Accor: kluczowe trendy globalnej branży spotkań i eventów

Blisko 80 proc. klientów zwiększyło wydatki na wydarzenia biznesowe i eventy w porównaniu do 2022 roku – wynika z najnowszego raportu Accor. Badanie „Meeting Expectations: The Future of Meetings & Events” pokazuje wartość relacji międzyludzkich i znaczenie równowagi oraz społecznej przynależności jako priorytety rozwoju biznesu na rok 2024.
 
Najnowszy raport przygotowany przez Accor bada trendy dalszej odbudowy sektora spotkań i eventów na całym świecie, podążając za zmianami, jakie branża przeszła w ostatnich latach. Grupa skupia się na podstawowych zjawiskach wpływających na transformację biznesu w 2024 i najbliższych latach.
 
– Strefa biznesowa na całym świecie przechodzi obecnie głęboką transformację. Nasze życie codzienne, praca i sposób, w jaki się komunikujemy, zostały ukształtowane na nowo w ciągu ostatnich kilku lat, a skutki tych zmian stworzyły nowe możliwości w branży spotkań i eventów. Okres pandemii był definiującym momentem dla całej branży turystycznej, hotelarskiej i światowego biznesu. Wirtualne spotkania stały się coraz bardziej powszechne, a przez krótki czas musieliśmy zapomnieć o eventach. Niemniej przez cały ten czas dostosowywaliśmy się do zmian i rozwijaliśmy się. Ta ewolucja trwa do dziś, a jednym wspólnym mianownikiem wszystkich przewidywanych trendów są wzajemne interakcje. Dziś, bardziej niż kiedykolwiek, chodzi o ludzką potrzebę spotkania się, dzielenia się i rozwoju – komentuje Sophie Hulgard, chief sales officer, Accor
 
Jedną z niedawnych obaw dla branży eventowej i spotkań biznesowych było zgromadzenie publiczności w nowych realiach. Dzisiaj mówi się o powrocie ludzi do tego typu wydarzeń i przewiduje się, że liczba uczestników eventów, konferencji oraz innych spotkań tego typu przewyższy szczytowy poziom z 2019 roku w ciągu najbliższych lat. – Ta dobra z perspektywy branży wiadomość stawia jednak dodatkowe wyzwania i nowe możliwości, które zmienią sposób planowania, organizacji i realizacji wydarzeń. Dzieje się tak, ponieważ szczególnie dzisiaj wspólne celebrowanie chwil ma ogromne znaczenie i wartość – dodaje Hulgard.
 
Dane z badania przeprowadzonego przez Accor potwierdzają prognozowany wzrost – aż 78 proc. respondentów stwierdziło, że wydatki ich firm lub klientów wzrosły od 2022 roku, z czego 36 proc. przyznaje się do wzrostu o ponad 25 proc. W 2024 oczekuje się kontynuacji tego trendu – 80 proc. zbadanych ekspertów spodziewa się zwiększenia wydatków, z czego 30 proc. twierdzi, że wzrosną one o ponad 25 proc.
 
Według badań Accor, przewiduje się wzrost we wszystkich formułach spotkań i wydarzeń w 2024 roku. Trzy czwarte (78 proc.) oczekuje wzrostu liczby małych i średnich spotkań (poniżej 100 delegatów) w przyszłym roku, a tyle samo osób spodziewa się wzrostu liczby spotkań z ponad 100 delegatami. Ponad połowa (57 proc.) przewiduje wzrost liczby dużych spotkań (ponad 300 delegatów), a prawie dwie trzecie (78 proc.) stwierdziło, że będzie to „bardzo ważne” dla ich branży, aby uczestniczyć w wystawach, konferencjach i targach w 2024 roku.
 
Podkreślając wartość spotkań w realnym życiu (IRL), 33 proc. planistów oczekuje ponad 40 proc. więcej przychodów ze spotkań twarzą w twarz w porównaniu do tych wirtualnych, a większość (80 proc.), nie byłaby zadowolona z korzystania z wideokonferencji do finalizacji umów w 2024 roku. Nowy raport Accor, „Spełnione oczekiwania: przyszłość spotkań i wydarzeń”, przentuje pięć trendów, które kształtować będą rozwój branży.

  1. Softer Productivity Dotychczasowe podejście „ciężko pracuj, mocno baw się” związane z biznesem i wydarzeniami zmienia się w zgodzie z wymaganiami nowych stylów życia.
    Kluczowe przesłanie: Zbalansuj cel i produktywność.
     
  2. Selling Belonging Sektor spotkań i wydarzeń to jedno: ludzie. Relacje ludzkie i rozwijanie poczucia przynależności to podstawy udanego projektu wydarzenia.
    Kluczowe przesłanie: Świętuj relacje. Sprzedawaj przynależność.
     
  3. Designing Experiences Organizatorzy wydarzeń szukają zwrotu z inwestycji, ale bardziej niż kiedykolwiek poszukują ROX, zwrotu z doświadczenia.
    Kluczowe przesłanie: Twórz niezapomniane doświadczenia, które łączą ludzi.
     
  4. Green Gatherings Pozytywny wpływ jest różnicujący, a teraz, bardziej niż kiedykolwiek, sektor ma zielone światło do wprowadzenia zmian. Certyfikaty ekologiczne nie są już dodatkiem – staną się decydującym czynnikiem w wyborze, kto zdobędzie biznes.
    • Kluczowe przesłanie: Zrównoważony rozwój jest ważny.
     
  5. Disruptive Technology Konferencje są teraz kluczowym sposobem łączenia ludzi, którzy mogą widzieć się tylko przez ekrany laptopów.
    Kluczowe przesłanie: Cyfrowo ma zasięg. Twarzą w twarz ma wartość. Bycie w pomieszczeniu ma znaczenie.

– Przemysł spotkań i wydarzeń udowodnił swoją odporność, innowacyjność, i zdolność do dostosowania się. Trendy przedstawione w tym raporcie wynikają z DNA sektora –  biznes twarzą w twarz ma znaczenie. Ludzkie połączenie idzie w parze z sukcesem komercyjnym, sprawia, że biznes staje się silniejszy. W miarę jak przemysł kontynuuje globalną rekonwalescencję, to zaangażowanie w tworzenie znaczących połączeń, stanie się katalizatorem wzrostu komercyjnego i kulturowego oraz tworzenie poczucia przynależności zapewnią, że sektor przekroczy prognozowany wzrost. Podróże powracają, a dla sektora M&E to przynależność i równowaga będą napędzać wyniki w 2024 roku – podsumowuje Karelle Lamouche, dyrektor komercyjny w dywizji Accor Premium, Midscale & Economy.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl