Z—Factor: luty 2024 vs. 2023 najlepszy w Krakowie

Hotel Saski Krakow Curio Collection by Hilton, zwycięzca MP Power Venue 2022 w kategorii „Premiera”
Na zdjęciu: Hotel Saski Krakow Curio Collection by Hilton, zwycięzca MP Power Venue 2022 w kategorii „Premiera”

Duży wzrost liczby spotkań w Krakowie. Wrocław i Warszawa również na plus, luty nieznacznie gorszy w Trójmieście. W każdym mieście, w dalszym ciągu dominuje trend wyboru 4-gwiazdkowych hoteli na organizację wydarzeń. Wynika z raportu Demand Outlook przygotowanego przez Z—Factor.
 
Kraków odnotował ogromny wzrost liczby spotkań w porównaniu do lutego 2023 roku – aż o 83 proc. Organizatorami prawie ponad 12 proc. wszystkich spotkań realizowanych w Krakowie w lutym były firmy, które wcześniej nie organizowały swoich wydarzeń na tym rynku. Porównując do lutego 2023, udział takich spotkań we wszystkich wydarzeniach wzrósł o ponad 100 proc.
Wart odnotowania, jest również fakt, że top 10 klientów na rynku zmniejszyło liczbę zorganizowanych spotkań o 30 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. W lutym zorganizowano o ponad 120 proc. więcej wydarzeń w hotelach 5-gwiazdkowych oraz o 47 proc. więcej wydarzeń w obiektach 4-gwiazdkowych niż rok wcześniej. Klienci najczęściej wybierali czwartki jako dzień na organizację spotkań, zastępując środy. Co ciekawe firmy wybierają obecnie na równi hotele usytuowane w centrum jak i poza centrum miasta. Dominują średnie spotkania od 50 do 99 osób.
 
Dla odmiany, w lutym w Trójmieście odnotowano nieznaczny, 5,8 proc.  spadek liczby spotkań w porównaniu do lutego 2023. Nowi klienci zorganizowali 14 proc. wszystkich spotkań, co oznacza 25 proc. spadek w stosunku do zeszłego roku.
Top 10 klientów na rynku zanotowało mały, 7- proc. wzrost liczby zorganizowanych wydarzeń w stosunku do roku poprzedniego. Hotele 5-gwiazdkowe zwiększyły liczbę spotkań o 53 proc., a hotele 4-gwiazdkowe obniżyły swój udział o 15 proc. Klienci niezmiennie wybierają środek tygodnia na organizację wydarzeń, najbardziej popularne są hotele usytuowane w centrum miast.
 
Wrocław odnotował wzrost liczby spotkań o ponad 42 proc. w porównaniu do lutego 2023 roku. Nowi klienci zorganizowali ponad 10 proc. wszystkich spotkań, co oznacza wzrost prawie o połowę, w porównaniu do roku poprzedniego.
Top 10 klientów na rynku zanotowało spadek liczby spotkań o 23 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Liczba zorganizowanych wydarzeń w hotelach 5-gwiazdkowych wzrosła o 19 proc., natomiast hotele 4-gwiazdkowe zwiększyły swoją produkcję o 52 proc. Spotkania są teraz częściej organizowane w czwartki. Co ciekawe, rok temu hotele usytuowane w centrum były najbardziej popularne. W tym roku klienci wybierają na równi hotele w centrum i poza centrum miasta.
 
W Warszawie możemy zauważyć wzrost liczby spotkań w porównaniu do lutego 2023 roku, o prawie 41 proc. Nowi klienci zorganizowali prawie 12 proc. wszystkich spotkań, co oznacza wzrost o ponad 130 proc. w porównaniu z tym samym okresem w zeszłym roku.
Udział 10 klientów organizujących najwięcej wydarzeń obniżył się o 51 proc. w stosunku do zeszłego roku. 5,3 proc. wszystkich wydarzeń zostało zorganizowane przez 10 liderów rynku. Hotele 5-gwiazdkowe zanotowały ogromny, 82 proc. wzrost, a hotele 4-gwiazdkowe 12-proc. spadek w liczbie spotkań. Klienci wybierają prawie tak samo często hotele usytuowane w centrum, jak i przy lotnisku, decydując się najczęściej na czwartek jako dzień spotkań. 
 
Firma Z—Factor, obecna na rynku od 2015 roku, specjalizuje się w dostarczaniu narzędzi analitycznych, które skutecznie zwiększają sprzedaż i zyski hoteli oraz centrów konferencyjnych. Do chwili obecnej, Z—Factor nawiązał współpracę z ponad 500 obiektami w 32 krajach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. W Polsce, Z—Factor aktywnie analizuje dane w dużych i średnich miastach, a także, na rynku pozamiejskich resortów. W ofercie firmy znajdują się trzy kluczowe rozwiązania: Demand Outlook, które pomaga klientom w efektywnym pozyskiwaniu dodatkowych zleceń konferencyjnych; Test Call Program, mający na celu podniesienie standardów obsługi klienta oraz Competition Shopping, narzędzie przeznaczone do monitorowania i analizy cen usług eventowych oferowanych przez konkurencyjne firmy. Z—Factor jest partnerem konkursu MP Power Awards® – przeprowadza audyt nominowanych do nagrody obiektów.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl