Rok 2025: personalizacja, wartości, racjonalne wydatki

Od lewej:  Davide Odella (Expo XXI Warszawa), Eugeniusz Teslenko (Shell), Joanna Cendrowska (Aldesa Polska), Miłosz Bratuś (Polskie Linie Lotnicze LOT), Magdalena Kondas (MeetingPlanner.pl)
Na zdjęciu: Od lewej:  Davide Odella (Expo XXI Warszawa), Eugeniusz Teslenko (Shell), Joanna Cendrowska (Aldesa Polska), Miłosz Bratuś (Polskie Linie Lotnicze LOT), Magdalena Kondas (MeetingPlanner.pl)

Tendencje na rynku event marketingu to personalizacja doświadczeń, stosowanie rozwiązań w zakresie sztucznej inteligencji, klientocentryczność. Ważne są także wartości, na bazie których budowane są relacje oraz koncepty – tak wynikało z tworzonego na żywo raportu – „Barometr nastrojów branży eventowej”. Podczas Forum Branży Eventowej (FBE) tradycyjnie sprawdziliśmy wraz z publicznością i zaproszonymi gośćmi, jakie zjawiska miały największy wpływ na rynek eventowy w minionym roku oraz jakie wyzwania stoją przed branżą obecnie.
 
Tradycyjnie w ramach panelu zorganizowanego przez MeetingPlanner.pl, sprawdziliśmy „Barometr nastrojów branży” – do udziału w raporcie tworzonym na żywo zaprosiliśmy zgromadzoną w Expo XXI Warszawa publiczność. Swoimi doświadczeniami i opiniami, komentując jednocześnie wyniki barometru, podzielili się zaproszeni do dyskusji: Miłosz Bratuś (kierownik Działu Organizacji Wydarzeń, Biuro Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej, Polskie Linie Lotnicze LOT), Joanna Cendrowska (communication & marketing business partner, Aldesa Polska), Davide Odella (członek zarządu Expo XXI Warszawa) oraz Eugeniusz Teslenko (global contracting & procurement commercial lead, creative solutions, meetings & events, sustainability projects, Shell). Dyskusję moderowała Magdalena Kondas (redaktorka naczelna MeetingPlanner.pl).

Uczestnicy panelu rozmawiali o tym, jaką rolę odgrywa event marketing w kontekście celów firmowych w roku live experience.
Według Joanny Cendrowskiej z Aldesa Polska, skorelowanie wartości, na których oparty jest event, z celami firmy to obecnie „must have” organizatora wydarzeń. – Wartość eventów jest kluczowa, a firma opierając cele na wartościach, może je wzmacniać i budować pozytywne doświadczenia. Jest to oczywiste zarówno w teorii, jak i praktyce. Fundamentem powinny być wartości, które wspólnie wyznajemy jako realizatorzy oraz zleceniodawcy eventów – mówiła.
– Był to dobry rok, ale przed nami wiele wyzwań – dodał Miłosz Bratuś z Polskich Linii Lotniczych LOT, podkreślił jednocześnie, jak ważne jest nastawienie na człowieka, który powinien znajdować się w centrum wydarzenia. Mówił o określeniu celu oraz o dostosowaniu go do obiorcy eventu. Wprawdzie event marketing jest zakorzeniony w działaniach B2B, ale – jak zaznaczył – coraz częściej jest także wykorzystywany w działaniach skierowanych do pracowników.

Według uczestników FBE, biorących udział w tworzonym na żywo raporcie, główne benefity płynące z event marketingu to właśnie budowanie marki pracodawcy, budowanie lojalności klientów i konsumentów, budowanie świadomości marki oraz budowanie relacji z partnerami biznesowymi, obecnym i potencjalnymi.
– Dzięki eventom od razu otrzymujemy feedback od uczestników. Organizujemy dużo edukacyjnych eventów, odbywających się między innymi w ramach zarządzania międzypokoleniowego – mówił Davide Odella z Expo XXI Warszawa.


Według głosujących wydatki na działania w zakresie event marketingu były w roku 2024 trochę wyższe niż w roku 2023. Natomiast koszty organizacji eventów wzrosły o około 16 do 30 procent.
– Budżet się zwiększa, co jest efektem inflacji. Ważne są jednak priorytety, czyli to, czy dane wydarzenie przyniesie wartości w zakresie wyników firmy. Biorąc to pod uwagę, niektóre eventy rozwijamy, z innych rezygnujemy, każdy przypadek rozważamy indywidualnie – mówił Eugeniusz Teslenko z Shell.
Także Joanna Cendrowska przyznała, że z niektórych projektów rezygnuje, a budżety rosną proporcjonalnie do oczekiwanych efektów, związanych z realizacją założonych celów.
Miłosz Bratuś podkreślił, że ważna jest racjonalność i szukanie rozwiązań, które nie będą podbijały kosztów, a Davide Odella dodał, że każdy wzrost cen pozwala wrócić do celów i wartości eventowych. Zapytany o plany dotyczące organizacji eventów w Expo XXI w roku 2025 stwierdził, że obiekt jest już prawie w pełni zajęty.

Na pytanie, jakie zjawiska wpływają na realizację działań w zakresie event marketingu, uczestnicy ankiety wymienili personalizację doświadczeń oraz stosowanie rozwiązań w zakresie sztucznej inteligencji (te elementy były według nich najważniejsze), ale znaczenie ma również skupienie się na kliencie.
Joanna Cendrowska – jako istotny trend tego roku – podkreśliła dopasowanie eventów do wielokulturowości, a Miłosz Bratuś mówił o takich zjawiskach, jak minimalizowanie wpływu wydarzeń na środowisko, personalizacja doświadczeń, a także zwracanie uwagi na relacje i zaopiekowanie się uczestnikami.


Kluczowe wyzwania związane z organizacją spotkań i wydarzeń w 2024 roku to finansowanie i rosnące koszty, przebodźcowanie uczestników i związany z tym zjawiskiem odczuwany z ich strony brak zaangażowania a także zasady współpracy na linii agencji – klient oraz organizacja wydarzeń zgodna z zasadami ESG. Co ciekawe czynnik ten – polityka ESG – nie jest istotnym elementem decyzji o wyborze partnera. W tym aspekcie kluczowe są cena, doświadczenie i wizerunek partnera oraz elastyczność we współpracy.

W panelu i badaniu „Barometr nastrojów branży eventowej” uczestniczyli przedstawiciele klientów końcowych (30 proc.), agencji (37 proc.), obiektów (7 proc.), dostawców usług (11 proc.) oraz innych sektorów branży (15 proc.)
Udział publiczności w panelu został zorganizowany za pomocą aplikacji ConnectTo Event Solutions przy współpracy z Brill AV Media. Forum Branży Eventowej odbyło się 15 stycznia w Expo XXI Warszawa. MeetingPlanner.pl jest partnerem merytorycznym forum.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl