Piotr Karasiński: Koszty wzrosły, ale branża eventowa nie stoi w miejscu, dynamicznie się rozwija

Piotr Karasiński, wiceprezes zarządu El Padre
Na zdjęciu: Piotr Karasiński, wiceprezes zarządu El Padre

„Choć koszty organizacji eventów wzrosły, to event marketing pozostaje jednym z najbardziej skutecznych sposobów dotarcia z przekazem do klientów”. Piotr Karasiński, wiceprezes zarządu El Padre, mówi o kosztach organizacji wydarzeń w odniesieniu do wyników badania klientów, dotyczącego ich postrzegania event marketingu w czasach kryzysu zawartego w raporcie „Event marketing 2022 / 2023”.
 
W minionych dwóch latach branża eventowa doświadczyła ogromnych wyzwań z powodu pandemii, która zmusiła do anulowania większości eventów. Wiele agencji oraz firm współpracujących przy organizacji wydarzeń musiało zwolnić swoich pracowników, a ci, którzy pozostali, zostali zmuszeni do zaciśnięcia pasa. Z branży odeszło wielu doświadczonych event managerów, którzy znaleźli pracę w bardziej stabilnych sektorach. Tym samym, liczba doświadczonych fachowców jest mniejsza niż przed pandemią, a wobec dużego popytu na ich usługi znacznie podwyższyli oczekiwania finansowe.
 
Po ustaniu pandemii, wiele hoteli i obiektów eventowych podniosło ceny, aby odrobić straty poniesione w czasie przymusowego przestoju. Wzrost kosztów jest związany z wieloma czynnikami, w tym z rosnącą inflacją spowodowaną kryzysem energetycznym oraz wojną na Ukrainie. Te czynniki wywołały wzrost kosztów transportu, co w konsekwencji również nie pozostało bez wpływu na branżę. Szacujemy, że koszt organizacji podobnego wydarzenia w roku 2020 był o co najmniej 30 proc. niższy niż dziś.
 
Jednak, pomimo nowych wyzwań, branża eventowa pozostaje jedną z najbardziej elastycznych, a sam event jest skuteczną formą dotarcia do klientów z przekazem marketingowym. Z tego względu warto uwzględnić zwiększenie budżetu przy planowaniu organizacji eventów.
 
Warto również zauważyć, że branża eventowa nie stoi w miejscu i dynamicznie się rozwija. Wprowadzane są innowacje i nowe technologie, które pozwalają na organizację eventów na wyższym poziomie. Czas pandemii sprzyjał rozwojowi nowych kompetencji, więc dziś większość agencji ma znacznie większe doświadczenie w realizacji transmisji wideo oraz organizowaniu digital eventów. Dzięki temu dzisiejsza oferta eventowa jest bardziej atrakcyjna, a po okresie przymusowych zakazów, przyciągają one większą liczbę uczestników, co z kolei przekłada się na większą skuteczność działań marketingowych.
 
Podsumowując, choć koszty organizacji eventów wzrosły, to branża eventowa pozostaje jednym z najbardziej skutecznych sposobów dotarcia z przekazem marketingowym do klientów. Warto uwzględnić zwiększenie budżetu na organizację eventów, aby zapewnić ich lepszą jakość oraz skuteczność. Dzięki temu event stanie się bardziej atrakcyjny i przyciągnie większą liczbę uczestników, co przekłada się na wymierne korzyści biznesowe.

Zobacz główne wnioski z raport „Event marketing 2022 / 2023. Wyzwania przemysły spotkań w niepewnych czasach” >>>


Pobierz pełną wersję raportu >>>

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl