Krzysztof Paradowski: ESG to duże wyzwanie, ale jednocześnie szansa

Krzysztof Paradowski, dyrektor kreatywny, wiceprezes zarządu Blu Experience
Na zdjęciu: Krzysztof Paradowski, dyrektor kreatywny, wiceprezes zarządu Blu Experience

Bardzo rzadko mamy okazję być o krok przed klientami i mieć szansę jako branża przygotować się i zbudować wspólne standardy obsługi szczególnie w tak ważnym obszarze jak ESG. A plany klientów pokazują, że inwestycje w event marketing będą rosły.
Krzysztof Paradowski, dyrektor kreatywny, wiceprezes zarządu Blu Experience, komentuje wyniki raportu „Event marketing 2023 / 2024. Wpływ zrównoważonego rozwoju na przemysł spotkań”.

 
Cieszy nas fakt, iż klienci zwiększają nakłady na inwestycje w skuteczne narzędzie, jakim jest event marketing.

Bardzo rzadko mamy okazję być o krok przed klientami (głównie z powodu mniejszej wielkości i zwinności naszych podmiotów) i mieć szansę jako branża przygotować się i zbudować wspólne standardy obsługi szczególnie w tak ważnym obszarze jak ESG.

Raport w stosunku do kwestii związanych z ESG jasno pokazuje, że jest i będzie to ogromnie ważny proces zmiany w otaczających nas organizacjach. Z jednej strony jest to wielkie wyzwanie dla klientów, dla nas jako agencji, ale także potencjalna szansa na wyróżnienie się na poziomie kompetencji oraz na wykorzystanie wydarzeń jako efektywnej formy wspierającej wdrożenia strategii ESG.

Jak również wynika z najnowszego raportu event marketing staje się dojrzałym i skutecznym narzędziem komunikacyjnym, co sprawia, że marketerzy coraz częściej i świadomiej inwestują w wydarzenia.

W kontekście budżetów na rok 2024, osiem na dziesięciu ankietowanych klientów planuje wykorzystanie event marketingu w swoich działaniach. 77 proc. firm zamierza przeznaczyć na ten cel budżet równy lub wyższy, w tym blisko 50 proc. wyższy niż w roku poprzednim, co biorąc pod uwagę sytuację polityczno-gospodarczą jest bardzo pozytywną wiadomością.
 
Najpopularniejszymi zaplanowanymi wydarzeniami są spotkania z związane z budową relacji z kluczowymi klientami, integracja pracowników oraz konferencje i kongresy. Większość firm preferuje format stacjonarny, z wyjątkiem szkoleń, gdzie przewiduje się podobny udział wydarzeń online i offline, jak to miało miejsce w 2023 roku.
 
Rok 2023 przyniósł istotne zmiany w dynamice organizacji wydarzeń o różnym formacie. Świadczą o tym wyraźne symptomy powrotu do realiów przedpandemicznych, widać to zwłaszcza w zanikających już całkowicie uprzedzeniach przed organizacją spotkań stacjonarnych. Potwierdza to zmniejszenie obaw przed niską frekwencją, co w poprzednim roku było uważane za poważną przeszkodę.
 
Event marketing w roku 2023 charakteryzował się mocnym zwrotem w kierunku działań offline. Zauważalnie wzrosła średnia liczba eventów – 32 proc. klientów zorganizowało ponad 20 wydarzeń, ponad 10 proc. między 11 a 20, a więcej niż połowa respondentów do 10 spotkań F2F. Łącznie, w 2023 roku liczba organizowanych eventów była wyższa niż rok wcześniej, co również jest bardzo dobrą tendencją.

Zobacz główne wnioski z raportu „Event marketing 2023 / 2024. Wpływ zrównoważonego rozwoju na przemysł spotkań >>>


Pobierz pełną wersję raportu >>>

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl