Rafał Kupidura: Rośnie pozycja event marketingu wśród narzędzi komunikacji
Śmiało można powiedzieć, że event stał się narzędziem do budowania zintegrowanych kampanii opartych na prawdziwych doświadczeniach, a prawda zawsze się obroni w każdym kanale komunikacji. Rafał Kupidura, właściciel i prezes Imagine Nation (IF Nation Group) komentuje wyniki raportu „Event marketing 2023/2024. Wpływ zrównoważonego rozwoju na przemysł spotkań”.
Raport „Event marketing 2023/2024” wyraźnie wskazuje dobre perspektywy dla branży spotkań. 81 proc. klientów deklaruje, że będzie korzystać z event marketingu, który według badania jest na wysokim, trzecim miejscu wśród narzędzi komunikacji marketingowej. Dobrą kondycję event marketingu podkreśla też bardzo wysoka ocena jego skuteczności wśród respondentów. Te dane pokazują, że z roku na rok świadomość marketerów rośnie, co nas jako branżę bardzo cieszy. Po zawirowaniach około pandemicznych event marketing wrócił mocniejszy, stał się równoprawnym narzędziem w ekosystemie działań komunikacyjnych. Wzrosła też średnia liczba zorganizowanych eventów, a nową zmienną stają się wymogi związane z ESG. Myśląc o eventach, należy przyjrzeć się specyfice działań w obszarze B2B i B2C oraz zmianom, jakie tu zachodzą.
W obszarze usług B2B event od zawsze był i będzie ważnym elementem działań marketingowych, bo to podstawowe i jedno z najbardziej skutecznych narzędzi w budowaniu relacji biznesowych. Potwierdza to również nasze badanie, plasując spotkania z kluczowymi klientami i partnerami biznesowymi na pierwszym miejscu.
Natomiast w działaniach skierowanych do klientów indywidualnych (B2C) widać zachodzące w tym zakresie pozytywne zmiany. Event staje się contentem do budowania świetnej komunikacji, a w połączeniu z działaniami w social mediach szybko konwertuje, daje możliwość pokazywania prawdziwego doświadczania marki i obcowania z nią w sposób uczciwy. Konsument oczekuje prawdy i emocji, a event może mu to dać. Branża motoryzacyjna już dawno przekonała się, że jazda testowa działa, bo to najprawdziwsze doświadczenie marki i emocje, których nie zastąpi żadna inna forma komunikacji. Myślę, że obserwujemy podobny proces „przekonywania się” w innych branżach. Marketerzy coraz mocniej doceniają rolę event marketingu, a w przypadku marek lifestyle, premium czy beauty staje się on elementem strategii komunikacji, co można uznać za kluczową zmianę w tworzeniu ekosystemu narzędzi komunikacji zintegrowanej.
Dobrze przygotowany event da nam prawdziwy content, który odpowiednio opracowany będzie fundamentem komunikacji zasięgowej w social mediach czy mediach digitalowych. Marketerzy już o tym wiedzą, więc my jako przedstawiciele branży eventowej musimy być gotowi na ich wymagania. W badaniu wyraźnie widać, że rośnie liczba firm współpracujących z agencjami eventowymi i zadowolenie z takiej kooperacji.
Śmiało można powiedzieć, że w końcu event stał się narzędziem do budowania zintegrowanych kampanii opartych na prawdziwych doświadczeniach, a prawda zawsze się obroni w każdym kanale komunikacji.
Zobacz główne wnioski z raportu „Event marketing 2023 / 2024. Wpływ zrównoważonego rozwoju na przemysł spotkań >>>
Pobierz pełną wersję raportu >>>