Katarzyna Piwowar: Event marketing wspiera nowy ład społeczny i korporacyjny
Z punktu widzenia naszej branży bardzo istotne jest, że klienci widzą w event marketingu realne wsparcie dla kształtowania oraz popularyzacji tworzonego na nowo ładu społecznego i korporacyjnego wewnątrz organizacji. Katarzyna Piwowar, head of creative, KDK Events, komentuje wyniki raportu „Event marketing 2023 / 2024. Wpływ zrównoważonego rozwoju na przemysł spotkań”.
Zagadnienia z obszaru zrównoważonego rozwoju są najistotniejsze z punktu widzenia klientów i potencjalnych klientów korzystających z usług i narzędzi event marketingowych. Działania proekologiczne ustępują miejsca kwestiom związanym z odpowiedzialnością społeczną oraz ładem korporacyjnym.
Wszelkie zmiany strategii i celów naszych klientów wpływają bezpośrednio na nasz sposób działania – jeśli chcemy być skuteczni, musimy być na bieżąco z rynkowymi trendami.
Z całą pewnością, na priorytety klientów wpłynął trudny okres pandemiczny oraz związana z nim niepewność społeczna, która odcisnęła piętno na pracownikach i organizacjach. Drugą kwestią, jest wkroczenie na rynek pracy pokolenia Z, dla którego wellbeing pracowniczy oraz uporządkowany ład organizacyjny stanowią ważny czynnik podczas wyboru pracodawcy.
Z punktu widzenia naszej branży bardzo istotne jest, że klienci widzą w event marketingu realne wsparcie dla kształtowania oraz popularyzacji tworzonego na nowo ładu społecznego i korporacyjnego wewnątrz organizacji. W raporcie „Event marketing 2023/2024. Wpływ zrównoważonego rozwoju na przemysł spotkań”, respondenci wskazali, że w obszarze event marketingu w kontekście zrównoważonego rozwoju istotna jest dla nich współpraca z organizacjami non-profit, dobrostan pracowników oraz klarowna i inkluzywna kultura organizacyjna.
Jednym słowem – klienci uważają, że działania firm z naszej branży w tym zakresie mogą być skuteczne i przynieść im realne benefity.
Otwierają się przed nami kolejne drzwi i obszary, w których możemy wykazać się jako twórczy stratedzy i odpowiedzialni partnerzy. Aby nadzieje pokładane w nas przez klientów mogły się spełnić, naszym zadaniem będzie edukacja i poszukiwanie najlepszych rozwiązań. Musimy posiadać aktualną, merytoryczną wiedzę w zakresie wskazanym w badaniu przez przedstawicieli firm i umieć przełożyć ją na działania eventowe.
Zmieniająca się rzeczywistość wymaga od nas przyjęcia ambitnej roli podmiotów wspierających tworzenie społecznie i organizacyjne zrównoważonych firm i instytucji. Warto jednak pamiętać, że wielka moc niesie ze sobą wielką odpowiedzialność, a nowym wyzwaniom rynku nie sprostamy opierając się na dawnych rozwiązaniach.
Zobacz główne wnioski z raportu „Event marketing 2023 / 2024. Wpływ zrównoważonego rozwoju na przemysł spotkań >>>
Pobierz pełną wersję raportu >>>