Accor: kluczowe trendy globalnej branży spotkań i eventów
Blisko 80 proc. klientów zwiększyło wydatki na wydarzenia biznesowe i eventy w porównaniu do 2022 roku – wynika z najnowszego raportu Accor. Badanie „Meeting Expectations: The Future of Meetings & Events” pokazuje wartość relacji międzyludzkich i znaczenie równowagi oraz społecznej przynależności jako priorytety rozwoju biznesu na rok 2024.
Najnowszy raport przygotowany przez Accor bada trendy dalszej odbudowy sektora spotkań i eventów na całym świecie, podążając za zmianami, jakie branża przeszła w ostatnich latach. Grupa skupia się na podstawowych zjawiskach wpływających na transformację biznesu w 2024 i najbliższych latach.
– Strefa biznesowa na całym świecie przechodzi obecnie głęboką transformację. Nasze życie codzienne, praca i sposób, w jaki się komunikujemy, zostały ukształtowane na nowo w ciągu ostatnich kilku lat, a skutki tych zmian stworzyły nowe możliwości w branży spotkań i eventów. Okres pandemii był definiującym momentem dla całej branży turystycznej, hotelarskiej i światowego biznesu. Wirtualne spotkania stały się coraz bardziej powszechne, a przez krótki czas musieliśmy zapomnieć o eventach. Niemniej przez cały ten czas dostosowywaliśmy się do zmian i rozwijaliśmy się. Ta ewolucja trwa do dziś, a jednym wspólnym mianownikiem wszystkich przewidywanych trendów są wzajemne interakcje. Dziś, bardziej niż kiedykolwiek, chodzi o ludzką potrzebę spotkania się, dzielenia się i rozwoju – komentuje Sophie Hulgard, chief sales officer, Accor
Jedną z niedawnych obaw dla branży eventowej i spotkań biznesowych było zgromadzenie publiczności w nowych realiach. Dzisiaj mówi się o powrocie ludzi do tego typu wydarzeń i przewiduje się, że liczba uczestników eventów, konferencji oraz innych spotkań tego typu przewyższy szczytowy poziom z 2019 roku w ciągu najbliższych lat. – Ta dobra z perspektywy branży wiadomość stawia jednak dodatkowe wyzwania i nowe możliwości, które zmienią sposób planowania, organizacji i realizacji wydarzeń. Dzieje się tak, ponieważ szczególnie dzisiaj wspólne celebrowanie chwil ma ogromne znaczenie i wartość – dodaje Hulgard.
Dane z badania przeprowadzonego przez Accor potwierdzają prognozowany wzrost – aż 78 proc. respondentów stwierdziło, że wydatki ich firm lub klientów wzrosły od 2022 roku, z czego 36 proc. przyznaje się do wzrostu o ponad 25 proc. W 2024 oczekuje się kontynuacji tego trendu – 80 proc. zbadanych ekspertów spodziewa się zwiększenia wydatków, z czego 30 proc. twierdzi, że wzrosną one o ponad 25 proc.
Według badań Accor, przewiduje się wzrost we wszystkich formułach spotkań i wydarzeń w 2024 roku. Trzy czwarte (78 proc.) oczekuje wzrostu liczby małych i średnich spotkań (poniżej 100 delegatów) w przyszłym roku, a tyle samo osób spodziewa się wzrostu liczby spotkań z ponad 100 delegatami. Ponad połowa (57 proc.) przewiduje wzrost liczby dużych spotkań (ponad 300 delegatów), a prawie dwie trzecie (78 proc.) stwierdziło, że będzie to „bardzo ważne” dla ich branży, aby uczestniczyć w wystawach, konferencjach i targach w 2024 roku.
Podkreślając wartość spotkań w realnym życiu (IRL), 33 proc. planistów oczekuje ponad 40 proc. więcej przychodów ze spotkań twarzą w twarz w porównaniu do tych wirtualnych, a większość (80 proc.), nie byłaby zadowolona z korzystania z wideokonferencji do finalizacji umów w 2024 roku. Nowy raport Accor, „Spełnione oczekiwania: przyszłość spotkań i wydarzeń”, przentuje pięć trendów, które kształtować będą rozwój branży.
- Softer Productivity Dotychczasowe podejście „ciężko pracuj, mocno baw się” związane z biznesem i wydarzeniami zmienia się w zgodzie z wymaganiami nowych stylów życia.
• Kluczowe przesłanie: Zbalansuj cel i produktywność.
- Selling Belonging Sektor spotkań i wydarzeń to jedno: ludzie. Relacje ludzkie i rozwijanie poczucia przynależności to podstawy udanego projektu wydarzenia.
• Kluczowe przesłanie: Świętuj relacje. Sprzedawaj przynależność.
- Designing Experiences Organizatorzy wydarzeń szukają zwrotu z inwestycji, ale bardziej niż kiedykolwiek poszukują ROX, zwrotu z doświadczenia.
• Kluczowe przesłanie: Twórz niezapomniane doświadczenia, które łączą ludzi.
- Green Gatherings Pozytywny wpływ jest różnicujący, a teraz, bardziej niż kiedykolwiek, sektor ma zielone światło do wprowadzenia zmian. Certyfikaty ekologiczne nie są już dodatkiem – staną się decydującym czynnikiem w wyborze, kto zdobędzie biznes.
• Kluczowe przesłanie: Zrównoważony rozwój jest ważny.
- Disruptive Technology Konferencje są teraz kluczowym sposobem łączenia ludzi, którzy mogą widzieć się tylko przez ekrany laptopów.
• Kluczowe przesłanie: Cyfrowo ma zasięg. Twarzą w twarz ma wartość. Bycie w pomieszczeniu ma znaczenie.
– Przemysł spotkań i wydarzeń udowodnił swoją odporność, innowacyjność, i zdolność do dostosowania się. Trendy przedstawione w tym raporcie wynikają z DNA sektora – biznes twarzą w twarz ma znaczenie. Ludzkie połączenie idzie w parze z sukcesem komercyjnym, sprawia, że biznes staje się silniejszy. W miarę jak przemysł kontynuuje globalną rekonwalescencję, to zaangażowanie w tworzenie znaczących połączeń, stanie się katalizatorem wzrostu komercyjnego i kulturowego oraz tworzenie poczucia przynależności zapewnią, że sektor przekroczy prognozowany wzrost. Podróże powracają, a dla sektora M&E to przynależność i równowaga będą napędzać wyniki w 2024 roku – podsumowuje Karelle Lamouche, dyrektor komercyjny w dywizji Accor Premium, Midscale & Economy.