Branża pozytywnie podczas MP movie Multikino
Kolejny projekt MeetingPlanner.pl połączył branżę eventowa w trzech miastach – Warszawie, Poznaniu i Sopocie – na żywo i online podczas spotkania w Multikinie. Oprócz kwestii związanych z psychologicznym aspektem pozytywnego myślenia w życiu i biznesie, spojrzenia na 2013 rok z pozytywnej perspektywy w programie znalazł się pokaz filmu „Poradnik pozytywnego myślenia.
Pod hasłem „Trzy miasta – jeden przekaz, jedna branża, wielki format” odbyło się spotkanie przedstawicieli branży eventowej w trzech obiektach sieci Multikino – Multikino Warszawa Złote Tarasy, Multikino Poznań Malta i Multikino Sopot. Wszystkie wybrane lokalizacje – Warszawa, Poznań i Trójmiasto – w minionym roku nie mogły narzekać na brak dużych wydarzeń, koncertów oraz gościły UEFA Euro 2012.
Spotkanie MP Movie Multikino było z jednej strony podziękowaniem za kolejny rok współpracy, z drugiej zaprezentowaniem możliwości, jakie organizatorom konferencji i eventów daje sieć Mutikino. – Wielokrotnie w Multikinie odbywały się konferencje online z połączeniem na żywo i np. przedpremierowym pokazem filmu, nawet w siedemnastu lokalizacjach – mówił Mariusz Galewski, kierownik Działu Sprzedaży Korporacyjnej, Multikino.
Podczas spotkania Magda Kowalska, psycholog, trener biznesowy i eventowiec zarazem, działająca pod marką Pimento, pokazała jak nasze nastawienie i postrzeganie rzeczywistości może mieć na nią kluczowy wpływ. Okazuje się, że podobnie jak trening w siłowni, odpowiednia dawka ćwiczeń może w nas wykształcić ten pozytywny faktor. Liczy się on nie tylko w życiu prywatnym, ale także w biznesie, choć jak podkreślała, to właśnie bardzo biznesowe podejście do event marketingu jest przyszłością tego narzędzia. Spotkanie prowadzone było z Multikina Złote Tarasy, gdzie miały miejsce wszystkie wystąpienia natomiast podczas połączeń z poszczególnymi lokalizacjami zadawane były pytania.
Będąc w klimacie zarówno prelekcji Magdy Kowalskiej, jak i – już teraz wiadomo – oscarowego filmu „Poradnik pozytywnego myślenia, zapytaliśmy reprezentantów różnych sektorów branży, jak podsumowują ostatnie dwanaście miesięcy i jakie perspektywy przyniesie rok 2013. Okazało się, że mimo widma kryzysu, mniejszej liczby organizowanych wydarzeń i okrojonych budżetów diagnoza 2012 roku wypada dość pozytywnie, a biznesowo obecny rok przyjmowany jest z dużą nadzieją. – Dla mojej firmy rok 2012 to był najlepszy rok. Rok rozwoju i wyzwań, mimo lekkiego spowolnienia gospodarczego. 2013 będzie jeszcze lepszy, a widać już to teraz (styczeń i początek lutego) w liczbie zapytań, jakie do nas trafiają – mówiła Marta Dunin-Michałowska z agencji eventowej Mea Group.
– Paradoksalnie głośne bankructwa biur podróży z ubiegłego roku nam nie zaszkodziły, a bardzo pomogły. Pozwoliły na to, żeby firmy incentive travel zaistniały z pełną ofertą, którą klientom proponują. To był rok przełomowy, a klienci są coraz bardziej świadomi. Mamy coraz więcej realizacji, podobnie nasza konkurencja – mówiła Agata Gościńska, reprezentująca firmę Viventum specjalizującą się m.in. w organizacji incentive travel. – Pozytywnym aspektem w 2012 r. była promocja Polski wynikająca z organizacji UEFA Euro 2012. Choć ominęło na s wiele konferencji i programów incentive, to tę promocję widać w zainteresowaniu zagranicznych klientów i oby ta tendencja się utrzymała – mówiła Marta Kicler, odpowiedzialna za dział DMC w Mazurkas Travel. – rok 2012 był trudnym rokiem, ale mimo wszystko da się znaleźć dużo pozytywów. Przede wszystkim przy SAR powstał Klub Agencji Eventowych. Jako jeden z członków założycieli uważam, że jest to bardzo ważny kroków na przód w rozwoju branży – powiedział Sebastian Oprządek z agencji evetowej El Padre. – 2013 rok pokaże, że branża eventowa jest nie tylko rozrywką, będzie to widać chociażby na poziomie edukacji – prognozowała Magda Kowalska, Pimento. – Dla nas 2012 też był przełomowym rokiem, przede wszytki dlatego, że zdecydowaliśmy się na ogłoszenie konkursu MP Power Awards i Kreatywny Roku Branży Eventowej i bardzo mocno pracujemy nad tym własnie przedsięwzięciem – mówiła Sylwia Banaszewska, MeetingPlanner.pl.
Spotkanie w Multikinie składało się z trzech części – merytorycznej, pokazu filmu i koktajlu.
MP movie Multikino odbyło się 11 lutego w Multikino Warszawa Złote Tarasy, Multikino Poznań Malta i Multikino Sopot. Partnerami spotkania byli MU Interactive, Pimento, Individual Agencja Hostess i Modelek, Yellow Bar & Catering, Pod Pretekstem. W spotkaniu wzięło udział ponad 500 osób.
Konferencja w Multikinie w opinii uczestników
Paulina Tomczak, event manager, Fun Faktoria
Na wieść o tym, że podczas spotkania w Multikinie nastąpi połączenie z trzema miastami miałam mieszane uczucia. Z jednej strony wykorzystanie w ten sposób kinowego ekranu wydawało mi się ciekawym pomysłem, jednak z drugiej strony zawsze stałam na stanowisku, iż bezpośredni kontakt jest nie do przecenienia. W trakcie MP Movie przekonałam się, że zastosowanie nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych jest ciekawą przygodą dla osób w niej uczestniczących. To dobre rozwiązanie na przykład dla firm posiadających oddziały w różnych lokalizacjach. Dzięki wykorzystaniu tej formy część oficjalna może być dla wszystkich wspólna, a wieczorna impreza integracyjna, zbuduje pozytywne relacje już w samych oddziałach. Klient nie musi więc inwestować w wynajem hotelu w centrum Polski i poszukiwać miejsca na spotkanie i zabawę dla 300 osób, a uzyskuje efekt, na którym mu zależało.
Karolina Hyjek, specjalista ds. kontroli wewnętrznej, Grenkeleasing
Spotkanie w Multikinie. Połączenie trzech miast. Świetna sprawa. Taka forma spotkania za pomocą wielkiego ekranu to bardzo wygodne rozwiązanie. Daje możliwość zgromadzenia jednocześnie wielu osób z różnych miast, bez konieczności podróżowania do jednego z nich. Dzięki temu oszczędzamy czas i pieniądze, niezbędne na podróż czy nocleg. Taka forma spotkania to świetne rozwiązanie dla branży, która funkcjonuje przecież w całej Polsce.
Jarosław Sądej, managing director, Jet Events
Bardzo ciekawy, dotychczas chyba nie wykorzystywany pomysł podczas spotkań branży eventowej. Jest to jednocześnie znana naszym klientom i regularnie wdrażana przez nas na ich potrzeby formuła spotkań, w szczególności, gdy chcemy skierować przekaz do setek czy tysięcy pracowników a nie jest łatwo zgromadzić ich w jednym miejscu i w jednym czasie. Do tego typu spotkań zresztą świetnie nadają się sale kinowe, wyposażone w odpowiedni sprzęt multimedialny i jednocześnie posiadające odpowiednie zaplecze cateringowe.
Film Poradnik Pozytywnego Myślenia – to strzał w dziesiątkę. Główna bohaterka była zresztą moim typem do Oscara:)
Jacek Marcinek, event director Agencja Reklamowa Our Passion
Forma spotkania zaproponowana w Multikinie jest ciekawą propozycją dla branży eventowej. Zorganizowane wydarzenie pomimo drobnych niedociągnięć warto kontynuować, skupiając się bardziej jednak na treściach merytorycznych i debacie. Sama idea jest jednak bardzo przyszłościowa zarówno dla branży. jak i poszczególnych firm. Sam mogę po cichu zdradzić, że po prezentacji w multikinie dwie firmy wysłały do nas zapytanie w związku z organizacją takiej konferencji.
Maciej Wójcik, Tariffa Corporate Events
Uważam, że największym atutem tego typu spotkań jest ich innowacyjność oraz możliwość ograniczenia kosztów, w dobie, moim zdaniem, sztucznie pompowanego „kryzysu”. Wykorzystanie kina umożliwia połączenie spraw przyjemnych z pożytecznymi czyli szkolenie i atrakcje w jednym miejscu. Pewnym mankamentem było opóźnienie dźwięku w stosunku do wizji, ale jest to sprawa do dopracowania.
Podsumowując, jest to przyszłościowe rozwiązanie dla integracji współpracujących ze sobą, rozproszonych po świecie oddziałów. Oczywiście nie zastąpi to spotkań osobistych, ale jest świetnym uzupełnieniem.
Zobacz FOTORELACJĘ z MP movie Multikino