BCD Travel: Podróżujący służbowo gotowi zamienić spotkania online w podróże

fot. Rob Wilson, Unsplash
Na zdjęciu: fot. Rob Wilson, Unsplash

Spotkania twarzą w twarz są niezwykle ważne, a te wirtualne mają wiele elementów, które pod znakiem zapytania stawiają ich efektywność – wynika z ankiety przeprowadzonej przez BCD Travel wśród podróżujących służbowo, którzy są gotowi powrócić do podróżowania. Respondenci podkreślili też, że sami chcieliby móc podejmować decyzję, czy udać się w podróż służbową.

Specjalizująca się w zrządzaniu podróżami służbowymi międzynarodowa firma BCD Travel przeprowadziła ankietę dotyczącą organizacji spotkań i podróży służbowych. Opinią podzieliło się 738 osób podróżujących służbowo.

Powrót do spotkań twarzą w twarz
Siedemdziesiąt sześć procent respondentów stwierdziło, że podróże służbowe pomagają im efektywnie wykonywać swoją pracę. Jako najważniejszy powód podróży służbowych 74 proc. ankietowanych wskazuje osobiste spotkania z klientami, kolejne to budowanie zespołu, spotkania sprzedażowe i spotkania z partnerami lub dostawcami, uczestnictwo w konferencjach, premirach produktów i innych eventach, oraz wewnętrzne spotkania firmowe. – Spotkanie twarzą w twarz pozostaje nie tylko kluczowym elementem osiągania celów firmy, ale jest również niezbędne do zaspokojenia jej potrzeb w zakresie efektywności ich pracowników i interakcji międzyludzkich – mówi Mike Janssen, global chief operating officer i chief commercial officer w BCD Travel.

Wirtualne spotkania nie wystarczają?
Respondenci, doceniając pracę zdalną i możliwość organizacji wirtualnych spotkań, wyraźnie zaznaczyli w ankiecie brak możliwości budowania relacji podczas takich wydarzeń. Według ankietowanych główne słabości wirtualnych spotkań to: brak kontaktu z ludźmi (66 proc.), ograniczona interakcja (58 proc.), łatwość w odwróceniu uwagi (54 proc.), nieprzydatność tej formy do niektórych typów spotkań (51 proc.), wreszcie „zoom fatigue” i problemy technologiczne (po 49 proc.). 38 proc. ankietowanych uznaje spotkania online za mało efektywne, 15 proc. za demotywujące, a 8 proc. za niewygodne. 28 proc. respondentów przeszkadza organizacja spotkań online poza godzinami ich pracy.

Zmiany w korporacyjnej polityce organizacji podróży
W post-pandemicznym środowisku podróży 60 proc. ankietowanych chciałoby powrócić do poziomu podróżowania sprzed pandemii – 26 proc. wolałoby podróżować mniej, a 9 proc. więcej. Co ważne, w dużej mierze sami chcieliby podejmować decyzję, czy podróż jest potrzebna. Jeśli chodzi o zasady polityki corporate travel dostosowane do nowej rzeczywistości, respondentom zależy przede wszystkim na tym, aby sami mogli zdecydować, czy podróżować (64 proc.). Ponadto chcą uproszczonego procesu zatwierdzania podróży (58 proc.) i priorytetowego traktowania lotów bezpośrednich (53 proc.). Główne obawy dotyczące podróży pozostają zgodne z wynikami poprzednich ankiet BCD przeprowadzonych wśród podróżujących służbowo. Podróżni martwią się głównie o kwarantannę po przyjeździe. Kolejne obawy to te związane z nagłymi lockdownami i szybko zmieniającymi się przepisami dotyczącymi podróży.
 – Ponieważ liczba szczepień rośnie każdego dnia o miliony, większość pracowników jest gotowa wrócić do normalnego trybu, pomimo ostatnich informacji na temat wariantu Covid-19. Ale w post-pandemicznej rzeczywistości korporacje nadal muszą udzielać wskazówek w tym zakresie. Aby pozostać atrakcyjnym pracodawcą, powinni również rozważyć umożliwienie pracownikom podejmowania własnych decyzji dotyczących podróży – podkreśla Mike Janssen.

Organizacja pracy w nowej rzeczywistości
Respondenci podzielili się również swoimi opiniami dotyczącymi organizacji pracy. Obecnie 57 proc. pracuje zdalnie, w porównaniu do 24 proc. przed pandemią. Na pytanie o przyszłe miejsce pracy: 71 proc. preferuje połączenie pracy zdalnej i biurowej, 20 proc. pracę zdalną w pełnym wymiarze czasu pracy, tylko 6 proc. preferuje pracę biurową w pełnym wymiarze godzin. Na pytanie o podejście do bleisure – 49 proc. twierdzi, że może przedłużyć podróż służbową o kilka dni wypoczynku, 38 proc. lubi podróżować w celach zawodowych w towarzystwie partnera lub przyjaciela, 33 proc. lubi przedłużyć swój pobyt i kontynuować pracę zdalną w miejscu docelowym, 32 proc. rozważa połączenie podróży służbowej z wakacjami trwającymi tydzień – dwa tygodnie.  

Ankieta BCD Travel została przeprowadzona w dniach 6 – 20 lipca 2021 roku.

Zobacz też Raport „Digital Event. Wydarzenia i spotkania online 2020/2021. Analiza, prognoza, benchmarki” >>>
W raporcie m.in. badanie opinii klientów na temat organizacji eventów online


MATERIAŁ POWSTAŁ DZIĘKI WSPARCIU PARTNERÓW PROGRAMU „WIEDZA DLA BRANŻY MICE OD MEETINGPLANNER.PL”.

defacto event factoryibento think. feel. do.imagine nation

Zobacz więcej >>>

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl