Meeting plannerzy poznawali uroki i eventowy potencjał Świętokrzyskiego

Uczestnicy MP MICE Tour w Winnicy Nadwiślańskiej  fot. Marcin Faliński
Na zdjęciu: Uczestnicy MP MICE Tour w Winnicy Nadwiślańskiej fot. Marcin Faliński

Tradycje kulinarne i wartości kulturalne, średniowieczni rycerze, literackie ścieżki i nowoczesne hotele – między innymi takie elementy tworzą walory regionu świętokrzyskiego. Mogli je poznać uczestnicy wyjazdu organizowanego przez Świętokrzyskie Convention Bureau i MeetingPlanner.pl – MP MICE Tour®.
 
Wydarzenie odbyło się od 11 do 13 kwietnia 2024, a jego celem, oprócz poznania zalet regionu, była także prezentacja oferty biznesowej świętokrzyskich hoteli i obiektów.
Świętokrzyskie to nie tylko malownicze krajobrazy, ale także fascynująca historia, która skrywa wiele tajemnic, wartych poznania. Organizowane tutaj spotkania biznesowe mogą zawierać elementy prawdziwej przygody. Uzupełnia je oferta obiektów, proponujących organizację spotkań w różnorodnych sceneriach. 
 
Lotnisko i FlyPort by Balton
Pierwszym punktem programu MP MICE Tour® była wizyta na najnowszym w Polsce Lotnisku Radom. Obiekt ten to nie tylko przestrzeń komunikacyjna. Funkcjonuje tutaj jedyne w Europie FlyPort by Baltona, czyli centrum edukacyjno-rozrywkowe, które zaprojektowane zostało z myślą o całych rodzinach. Niebawem będzie otwarte. Tworzą je multimedia, interaktywne instalacje i technologie ukazujące magię latania i podróży w przestworzach, a wspólna zabawa gwarantuje jej uczestnikom niezapomniane przeżycia. Dostępne będą tu lotnicze eksponaty, a odwiedzający to miejsce będą mogli się dowiedzieć, jak to jest być pilotem, konstruktorem lub astronautą oraz jak działa port lotniczy. FlyPort by Baltona to jedyna w Polsce interaktywna strefa edukacji i rozrywki poświęcona tylko lotnictwu.
 
Zabytkowy młyn i regionalne produkty
Na lunch uczestnicy wyjazdu zostali zaproszeni do Miodowego Młyna w Opatowie, obiektu, na który składa się 3-gwiadkowy hotel, restauracja i centrum fitness, położonego w samym sercu bursztynowego szlaku. Hotel powstał w zaadaptowanym zabytkowym młynie z początków XX wieku. Oferuje 60 miejsc noclegowych, zaplecze rekreacyjne oraz dwie sale konferencyjne. Sala Miodowa może pomieścić do 140 osób, a sala VIP – do 18 osób. Organizowane są tutaj konferencje, szkolenia, spotkania integracyjne, połączone z degustacjami miodów pitnych, z kulinarno-muzycznymi podróżami i programem turystycznym, w tym z poznawaniem tajemnic Zamku Krzyżtopór oraz innych okolicznych obiektów.
Uczestnicy wyjazdu zwiedzali Opatów z rycerzami i wysłuchali opowieści o Templariuszach. Podczas lunchu serwowane były rarytasy dla smakoszy, takie jak między innymi pierogi z płatkami dzikiej róży, lekką śmietanką i cynamonem.
 
Rycerze i Widnokrąg
Zakwaterowanie pierwszego dnia zapewnił gościom Hotel Basztowy w Sandomierzu, położony na skarpie wzgórza Starego Miasta, otoczony renesansową architekturą. Obiekt posiada 57 miejsc noclegowych, klub hotelowy i gabinet odnowy. Przy hotelowej restauracji działa spiżarnia sandomierska, w której dostępne są pochodzące z niewielkich gospodarstw i przedsiębiorstw naturalne, regionalne produkty, takie jak soki, konfitury, miody pszczele, sery, syropy, likiery. Firmom hotel oferuje dwie sale na organizację spotkań biznesowych. Sala Bordowa pomieści do 100 osób, natomiast Sala Niebieska – do 40.
Wśród atrakcji pierwszego dnia było poznawanie statku, który oferuje rejsy po Wiśle, oraz spacer po Sandomierzu w poszukiwaniu optymizmu literackimi ścieżkami z dr Renatą Stawowy. Jego uczestnicy odwiedzili także restaurację Widnokrąg, której oferta kulinarna bazuje na tradycyjnych recepturach i produktach od lokalnych dostawców.
Wiele atrakcji przyniósł Piknik Rycerski, w którym uczestniczył książę Henryk Sandomierski i jego drużyna, były wśród nich team building z rycerzami w tle, strzelanie z łuku, wybijanie monet i walka na szable.
Goście odwiedzili także Klub N51, nowe miejsce na imprezowej mapie Sandomierza, skierowane do tych, którzy lubią zabawę przy dobrej muzyce. Klub zajmuje dwa piętra, a w każdy weekend prezentuje odmienne gatunki muzyczne z lat 70. i 80. Można tutaj zorganizować spotkanie biznesowe czy imprezę firmową. Serwowane są lokalne przekąski, sery i wino.
Dzień zakończyła powitalna kolacja w restauracji „Hotelu pod Ciżemką” w towarzystwie dam dworu i średniowiecznych rycerzy, którą ubarwił rycerski pokaz tańca i panowania nad bronią. Lokal ten serwuje dania kuchni regionalnej, pozwalające poznać wykwintne smaki Sandomierszczyzny, takie jak zalewajka świętokrzyska w chlebku, grycoki (pierogi z kaszą gryczaną), sykwa gajowego (schab faszerowany kapustą i grzybami) w sosie pieprzowym, bulwa sandomierska (schab z farszem ziemniaczanym z boczkiem otulony kapustą włoską) czy „zakonna” kasza jaglana z jabłkiem i cynamonem.
 
Krzemień pasiasty i śliwka szydłowska
Drugiego dnia uczestnicy wyjazdu odwiedzili sandomierską pracownię Cezarego Łutowicza, złotnika wykonującego biżuterię artystyczną oraz małe formy rzeźbiarskie i przedmioty sztuki użytkowej. Fascynacją artysty jest krzemień pasiasty, kamień występujący tylko w jednym miejscu na Ziemi, czyli na Ziemi Sandomierskiej, który został spopularyzowany właśnie przez Cezarego Łutowicza.
Atrakcją dnia był także wizyta w nowo otwartym Muzeum Śliwki w Czekoladzie w Szydłowie i udział w warsztatach „śliwkowych”. Obiekt ten to pierwsze multimedialne muzeum na świecie poświęcone uprawie śliwek i trzecie na świecie muzeum śliwki (po Francji i Portugalii). Szydłowskie Muzeum nawiązuje do historii sadów śliwowych, 600-letniej lokalnej tradycji produkcji i przetwarzania tego owocu, wartości, jaką śliwka pełni w kulturze i życiu mieszkańców regionu, oraz do jej znaczenia w kulturze ludzkości.
 
Obiekty hotelowe z ofertą biznesową
W programie drugiego dnia były także wizyty w kilku obiektach hotelowych, które zaprezentowały swoją ofertę biznesową.
W Sandomierzu goście odwiedzili Hotel Sarmata oraz Hotel Mały Rzym. Pierwszy z obiektów, czyli Zespól Dworski Hotel Sarmata funkcjonuje w kompleksie odrestaurowanych budynków powstałych w 1861 roku. Oferuje 127 miejsc noclegowych oraz restaurację z tradycyjną polską kuchnią. Można tutaj korzystać ze strefy relaksu, tarasu wypoczynkowego oraz dużego terenu zielonego. Firmom hotel oferuje trzy sale spotkań – Bankietową o powierzchni 310 mkw., Rycerską o powierzchni 220 mkw. oraz Winiarkę o powierzchni 150 mkw. Natomiast hotel Mały Rzym to położony na jednym z sandomierskich wzgórz trzygwiazdkowy obiekt, z pięknym widokiem na unikatowe Góry Pieprzowe. Dysponuje on czterema salami konferencyjnymi o różnym przeznaczeniu i wystroju. Sala Srebrna o powierzchni 178 mkw. pomieści do 200 osób, a Czekoladowa o powierzchni 81 mkw. – do 81 osób. Sala Kominkowa zajmuje55 mkw., pomiści do 45 osób. Natomiast z połączenia sali Srebrnej i Czekoladowej uzyskać można pomieszczenie o powierzchni 259 mkw. W salach można organizować szkolenia, konferencje, sympozja czy spotkania biznesowe.
Na lunch zaprosił gości XVI-wieczny Pałac w Kurozwękach, który oferuje 18 pokojów usytuowanych w dawnej wieży bramnej, na poddaszu, w oranżerii, oficynie oraz w dawnej piwnicy. Pałac jest idealnym miejscem do organizacji szkoleń, konferencji oraz spotkań integracyjnych, do dyspozycji są tutaj sale konferencyjne do 120 osób, osobne sale jadalne oraz wewnętrzny dziedziniec.
Wieczorem uczestnicy wyjazdu zostali zakwaterowani w hotelu Tęczowy Młyn w Kielcach, obiekcie zlokalizowanym vis a vis Centrum Kongresowego Targi Kielce. Hotel dysponuje pięcioma salami bankietowo-konferencyjnymi, różnej wielkości, zajmującymi od 25 mwk. do 120 mkw. powierzchni. Dwie sale można połączyć i wówczas powstaje przestrzeń, która pomieści do 300 osób.
 
Smart meeting i brain food
Kolacja serwowana była w Grand Hotelu, reprezentacyjnym miejscu położonym w centrum Kielc, przystosowanym zarówno do wypoczynku, jak i do pracy. Obiekt ten posiada 122 pokoje (198 miejsc noclegowych), strefę fitness, restaurację Oranżeria oraz 11 sal konferencyjnych (od 17 mkw. do 700 mkw.). Cała powierzchnia eventowa zajmuje 2 tys. mkw. Można tutaj zorganizować różnego typu wydarzenia, w tym wystawy, koncerty, premiery samochodowe, bankiety oraz eventy. Hotelowe parkingi pomieszczą prawie 100 samochodów. Filozofia obsługi spotkań stosowana w tym obiekcie to tzw. smart meeting, uwzględniający wszystkie potrzeby gości. Nie ogranicza się ona jedynie do odpowiedniego doboru miejsca i wyposażenia, ale bierze pod uwagę zaspokojenie potrzeb kulinarnych grupy. Dzięki koncepcji brain food można poprawić koncentrację uczestników, co ostatecznie zwiększa skuteczność spotkania. W praktyce oznacza to przemyślane śniadania, lunche i przerwy, z odpowiednio dobranymi daniami i produktami spożywczymi.
Trzeciego dnia w programie pobytu była wizyta w centrum rekreacji hotelu La Mar w Kielcach, które zapewnia kompleksową obsługę gościom zainteresowanym efektywnym zrzucaniem zbędnych kilogramów, odnową ciała i regeneracją zdrowia. Oferuje zajęcia fitness, aqua aerobik, czterotorową kręgielnię oraz naukę pływania i gimnastykę korekcyjną dla dzieci. W ofercie hotelu jest także kompleksowa organizacja konferencji, które mogą się odbywać w sześciu salach, które pomieszczą od 15 do 130 osób. W sumie baza obiektu oferuje 80 miejsc noclegowych i 460 miejsc konferencyjnych.
Po wizycie w hotelu uczestnicy wyjazdu odbyli spacer po kieleckim Amfiteatrze Kadzielnia, a chętni mogli spróbować jazdy na tyrolkach, czyli na linie w uprzęży alpinistycznej. Amfiteatr, który sięga początkami roku 1971, to obiekt służący do organizacji różnego rodzaju wydarzeń, takie jak koncerty, festiwale i słynny Sabat Czarownic, który odbywał się tutaj w okolicach Nocy Świętojańskiej w latach 2010-2016, a atutem obiektu jest unikatowa „scena wśród skał”.
 
Świętokrzyska kuchnia i gorące onseny
Lunch „Świętokrzyska kuchnia czaruje” zaserwowała gościom Restauracja Wilaneska, zlokalizowana w Tokarni, tuż przy skansenie Muzeum Wsi Kieleckiej, 15 minut od Kielc i Jędrzejowa, podczas którego odbyła się degustacja produktów regionalnych
Atrakcją Muzeum Wsi Kieleckiej jest między innymi filmowy płot z filmu „Sami swoi” oraz wiele innych ciekawych eksponatów.
Hotel Odyssey Wellness & Spa, położony w Dąbrowie koło Kielc, który również odwiedzili uczestnicy wyjazdu, to obiekt przeznaczony wyłącznie dla dorosłych. Zapewnia pięciogwiazdkowy poziom, oferuje 38 pokojów, 4 apartamenty, strefę spa, sauny, baseny (w tym podgrzewane baseny zewnętrzne) oraz onseny, czyli japońskie gorące źródła zawierające wysokie stężenie minerałów o właściwościach leczniczych. Obiekt posiada zespół trzech sal konferencyjnych z dostępem do światła dziennego, które oddzielone są od siebie ścianami mobilnymi umożliwiającymi połączenie w jedno pomieszczenie o powierzchni 170 mkw.. Odwiedziny w tym hotelu stanowiły ostatni punkt bogatego programu wyjazdu, który przyniósł uczestnikom wiele wrażeń i doznań a także dostarczył porcję wiedzy na temat regionu.

Świętokrzyskie zaskoczyło uczestników wyjazdu
Województwo świętokrzyskie bardzo pozytywnie zaskoczyło uczestników wyjazdu studyjnego.
– Ponieważ pochodzę z województwa świętokrzyskiego, ten tour był dla mnie bardzo sentymentalny, choć i zaskakujący. Z dumą patrzyłam, jak świetnie rozwinął się region i jak wiele może zaoferować planistom wydarzeń. Zachwyciły mnie malownicze okolice Sandomierza, urokliwy klimat miasta oraz sielankowy pobyt w Winnicy Nadwiślańskiej. Poszukiwaczom adrenaliny serdecznie polecam zjazd tyrolką na Kadzielni – mówi Anna Zarańska z agencji Hula Events.

– Podczas trzech bardzo intensywnych dni mieliśmy okazję zapoznać się z miejscami oraz atrakcjami zarówno znanymi i popularnymi, jak i z tymi, które ukryte w zakamarkach województwa wzbudzały niesamowite emocje i nie raz zdziwienie – stwierdza Anna Łyszczarz, specjalista ds. eventów, Everal. Wśród miejsc, które szczególnie zapadły w pamięć, wymienia Muzeum Śliwki w Szydłowie oraz pracownię Cezarego Łutowicza mieszczącą się w sercu Sandomierza. – Sandomierz należy do jednych z najbardziej klimatycznych miasteczek w Polsce i oferuje turystyce ogromny wachlarz możliwości, niestety ma jeden minus – mało rozwiniętą bazę noclegową. Perełką Sandomierza dla branży MICE zdecydowanie jest restauracja Widnokrąg, oferująca kilka apartamentów, to miejsce, które można opisać jednym słowem – wow! (z niecierpliwością czekam na otwarcie powiększonej części hotelowej). Kielce i Tyrolka na Kadzielni wywołały mega pozytywne zaskoczenie i mogą być przykładem dla innych miast, jak można wykorzystać naturalne walory środowiskowe w celach turystycznych, w skali od 1 do 10 oceniam to miejsce na 11. Wisienką na torcie jest Muzeum Wsi Kieleckiej i jego możliwości, każdy znajdzie tu coś dla siebie, zarówno indywidualny turysta, jak i zorganizowana grupa. Restauracja przy muzeum to po prostu bajka, nie jadłam w życiu lepszych kartaczy. Reasumując, był to jeden z lepszych wyjazdów, Świętokrzyskie przybywam! – dodaje entuzjastycznie Anna Łyszczarz.

– Świętokrzyskie to region, który mam wrażenie wciąż odkrywamy. Mimo tego, że urodziłam się w Szydłowcu sąsiadującym ze świętokrzyskim, przyznam, że mało znałam ten region. Dzięki tej wspaniałej wizycie mogłam poznać jego potencjał, ciekawe miejsca i urokliwe widoki. Szczególnie polecam Winnicę Nadwiślańską, Sandomierz, Muzeum Śliwki czy też Kadzielnię w Kielcach – zachęca Agnieszka Lefanowicz z PKO BP.

– To były trzy produktywne dni spędzone w województwie świętokrzyskim, aktywne zarówno pod względem zawodowym, jak również towarzyskim. Trzy dni odczarowujące to województwo, pokazujące, jak region się rozwija i jak duży ma potencjał, zarówno rekreacyjny jak i eventowy – podsumowuje Marta Wolniewicz, event project manager z PMPG.
Świętokrzyskie Convention Bureau, które było partnerem wyjazdu, powołane zostało w maju 2023 roku jako regionalne biuro z siedzibą w Kielcach. Działa w strukturach ROT Świętokrzyskie przy wsparciu Lokalnej Organizacji Turystyki i Hotelarstwa Gór Świętokrzyskich.

Celem działania ŚCB jest promocja regionu i budowanie pozytywnego wizerunku Świętokrzyskiego jako miejsca wspomagającego organizację różnych rodzajów spotkań biznesowych.

ZOBACZ FOTORELACJE
fot. Marcin Faliński

MP MICE Tour® Świętokrzyskie – w poszukiwaniu optymizmu i (nie)winności 1 >>>
MP MICE Tour® Świętokrzyskie – w poszukiwaniu optymizmu i (nie)winności 2 >>>
MP MICE Tour® Świętokrzyskie – w poszukiwaniu optymizmu i (nie)winności 3 >>>
MP MICE Tour® Świętokrzyskie – w poszukiwaniu optymizmu i (nie)winności 4 >>>
MP MICE Tour® Świętokrzyskie – w poszukiwaniu optymizmu i (nie)winności 5 >>>
MP MICE Tour® Świętokrzyskie – w poszukiwaniu optymizmu i (nie)winności 6 >>>
MP MICE Tour® Świętokrzyskie – w poszukiwaniu optymizmu i (nie)winności 7 >>>
MP MICE Tour® Świętokrzyskie – w poszukiwaniu optymizmu i (nie)winności 8 >>>

Zobacz też fotorelację MP MICE Tour® na Facebooku >>>

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl