Piotr Karasiński: Koszty wzrosły, ale branża eventowa nie stoi w miejscu, dynamicznie się rozwija
„Choć koszty organizacji eventów wzrosły, to event marketing pozostaje jednym z najbardziej skutecznych sposobów dotarcia z przekazem do klientów”. Piotr Karasiński, wiceprezes zarządu El Padre, mówi o kosztach organizacji wydarzeń w odniesieniu do wyników badania klientów, dotyczącego ich postrzegania event marketingu w czasach kryzysu zawartego w raporcie „Event marketing 2022 / 2023”.
W minionych dwóch latach branża eventowa doświadczyła ogromnych wyzwań z powodu pandemii, która zmusiła do anulowania większości eventów. Wiele agencji oraz firm współpracujących przy organizacji wydarzeń musiało zwolnić swoich pracowników, a ci, którzy pozostali, zostali zmuszeni do zaciśnięcia pasa. Z branży odeszło wielu doświadczonych event managerów, którzy znaleźli pracę w bardziej stabilnych sektorach. Tym samym, liczba doświadczonych fachowców jest mniejsza niż przed pandemią, a wobec dużego popytu na ich usługi znacznie podwyższyli oczekiwania finansowe.
Po ustaniu pandemii, wiele hoteli i obiektów eventowych podniosło ceny, aby odrobić straty poniesione w czasie przymusowego przestoju. Wzrost kosztów jest związany z wieloma czynnikami, w tym z rosnącą inflacją spowodowaną kryzysem energetycznym oraz wojną na Ukrainie. Te czynniki wywołały wzrost kosztów transportu, co w konsekwencji również nie pozostało bez wpływu na branżę. Szacujemy, że koszt organizacji podobnego wydarzenia w roku 2020 był o co najmniej 30 proc. niższy niż dziś.
Jednak, pomimo nowych wyzwań, branża eventowa pozostaje jedną z najbardziej elastycznych, a sam event jest skuteczną formą dotarcia do klientów z przekazem marketingowym. Z tego względu warto uwzględnić zwiększenie budżetu przy planowaniu organizacji eventów.
Warto również zauważyć, że branża eventowa nie stoi w miejscu i dynamicznie się rozwija. Wprowadzane są innowacje i nowe technologie, które pozwalają na organizację eventów na wyższym poziomie. Czas pandemii sprzyjał rozwojowi nowych kompetencji, więc dziś większość agencji ma znacznie większe doświadczenie w realizacji transmisji wideo oraz organizowaniu digital eventów. Dzięki temu dzisiejsza oferta eventowa jest bardziej atrakcyjna, a po okresie przymusowych zakazów, przyciągają one większą liczbę uczestników, co z kolei przekłada się na większą skuteczność działań marketingowych.
Podsumowując, choć koszty organizacji eventów wzrosły, to branża eventowa pozostaje jednym z najbardziej skutecznych sposobów dotarcia z przekazem marketingowym do klientów. Warto uwzględnić zwiększenie budżetu na organizację eventów, aby zapewnić ich lepszą jakość oraz skuteczność. Dzięki temu event stanie się bardziej atrakcyjny i przyciągnie większą liczbę uczestników, co przekłada się na wymierne korzyści biznesowe.
Zobacz główne wnioski z raport „Event marketing 2022 / 2023. Wyzwania przemysły spotkań w niepewnych czasach” >>>