Play Woodstock Challenge – integracja online z offline w Strefie Play na 22. Przystanku Woodstock

Podczas tegorocznego, 22. Przystanku Woodstock, ponownie wśród atrakcji dla odwiedzających znalazła się Strefa Play, w której bawiło się ponad 100 tys. osób. Po raz czwarty za organizację odpowiadała agencja Plej w konsorcjum z Tabasco Jacek Stachera. Jednak po raz pierwszy do zadań Plej należało połączenie eventu offline z aktywnościami online.

 

Projekt, pod nazwą Play Woodstock Challenge został za pomocą HUB-u komunikacyjnego w całości wymyślony w kanałach social media przez społeczności najbardziej popularnych polskich youtuberów, a następnie przeniesiony na realny event w Kostrzynie nad Odrą. Wymyślony tor przeszkód zbudowano na Przystanku Woodstock, a także udostępniono go internautom za pomocą gry online, która odwzorowywała 1:1 tę główną atrakcję w Strefie Play. Po zakończeniu wydarzenia gra została podzielona na kilka mniejszych, które do końca sierpnia były dostępne na stronie www.playwoodstockchallenge.pl.

– Tegoroczna Strefa Play to duża zmiana podejścia w komunikacji, ale także organizacji eventu. Tym razem to społeczność internetowa miała mieć realny wpływ na to, jak finalnie będzie wyglądała strefa – mówi Łukasz Gumowski, creative partner Plej. Całość działań związanych z aktywacjami agencja Plej, na zlecenie klienta Play, rozpoczęła ponad dwa miesiące przed samym wydarzeniem, tworząc HUB komunikacyjny Play Woodstock Challenge. Do projektu zaproszonych zostało trzech znanych YouTuberów: Red Lipstick Monster, Warga i Izak, a na końcu dołączył do tego grona Jurek Owsiak.
5 maja 2016 roku, o godzinie 18.00, została uruchomiona strona Play Woodstock Challenge. W tym samym momencie każdy z influencerów umieścił na swoim kanale dedykowany post, w którym informował o całym projekcie oraz o wyzwaniu, do którego zaprasza śledzących jego kanał internautów. Przedsięwzięcie miało na celu wygenerowanie pomysłów online, a następnie przeniesienie ich do świata offline w strefie Play na Przystanku Woodstock 2016. Internauci, zachęcani przez youtuberów, wymyślili atrakcje w strefach – w ciągu siedmiu dni zebranych zostało ponad 1000 pomysłów. Następnie przez cztery dni głosowali na nie, aby wybrać te „najlepsze”, które miały zostać zrealizowane w połowie lipca w Kostrzynie nad Odrą. W głosowaniu wzięło udział kilkanaście tysięcy osób.
Już w Strefie Play na 22. Przystanku Woodstock, pod okiem internautów śledzących stronę Play Woodstock Challenge, na którym umieszczane były relacje wideo z budowy, w kilkanaście dni powstał jedyny w swoim rodzaju tor przeszkód. Kolorowa część Red Lipstick Monster polegała na przejściu po wielkim pędzlu do makijażu nad basenem wypełnionym gąbkami. Należało pokonać przeszkody – słoiczki kremów oraz szminki. Koncepcja toru Izaka oparta została o grę Counter-Strike i mapę Dust_2, a także trampoliny. Zadaniem było przejście toru i trafienie do tarcz, skacząc na trampolinie. Tor Wargi, nazwany „klasykami YouTuba”, polegał na zdobyciu „ścianki hardcore z Hollywoodu”, oddaniu skoku do basenu z „Forfiterem”, pokonaniu slalomu samochodem by nie było „aaa ale urwał”, walnięciu paskiem w gruszkę i oddaniu strzału na bramkę „daj kamienia”. Dodatkową specjalną strefę przygotował Jurek Owsiak, którego pomysłem była „Kręcioła” – duża karuzela, w której należało zdobyć poszczególne bazy.

 


 

Ostatnim elementem toru była znana już z ubiegłego roku i bardzo lubiana zjeżdżalnia wodna. Co istotne wersja offline ponownie trafiła do sieci, gdyż dla tych, którzy z różnych powodów nie mogli na festiwal dotrzeć, została udostępniona odwzorowująca 1:1 gra tworzona równolegle do działań eventowych, oparta na budowanym w Strefie Play torze przeszkód.
Tradycyjnie w Strefie Play nie zabrakło stałych elementów: gadżetów firmowych Play, których rozdano ponad 200 tys., ładowarni, w których naładowano ponad 75 tys. telefonów, starterów Play oraz gier i zabaw outdoorowych, które odbywały się pod okiem animatorów.
Całość projektu wieńczyły osiągające kilkutysięczne oglądalności live streamy z samego wydarzenia, angażujące publiczność obecną na festiwalu oraz tę śledzącą event online. Efektem wszystkich działań były tysiące zdjęć i wzmianek na temat strefy opublikowane w social mediach z hashtagiem #playwoodstock, które uzyskały ponad 7,7 miliona wyświetleń. W czasie festiwalu serwis internetowy odwiedziło niemal 50 tys. użytkowników, z czego grę #PlayWoodstock otworzyło ponad 40,5 tysiąca osób. Ponad 92 proc. z nich zagrało przynajmniej w jedną mini grę – Kręciołę.

Agencja Plej odpowiedzialna była za opracowanie koncepcji całego wydarzenia, realizację idei kreatywnej oraz kreację i produkcję narzędzi digital. A także, wraz z partnerem wykonawczym Tabasco Jacek Stachera, za kompleksową obsługę eventu podczas 22. Przystanku Woodstock. Za zakup mediów lokalnych oraz koordynację współpracy z influencerami odpowiadała agencja mediowa MediaCom. Producentem wydarzenia ze strony agencji Plej był Tomek Karwowski wspierany przez kilkunastoosobowy dział Plej events, za działania online odpowiadał Jacek Budzikowski wraz z zespołem Plej digital. Accountem prowadzącym projekt była Anna Rezner – new media manager w Plej.

 


Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl