Biała Księga branży komunikacji marketingowej podpisana

Podpisywanie deklaracji – Szymon Gutkowski, prezes SAR i Mariusz Gerałtowski, prezes PSML
Podpisywanie deklaracji – Szymon Gutkowski, prezes SAR i Mariusz Gerałtowski, prezes PSML
Podpisywanie deklaracji – Mariusz Gerałtowski, prezes PSML i Szymon Gutkowski, prezes SAR
Podpisywanie deklaracji – Mariusz Gerałtowski, prezes PSML i Szymon Gutkowski, prezes SAR
Podpisywanie deklaracji  – Sebastian Oprządek, prezes KAE
Podpisywanie deklaracji – Sebastian Oprządek, prezes KAE
Podpisywanie deklaracji  – Łukasz Adamowicz wiceprezes SOIT
Podpisywanie deklaracji – Łukasz Adamowicz wiceprezes SOIT
Podpisywanie deklaracji – Marta Dunin-Michałowska, prezes SBE
Podpisywanie deklaracji – Marta Dunin-Michałowska, prezes SBE
Podpisywanie deklaracji – Grzegorz Szczepański, prezes ZFPR
Podpisywanie deklaracji – Grzegorz Szczepański, prezes ZFPR
Podpisywanie deklaracji – Jacek Olechowski, prezes IAA
Podpisywanie deklaracji – Jacek Olechowski, prezes IAA
Podpisywanie deklaracji – Włodzimierz Schmidt, prezes IAB
Podpisywanie deklaracji – Włodzimierz Schmidt, prezes IAB
Eksperci Dialogu Branżowego na spotkaniu podsumowującym projekt
Eksperci Dialogu Branżowego na spotkaniu podsumowującym projekt
Przedstawiciele organizacji, które podpisały Deklarację
Przedstawiciele organizacji, które podpisały Deklarację
Szymon Gutkowski (SAR) i Mariusz Gerałtowski (PSML) podsumowuję projekt Dialog Branżowy – Dobry przetarg
Szymon Gutkowski (SAR) i Mariusz Gerałtowski (PSML) podsumowuję projekt Dialog Branżowy – Dobry przetarg
Spotkanie Biała Księga
Spotkanie Biała Księga

W obecności ekspertów reprezentujących zakupy, marketing i agencje, uczestniczących w projekcie „Dialog branżowy - Dobry przetarg” została podpisana Biała Księga Komunikacji Marketingowej. Podpisanie dokumentu jest jednocześnie deklaracją dobrych praktyk i standardów współpracy. Spotkanie będące podsumowaniem ponad dwuletnich prac odbyło się 24 listopada, w Studiu Bank w Warszawie.

Podpisy złożyły wszystkie organizacje biorące udział w trwającym od dwóch lat Dialogu Branżowym, jako wyraz akceptacji zawartych w niej rekomendacji i promocji opracowanych standardów: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów PSML – organizatorzy Dialogu, a także IAB Polska – Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, ZFPR – Związek Firm Public Relations, IAA Polska – Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy, KAE Klub Agencji Eventowych SAR, SOIT – Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel oraz SBE Stowarzyszenie Branży Eventowej.
Składając podpisy, zadeklarowali przyjęcie dokumentu Białej Księgi Branży Komunikacji Marketingowej jako rekomendację nowych standardów i dobrych praktyk na rynku komunikacji marketingowej w Polsce oraz ich promocję w środowisku i wśród nowych członków.

Celem Dialogu Branżowego było stworzenie platformy wymiany wiedzy oraz ustalenie najlepszych standardów współpracy i narzędzi przetargowych w ośmiu kategoriach marketingowych (full service, digital, eventy, PR, produkcja filmów reklamowych, incentive travel, branding, media), mając na uwadze równość i partnerstwo biznesowe stron oraz najwyższą możliwą efektywność w zakupach marketingowych.
 – W 2016 r. rozpisano co najmniej 655 przetargów, co oznacza, że tylko na ich przygotowanie agencje wydały ponad 130 milionów złotych. Ponadto 20 proc. tych przetargów w ogóle nie zostało rozstrzygniętych. Koszty przygotowania przetargów obciążają wszystkich uczestników rynku reklamowego, ten ciężar osłabia agencje i tak jak każdy koszt musi być uwzględniony w ostatecznym bilansie firmy, co w konsekwencji również przekłada się na ceny usług dla klientów. Wierzymy, że proces, który jest opisany bardzo szczegółowo w Białej Księdze, nie tylko pozwoli ograniczyć te koszty poprzez lepsze przygotowanie przetargów ale również pomoże wybierać lepszych partnerów, co wpłynie na efektywniejsze budowanie marek – powiedział podczas spotkania Szymon Gutkowski, prezes SAR. 

Biała Księga to pierwszy z dziewięciu rozdziałów w postaci uogólnionych wytycznych i rekomendacji na bazie pracy ośmiu grup. Zawiera zbiór dobrych praktyk i standardów efektywnej współpracy reklamodawcy z agencją. Organizacje reprezentujące rynek komunikacji marketingowej w Polsce podpisały deklarację przyjęcia Białej Księgi Branży Komunikacji Marketingowej jako rekomendacji nowych standardów i dobrych praktyk oraz zobowiązały się do ich promocji w środowisku i wśród swoich członków.
– Manual przetargowy buduje efektywność procesów,  przez co prowadzi do obniżenia kosztów. Równie  ważne jest jednak budowanie mechanizmów zaufania między reklamodawcą a agencją, które umożliwia ścisłą współpracę między tymi podmiotami. Z badań wynika, (McKinsey’ 2012), że ścisła, partnerska współpraca to o 50 proc. lepsze wyniki rentowności w porównaniu ze spółkami, które  tego nie robią. Manual Przetargowy to nie tylko bottom line ale również top line – powiedział podczas spotkania Mariusz Gerałtowski, prezes PSML.
Każdy kolejny rozdział dotyczący przetargu na jedną z ośmiu kategorii (full service, digital, eventy, PR, produkcja filmów reklamowych, incentive travel, branding, media,) będzie odnosił się do pierwszego rozdziału wytycznych, a w razie odstępstw od głównych rekomendacji zachowa własne zapisy i specyficzne narzędzia przetargowe (zgodnie z ustaleniami ośmiu grup ekspertów). Każdy z publikowanych rozdziałów zawierać będzie: wytyczne w formie opisowej oraz narzędzia przetargowe (wzory dokumentów).

– Pierwszym dużym sukcesem projektu już dziś jest to, że tak wiele kompetentnych i zajętych osób z branży , zarówno ze strony agencji, jak i reklamodawców znalazło czas, aby usiąść przy jednym stole i stworzyć Białą Księgę, która ma służyć interesom obydwu stron –  przyznał, dziękując wszystkim uczestnikom projektu Szymon Gutkowski.
W dyskusji nad projektem wzięło udział 41 ekspertów ze strony agencji oraz 41ekspertów ze strony reklamodawców reprezentujących firmy w najbardziej reklamujących się branżach: FMCG, farmaceutyki, bankowość, ubezpieczenia, media i rozrywka, telekomunikacja, transport. W spotkaniach otwartych wzięło udział 220 uczestników.


Rezultaty dyskusji i ustaleń praktyków biznesu znajdą się w publikowanych rozdziałach na wspólnej platformie

Biała Księga komunikacji marketingowej rozdz. 1

Kolejne rozdziały Białej Księgi zostaną opublikowane w grudniu 2017 r. oraz styczniu i marcu 2018 r.

 

Organizatorzy projektu to: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów. Partnerzy: Związek Firm Public Relations, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, IAA Polska. Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, Stowarzyszenie Branży Eventowej, Konfederacja Lewiatan. Partnerzy medialni to MeetingPlanner.pl oraz Media & Marketing Polska.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl