Z—Factor: luty 2024 vs. 2023 najlepszy w Krakowie
Duży wzrost liczby spotkań w Krakowie. Wrocław i Warszawa również na plus, luty nieznacznie gorszy w Trójmieście. W każdym mieście, w dalszym ciągu dominuje trend wyboru 4-gwiazdkowych hoteli na organizację wydarzeń. Wynika z raportu Demand Outlook przygotowanego przez Z—Factor.
Kraków odnotował ogromny wzrost liczby spotkań w porównaniu do lutego 2023 roku – aż o 83 proc. Organizatorami prawie ponad 12 proc. wszystkich spotkań realizowanych w Krakowie w lutym były firmy, które wcześniej nie organizowały swoich wydarzeń na tym rynku. Porównując do lutego 2023, udział takich spotkań we wszystkich wydarzeniach wzrósł o ponad 100 proc.
Wart odnotowania, jest również fakt, że top 10 klientów na rynku zmniejszyło liczbę zorganizowanych spotkań o 30 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. W lutym zorganizowano o ponad 120 proc. więcej wydarzeń w hotelach 5-gwiazdkowych oraz o 47 proc. więcej wydarzeń w obiektach 4-gwiazdkowych niż rok wcześniej. Klienci najczęściej wybierali czwartki jako dzień na organizację spotkań, zastępując środy. Co ciekawe firmy wybierają obecnie na równi hotele usytuowane w centrum jak i poza centrum miasta. Dominują średnie spotkania od 50 do 99 osób.
Dla odmiany, w lutym w Trójmieście odnotowano nieznaczny, 5,8 proc. spadek liczby spotkań w porównaniu do lutego 2023. Nowi klienci zorganizowali 14 proc. wszystkich spotkań, co oznacza 25 proc. spadek w stosunku do zeszłego roku.
Top 10 klientów na rynku zanotowało mały, 7- proc. wzrost liczby zorganizowanych wydarzeń w stosunku do roku poprzedniego. Hotele 5-gwiazdkowe zwiększyły liczbę spotkań o 53 proc., a hotele 4-gwiazdkowe obniżyły swój udział o 15 proc. Klienci niezmiennie wybierają środek tygodnia na organizację wydarzeń, najbardziej popularne są hotele usytuowane w centrum miast.
Wrocław odnotował wzrost liczby spotkań o ponad 42 proc. w porównaniu do lutego 2023 roku. Nowi klienci zorganizowali ponad 10 proc. wszystkich spotkań, co oznacza wzrost prawie o połowę, w porównaniu do roku poprzedniego.
Top 10 klientów na rynku zanotowało spadek liczby spotkań o 23 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Liczba zorganizowanych wydarzeń w hotelach 5-gwiazdkowych wzrosła o 19 proc., natomiast hotele 4-gwiazdkowe zwiększyły swoją produkcję o 52 proc. Spotkania są teraz częściej organizowane w czwartki. Co ciekawe, rok temu hotele usytuowane w centrum były najbardziej popularne. W tym roku klienci wybierają na równi hotele w centrum i poza centrum miasta.
W Warszawie możemy zauważyć wzrost liczby spotkań w porównaniu do lutego 2023 roku, o prawie 41 proc. Nowi klienci zorganizowali prawie 12 proc. wszystkich spotkań, co oznacza wzrost o ponad 130 proc. w porównaniu z tym samym okresem w zeszłym roku.
Udział 10 klientów organizujących najwięcej wydarzeń obniżył się o 51 proc. w stosunku do zeszłego roku. 5,3 proc. wszystkich wydarzeń zostało zorganizowane przez 10 liderów rynku. Hotele 5-gwiazdkowe zanotowały ogromny, 82 proc. wzrost, a hotele 4-gwiazdkowe 12-proc. spadek w liczbie spotkań. Klienci wybierają prawie tak samo często hotele usytuowane w centrum, jak i przy lotnisku, decydując się najczęściej na czwartek jako dzień spotkań.
Firma Z—Factor, obecna na rynku od 2015 roku, specjalizuje się w dostarczaniu narzędzi analitycznych, które skutecznie zwiększają sprzedaż i zyski hoteli oraz centrów konferencyjnych. Do chwili obecnej, Z—Factor nawiązał współpracę z ponad 500 obiektami w 32 krajach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. W Polsce, Z—Factor aktywnie analizuje dane w dużych i średnich miastach, a także, na rynku pozamiejskich resortów. W ofercie firmy znajdują się trzy kluczowe rozwiązania: Demand Outlook, które pomaga klientom w efektywnym pozyskiwaniu dodatkowych zleceń konferencyjnych; Test Call Program, mający na celu podniesienie standardów obsługi klienta oraz Competition Shopping, narzędzie przeznaczone do monitorowania i analizy cen usług eventowych oferowanych przez konkurencyjne firmy. Z—Factor jest partnerem konkursu MP Power Awards® – przeprowadza audyt nominowanych do nagrody obiektów.