Rekordowy rok w poznańskiej turystyce

Jan Mazurczak, prezes zarządu PLOT podczas konferencji prasowej poświęconej poznańskiej turystyce w 2023 roku. fot. FB / PLOT
Na zdjęciu: Jan Mazurczak, prezes zarządu PLOT podczas konferencji prasowej poświęconej poznańskiej turystyce w 2023 roku. fot. FB / PLOT

Nieco ponad 4 miliony osób odwiedziło Poznań w 2023 roku. Blisko milion z nich skorzystało z oferty poznańskich hoteli, które dzięki temu zanotowały najlepsze obłożenie w historii. Tak wynika z danych zebranych przez Poznańską Lokalną Organizację Turystyczną (PLOT) w ramach Poznańskiego Barometru Turystycznego.
 
PLOT zaprezentował coroczne wyniki badań turystycznych prowadzonych od 2012 r. w ramach Poznańskiego Barometru Turystycznego.
 
Łączna liczba osób odwiedzających Poznań szacowana jest na 4,03 mln, w tym 968 tys. to osoby korzystające z noclegu. Tak wynika z danych dostarczonych przez firmę Selectivv, która monitoruje ruch telefonów komórkowych.
Obłożenie poznańskich hoteli sięgnęło w 2023 r. 63,4 proc. (dane firmy STR) i jest najlepszym wynikiem w historii. Przed pandemią w 2019 r. wyniosło 60,8 proc. Dane te potwierdzają wyniki z Głównego Urzędu Statystycznego, według których w 2023 r. sprzedano w Poznaniu 1,39 mln noclegów.
 
Wśród turystów zagranicznych najwięcej było turystów z Niemiec (21 proc.), Stanów Zjednoczonych (15 proc.) oraz Wielkiej Brytanii (11 proc.). Na uwagę zasługują wysokie wzrosty przyjazdów turystów z Włoch (wzrost o 32 proc.) oraz Hiszpanii (wzrost o 41 proc.).
 
W 2023 r. bardzo dobre wyniki osiągnęły poznańskie atrakcje turystyczne i muzea. Prym wśród atrakcji wiodą Termy Maltańskie, z których usług skorzystało 2,11 mln osób. W Nowym ZOO zameldowało się 417 tys. osób, w Starym ZOO 337 tys., a w Palmiarni 260 tys. Z kolei najpopularniejsze muzea to Muzeum Narodowe w Poznaniu z frekwencją na poziomie 134 tys. osób, na drugim miejscu uplasowało się Muzeum Sztuk Użytkowych (127 tys.), a podium zamyka podpoznańskie Muzeum Narodowe Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w Szreniawie (102 tys.).
 
PLOT podjął współpracę z firmą MasterCard i dołączył do Tourism Innovation Hub MasterCard, co zaowocuje wkrótce bardzo dokładnymi danymi dotyczącymi wydatków turystów w Poznaniu. Jak podkreśla PLOT, dziś wiadomo, że osoby przyjezdne odpowiadają za 35 proc. wszystkich wydatków w mieście, a najwięcej na jedną wizytę, bo aż 271 euro na osobę, wydają Amerykanie.

Pełny raport dotyczący ruchu turystycznego w Metropolii Poznań pojawi się na portalu VisitPoznan.pl w ciągu najbliższych tygodni.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl