Grupa Emirates ogłosiła wyniki za pierwsze półrocze 2020-2021

Grupa Emirates ogłosiła wyniki za pierwsze półrocze roku finansowego 2020-2021. Przychody Grupy Emirates spadły o 74 proc., Linii Emirates o 75 proc., dnata o 67 proc. Grupa odnotowuje półroczną stratę netto w wysokości 3,8 mld USD (14,1 mld AED).

Przychody grupy w pierwszych sześciu miesiącach 2020-21 wyniosły 3,7 mld USD (13,7 mld AED), to 74 proc. mniej niż w tym samym okresie w zeszłym roku, kiedy wyniosły 14,5 mld USD (53,3 mld AED). Ten drastyczny spadek dochodów był spowodowany pandemią COVID-19, która wpłynęła na wstrzymanie globalnych podróży pasażerskich na wiele tygodni, gdy kraje zamknęły swoje granice i nałożyły ograniczenia w podróżowaniu. By powstrzymać pandemię Emirates i hub dnata w Dubaju zawiesiły również regularne loty pasażerskie na osiem tygodni w kwietniu i maju.

Sytuacja gotówkowa Grupy Emirates na dzień 30 września 2020 r. to 5,6 mld USD (20,7 mld AED), w porównaniu do 7 mld USD (25,6 mld AED) na dzień 31 marca 2020 roku.
– Rozpoczęliśmy nasz bieżący rok finansowy od globalnej blokady, kiedy ruch pasażerski został dosłownie zatrzymany. W tej bezprecedensowej sytuacji w branży lotniczej i turystycznej Grupa Emirates odnotowała półroczną stratę po raz pierwszy od ponad 30 lat – powiedział Ahmed bin Saeed Al Maktoum, prezes zarządu Grupy Emirates. – Gdy ruch pasażerski został wstrzymany, linie Emirates i dnata były w stanie szybko zmienić kierunek działań i odpowiedzieć na zapotrzebowanie na ruch cargo. Pomogło nam to odzyskać nasze przychody od zera do 26 proc. w stosunku do naszej pozycji w tym samym okresie ubiegłego roku.Udało nam się wykorzystać nasze własne silne rezerwy gotówkowe, a poprzez naszego akcjonariusza i szerszą społeczność finansową nadal zapewniamy dostęp do wystarczających środków pieniężnych, aby utrzymać naszą działalność i przeprowadzić nas przez ten trudny okres. W pierwszej połowie 2020-21 roku nasz akcjonariusz wniósł do Emirates 2 miliardy dolarów w formie inwestycji kapitałowej, która wesprze nas w perspektywie trwałej naprawy – dodał.

Baza pracowników Emirates Group w porównaniu z dniem 31 marca 2020 r. została zmniejszona o 24 proc. w stosunku do ogólnej liczby 81 334 na dzień 30 września 2020 r. To zgodne z oczekiwanymi aktywnościami biznesowymi w dającej się przewidzieć przyszłości oraz z ogólnymi perspektywami branżowymi. Emirates i dnata nadal robią wszystko, aby chronić swoich wykwalifikowanych pracowników, ochraniając miejsca pracy, o ile jest to możliwe.

Linie lotnicze Emirates
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2020-21 linie Emirates wycofały trzy starsze samoloty ze swojej floty w ramach wieloletniej strategii poprawy ogólnej wydajności, zminimalizowania emisji spalin i zapewnienia klientom wysokiej jakości obsługi.

Zgodnie z zaleceniami Urzędu Lotnictwa Cywilnego Zjednoczonych Emiratów Arabskich, 25 marca linie Emirates tymczasowo zawiesiły loty pasażerskie i ściśle współpracowały z rządami i ambasadami w celu świadczenia usług repatriacyjnych do ponownego otwarcia Międzynarodowego Portu Lotniczego w Dubaju (DXB) dla pasażerów tranzytowych, a później dla regularnych lotów pasażerskich. Linie lotnicze współpracowały również z autorytetami z dziedziny zdrowia w celu wdrożenia kompleksowych środków bezpieczeństwa i higieny na pokładzie i na ziemi, aby chronić swoich klientów, pracowników i społeczności, którym służą.

Przewoźnik przyspieszył zwroty, oferując elastyczność w zakresie zmiany rezerwacji, stworzył centrum informacji o podróżach w trakcie pandemii COVID-19 na swojej stronie internetowej, aby oferować najnowsze aktualizacje stale zmieniających się wymagań dotyczących podróży oraz uruchomił, jako pierwsza w branży, możliwość zwrotu kosztów związanych z zachorowaniem na COVID-19 dla wszystkich pasażerów.

Linie Emirates od 21 maja stopniowo wznawiają regularne przewozy pasażerskie. Do 30 września przewoźnik obsługiwał przewozy pasażerskie i cargo do 104 miast.

Zdolność przewozowa w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku spadła o 67 proc. do 9,8 mld oferowanych tonokilometrów (ang. Available Tonne Kilometres, ATKM) z powodu znacznie ograniczonego programu lotów w ciągu ostatnich miesięcy, w tym zawieszenia lotów pasażerskich na Międzynarodowym Porcie Lotniczym w Dubaju na okres osiem tygodni. Zdolność przewozowa mierzona wg liczby dostępnych miejsc przypadających na kilometr (ang. Available Seat Kilometres, ASKM) zmniejszyła się o 91 proc., podczas, gdy przepływ pasażerski mierzony wg przychodu z pasażerokilometra (ang. Revenue Passenger Kilometres, RPKM) spadł o 96 proc., a średni współczynnik wypełnienia miejsc pasażerskich (ang. Passenger Seat Factor) spadł do 38,6 proc. w porównaniu z ubiegłoroczną liczbą sprzed pandemii, czyli 81,1 proc..

Linie Emirates przewiozły 1,5 mln pasażerów w okresie od 1 kwietnia do 30 września 2020 r., czyli o 95 proc. mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Wielkość ładunku podniesionego do poziomu 0,8 mln ton spadła o 35 proc., podczas gdy wydajność wzrosła ponad dwukrotnie, o 106 proc.

W pierwszej połowie roku finansowego 2020-21 strata Emirates wyniosła 3,4 mld USD (12,6 mld AED), w porównaniu do ubiegłorocznego zysku w wysokości 235 mln USD (862 mln AED). Przychody Emirates, w tym pozostałe dochody operacyjne w wysokości 3,2 mld USD (11,7 mld AED) spadły o 75 proc. w porównaniu z 12,9 mld USD (47,3 mld AED) odnotowanymi w tym samym okresie ubiegłego roku. Wynik ten to efekt poważnych ograniczeń lotów i podróży po całym świecie związanych z pandemią COVID-19.

Koszty operacyjne Emirates spadły o 52 proc. w porównaniu z ogólnym spadkiem zdolności przewozowej o 67 proc. Koszty paliwa były o 83 proc. niższe w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Było to spowodowane spadkiem cen ropy (o 49 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku), a także o 76 proc.niższym uzupełnieniem paliwa w wyniku znacznie ograniczonych operacji lotniczych w okresie sześciu miesięcy do końca września. Paliwo, które zawsze było największym składnikiem kosztów linii lotniczej w poprzednich cyklach sprawozdawczych stanowiło tylko 11 proc. kosztów operacyjnych w porównaniu z 32 proc. w pierwszych sześciu miesiącach ubiegłego roku.

Pomimo znacznego spadku działalności w ciągu sześciu miesięcy, EBITDA Emirates wyniosła dodatnie 79 mln USD (290 mln AED) w porównaniu z 3,6 mld USD (13,2 mld AED) w analogicznym okresie ubiegłego roku.

dnata
Pandemia COVID-19 mocno wpłynęła na działalność dnata w zakresie obsługi naziemnej, gastronomii i usług turystycznych, ponieważ linie lotnicze ograniczyły rozkłady lotów lub całkowicie zawiesiły działalność, a dynamiczne restrykcje na granicach państw na całym świecie ograniczyły popyt na podróże i rezerwacje.

Tam, gdzie było to możliwe, dnata uczestniczyła w programach oszczędzania miejsc pracy i innych rządowych programach wsparcia. Obejmowało to przekwalifikowanie pracowników i przeniesienie ich do innych kluczowych branż, w których podczas pandemii występują niedobory siły roboczej. dnata wprowadziła również nowe, elastyczne modele pracy na rynkach, na których było to możliwe, w celu zatrzymania większej liczby wykwalifikowanej siły roboczej.

We wszystkich oddziałach firmy dnata wdrożyła ulepszone środki BHP w celu ochrony pracowników i społeczności, a także dokonała ponownej kalibracji swoich produktów i usług w celu spełnienia nowych wymagań klientów. Wykorzystała również możliwości, które pojawiły się na rynkach. Przykładem może być współpraca z dostawcami w obrębie opieki zdrowotnej, czyli oferowanie pasażerom linii lotniczych testów PCR COVID-19 przed podróżą w ramach usług odprawy domowej.

Przychody dnata, w tym pozostałe dochody operacyjne, wyniosły 644 mln USD (2,4 mld AED), co oznacza 68 proc. spadek w porównaniu do 2 mld USD (7,4 mld AED) w zeszłym roku.

Straty spółki dnata wynoszą 396 mln USD (1,5 mld AED), w porównaniu z ubiegłorocznym zyskiem w wysokości 85 mln USD (311 mln AED). Kwota ta obejmuje odpisy z tytułu utraty wartości w wysokości 689 mln AED w międzynarodowych oddziałach biznesowych dnata, głównie związane z wartością firmy.

Obsługa lotniskowa dnata pozostaje największym źródłem przychodów z 454 mln USD (1,7 mld AED), co oznacza 54 proc. spadek w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W całej swojej działalności liczba samolotów obsługiwanych przez dnata spadła gwałtownie o 71 proc. do 102,917 i obsłużyła 1,3 mln ton ładunków, spadając jedynie o 12 proc.

Dział turystyczny dnata przyniósł 26 mln USD (95 mln AED) do przychodów po 488 mln USD (1,8 mld AED) w tym samym okresie ubiegłego roku, co oznacza spadek o 95 proc. Dywizja po raz pierwszy odnotowała ujemną wartość sprzedaży bazowej w wysokości 67 mln USD (246 mln AED), po dodatnim wkładzie w wysokości 1,6 mld USD (5,9 mld AED) za ten sam okres ubiegłego roku. Odzwierciedla to znaczną wielkość zwrotów i wypłat w anulowanych rezerwacjach klientów, głównie na początku pandemii.

Usługi cateringu pokładowego dnata wygenerowały 116 mln USD (426 mln AED) do całkowitego przychodu, co oznacza spadek o 76 proc. Liczba zwiększonych posiłków spadła o 84 proc. do 8,3 mln posiłków w pierwszej połowie roku finansowego po rekordowej zeszłorocznej liczbie 51,9 mln.
 

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl