Warsztat B2B „Poland Smart Move” na Meetings Week Poland
Promocję destynacji poświęcone były spotkanie regionalnych convention bureaux oraz warsztaty B2B przeprowadzone przez sekcję Poland Convention Bureau POT w ramach Meetings Week Poland 2019.
W spotkaniu brali udział uczestnicy wizyty studyjnej „Poland Smart Move” z Belgii, Holandii, Szwecji, Norwegii i USA, przedstawiciele 10 miejskich i regionalnych convention bureaux, a także rekomendowani przez POT profesjonalni organizatorzy spotkań.
Dzień rozpoczął się prezentacją wprowadzającą pt. „Polish MICE-appeal: Make a Smart Move”, którą wygłosiła Monika Dembińska z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Następnie uczestnicy fam tripu mogli się zapoznać z ofertą poszczególnych miast, a podczaso warsztatu B2B „Poland Smart Move” odbyło się wiele konstruktywnych spotkań z organizatorami z całej Polski.
Popołudnie zarezerwowane było na spotkanie w mniejszym gronie i rozmowy o działaniach PCB POT w kolejnych miesiącach. Uczestnicy wymieniali się doświadczeniami oraz pomysłami na współpracę z miejskimi i regionalnymi convention bureaux. Ze strony POT w spotkaniu brały udział Agnieszka Jędrzejczyk-Wojciechowska, wiceprezes POT oraz Teresa Buczak, po. dyrektora Departamentu Strategii i Marketingu.
Specjalnymi gośćmi spotkania POT byli reprezentanci Polskich Linii Lotniczych LOT: Dominika Krawczyk-Mazur, specjalista ds. trade marketingu i eventów, oraz Bartłomiej Grębski, key account manager, Sales Region Poland oraz przedstawicielki nowo wybranego zarządu Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce: Paula Fanderowska, prezes zarządu Centrum Kongresowego ICE Kraków, oraz Anna Jędrocha, wiceprezes zarządu Symposium Cracoviense. Podczas panelu dyskusyjnego omówiono możliwości współpracy z PLL LOT, a także zastanawiano się nad formułą wsparcia dla pozyskiwania kongresów i konferencji do Polski.
– Cieszymy się, że wraz z nową formułą Meetings Week Poland, jeden dzień został w całości poświęcony na promocję Polski. Spotkanie zakładało trzy aktywne bloki: prezentację, warsztat B2B oraz spotkanie z regionalnymi convention bureaux. 12 gości zagranicznych, 10 reprezentantów miast i regionów, 12 profesjonalnych organizatorów z Polski, media i goście specjalni, a wszystko pod jednym hasłem Poland - Smart Move! Spotkanie zakładało aktywny udział w programie wszystkich regionalnych biur marketingu miejsc oraz dało szansę na zaprezentowanie ich bogatej oferty grupie dwunastu zagranicznych organizatorów spotkań, którzy uczestniczyli w wizycie studyjnej w Warszawie. Spotkało się to z dużym uznaniem naszych gości, którzy otrzymali kompleksową wiedzę o Polsce i jej ofercie dla przemysłu spotkań, o której wcześniej – jak się sami przyznali – nie wiedzieli zbyt wiele – powiedziała Aneta Książek, kierownik Poland Convention Bureau POT.
W ramach spotkania odbyło się również wręczenie rekomendacji dla Lublin & Region Convention Bureau, Poznań Convention Bureau oraz Jan-Pol Dmc Poland.
Aktywny udział w prezentacji „Poland Smart Move” wzięli przedstawiciele: Warsaw Convention Bureau, Kraków Convention Bureau, Gdańsk Convention Bureau, Poznan Convention Bureau, Convention Bureau – Wrocław, Lublin & Region Convention Bureau, Convention Bureau – Katowice, Torun Convention Bureau Copernicus, Łódź Convention Bureau, Bydgoszcz Convention Bureau
Meetings Week Poland odbył się w dniach 20 – 22 marca, w Centrum Konferencyjnym MsMermaid w Warszawie. Warsztaty Poland Convention Bureau odbyły się pierwszego dnia wydarzenia, 20 marca.