wystawy, konferencje, kongresy i spotkania biznesowe. Konstrukcja płyty głównej areny umożliwia nawet organizację wyścigów kartingów, a powierzchnię wystawienniczą można w razie potrzeby zwiększyć poprzez demontaż trybun mobilnych.
Uczestnicy wyjazdu docenili możliwość poznania nowego miejsca, jeszcze nie udostępnionego publicznie.
 
– To niezwykłe miejsce, perfekcyjny technicznie i przepiękny architektonicznie obiekt z fascynującą historią, który mieliśmy okazję odwiedzić w towarzystwie prezydenta Olsztyna jeszcze przed oficjalnym otwarciem – mówi Izabella Hernik, client service & marketing manager, Haxel Events & Inventive.
 
Hotel Przystań dla rynku MICE
Gościny uczestnikom wyjazdu udzielił olsztyński Hotel Przystań & Spa, który zaprezentował też swoją ofertę dla rynku MICE.
– Przystań Hotel & Spa to unikalny punkt na eventowej mapie Polski, zarówno w kontekście lokalizacji, tradycji i doświadczenia, jak i elastycznego podejścia do realizacji spotkań biznesowych – wyjaśnia Grzegorz Kuciej, kierownik sprzedaży Hotelu Przystań.
Oferta MICE tego obiektu jest dostosowana do oczekiwań organizatorów i do wszelkiego rodzaju spotkań biznesowych. Oprócz standardowych elementów, takich jak posiłki serwowane w restauracji Port lub Przystań, zapewnienie przestrzeni do organizacji konferencji, targów, szkoleń i warsztatów oraz bankietów czy mniej formalnych spotkań nad jeziorem, daje duże możliwości kreatywnego zagospodarowania wolnego czasu. Katalog dodatkowych atrakcji to kilkadziesiąt przykładowych propozycji integracji, koordynacją których zajmuje się departament sprzedaży MICE tego obiektu.

– Dzięki temu organizator eventu, zwracając się do hotelu, może liczyć na kompleksową i w pełni dopasowaną do swoich oczekiwań ofertę. Ważne jest również to, że event będzie zrealizowany przez doświadczony i profesjonalny zespół – dodaje Grzegorz Kuciej.
Hotel dysponuje przestrzenią eventową, która obejmuje 12 sal konferencyjnych o różnych wymiarach, które pozwalają na organizację zarówno kameralnych wydarzeń w wąskim gronie, jak i dużych konferencji dla kilkuset uczestników. Posiada miejsca noclegowe dla 450 osób, a także różnorodne atrakcje, na przykład możliwość uprawiania sportów, również zimowych, wypożyczenia rowerów czy rozpalania ogniska na plaży, organizowane są tutaj warsztaty i śniadania biznesowe.
 
Wykwintne smaki hotelowej restauracji
Hotel Przystań dba także w szczególny sposób o ofertę kulinarną swojej restauracji.
– Oferta ta łączy dwudziestoletnią tradycję restauracji Przystań z nowoczesnym podejściem do przygotowania i serwowania dań. Niezmiennie pracujemy na najwyższej jakości produktach, które przygotowywane są przez artystów sztuki kulinarnej. Dzięki temu jesteśmy w stanie zorganizować zarówno catering na 2500 osób, jak i ośmiodaniową serwowaną kolację degustacyjną na tarasie z widokiem na panoramę jeziora Ukiel – informuje Grzegorz Kuciej.
Wykwintne smaki restauracji mogli poznać uczestnicy wyjazdu, którzy pierwszego dnia po zameldowaniu się zostali zaproszeni na podwieczorek serwowany przez szefa kuchni oraz na warsztaty wspólnego przygotowywania deserów.
Wieczorem wzięli natomiast udział w uroczystej kolacji degustacyjnej w hotelowej restauracji, w menu której znalazły się takie potrawy jak sandacz sous vide, nori, sałatka foma, kim chi, foie grass, przepiórka, mus z pieczonej moreli, rosti ziemniaczane, kawior, crème fraiche, jajko przepiórcze,  consomme, tortelini z gęsią confit, sorbet cytrynowy dla oczyszczenia kubków smakowych, a także risotto szafranowe, ryba św. Piotra, płatki trufli, comber jagnięcy, gratine, sos demi glace ze śliwką, pieczone warzywa oraz mus z marakui, flambirowana gruszka i mango.
Następnego dnia goście uczestniczyli we wspólnym śniadaniu z managementem obiektu.
 
Olsztyn z Mikołajem Kopernikiem
Drugiego dnia uczestnicy wyjazdu zwiedzali Olsztyn z przewodnikiem oraz z… Mikołajem Kopernikiem, który kilkaset lat temu mieszkał w olsztyńskim zamku i spisał w nim swoje obserwacje astronomiczne. W roku 2023 przypada 550. rocznica jego urodzin. Olsztyński zamek, w którym mieści się obecnie siedziba Muzeum Warmii i Mazur, to także miejsce na organizację wyjątkowych eventów.
Ciekawym obiektem, które mogli poznać meeting plannerzy, było Centrum Popularyzacji Nauki i Innowacji Kortosfera, mieszczące się na terenie kampusu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Działa tu nowoczesna, interaktywna ekspozycja stała, specjalistyczne laboratoria, pracownia mikroskopowa i sale do pokazów naukowych. W sali konferencyjnej na 150 osób można zorganizować różnorodne eventy – spotkania biznesowe, kongresy czy konferencje. Dla uczestników wyjazdu obiekt ten był wielkim zaskoczeniem.
– Jest to centrum nauki na miarę XXI wieku. To wspaniałe, że takie inwestycje powstają poza wielkimi miastami – mówi Izabella Hernik.
 
Swoją ofertę biznesową zaprezentowały też olsztyńskie hotele – Hampton by Hilton oraz Omega. Pierwszy z obiektów, zlokalizowany w budynku Centaurus, niedaleko muzeów, restauracji, planetarium i parku miejskiego, posiada 105 pokojów oraz sale konferencyjne. Drugi, położony nad samym brzegiem jeziora Ukiel, dysponuje 96 pokojami, zapleczem rekreacyjnym oraz centrum konferencyjnym, na które składa się siedm sal o łącznej powierzchni 950 mkw., największa z nich może pomieścić nawet 600 osób.

Wyjazdy studyjne to dla osób organizujących eventy doskonała okazja do dokładnego poznania miejsc, które wybierają na lokalizację wydarzeń.
– Bardzo sobie cenię wyjazdy z MeetingPlanner.pl i jeżeli tylko obowiązki mi na to pozwalają, z przyjemnością dołączam do grupy. Dla mnie jako marketerki, która ma do czynienia z organizacją eventów dla swojej organizacji i dla naszych klientów, niezwykle istotne jest to, aby mieć pewność, że miejsce, które wybieram i polecam, spełnia określone wymagania, to często kwestia reputacji zawodowej mojej firmy i mojej „marki osobistej" – mówi Izabella Hernik. – Cieszy mnie też fakt, że hotel Przystań, w którym robiłam kilka realizacji w ciągu ostatnich 20 lat, ciągle pięknieje i dostosowuje ofertę do zmieniających się oczekiwań gości. Po wizycie stwierdzam, że Olsztyn to pełne uroku miasto, „kompaktowe”, z niezwykłą historią, dobrze zarządzane, które idealnie nadaje się na satysfakcjonujący kilkudniowy wypad, czy to indywidualny, czy dla grupy – dodaje Izabella Hernik.
Krzysztof Otoliński, dyrektor Biura Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Olsztyna zapowiedział, że w związku ze sporym zainteresowaniem firm działających w sektorze MICE planowane jest zorganizowanie wiosną 2024 roku kolejnego MP MICE Tour® Olsztyn. Miasto analizuje także możliwości powołania convention bureau.
 
Wizyta studyjna została zorganizowana przez MeetingPlanner.pl w partnerstwie z Miastem Olsztyn i Visit Olsztyn (partnerzy strategiczni), Przystań Hotel & Spa (partner główny) oraz Hampton by Hilton Olsztyn (partner).
 
ZOBACZ FOTORELACJE
fot. Marcin Faliński

MP MICE Tour®: Olsztyn – nowe otwarcie 1 >>>
MP MICE Tour®: Olsztyn – nowe otwarcie 2 >>>
MP MICE Tour®: Olsztyn – nowe otwarcie 3 >>>
MP MICE Tour®: Olsztyn – nowe otwarcie 4 >>>
MP MICE Tour®: Olsztyn – nowe otwarcie 5 >>>
 
Zobacz też fotorelację MP MICE Tour® na Facebooku >>>

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl