Podróżujący służbowo wybierają znane sieci, często wracają do tych samych hoteli, rzadko zwracają uwagę na ekologię
Lokalizacja, polityka firmy i cena – to trzy kryteria, które decydują o wyborze hotelu przez podróżujących służbowo. Większość stawia na obiekty o sprawdzonym standardzie. Natomiast dość rzadko na wybór mają wpływ kwestie ekologiczne. Wynika z raportu BCD Travel.
BCD Travel przebadało 1035 podróżujących służbowych z całego świata, analizując ich preferencje noclegowe, sposoby rezerwacji i doświadczenia z pobytów. Najczęściej wybierają oni hotele średniego (3*) lub wyższego (4*) standardu, a główne kryterium wyboru hoteli to ich lokalizacja (77 proc.), polityką pracodawcy (56 proc.) i ceną (53 proc.). Apartamenty wybierane są rzadziej – głównie przy dłuższych podróżach, ze względu na większą przestrzeń oraz możliwość samodzielnego przygotowywania posiłków i prania.
Ponad trzy czwarte podróżnych wyszukuje noclegi w firmowym narzędziu rezerwacyjnym (OBT), a 84 proc. rezerwuje w ten sposób. Jedna piąta korzysta z bezpośrednich stron internetowych hoteli, a 10 proc. – z rezerwacji telefonicznej. Trzy czwarte płaci służbową kartą kredytową, natomiast karty wirtualne są stosowane rzadko. Większość firm ustala limity cenowe – potwierdziło to 75 proc. ankietowanych.
Osobiste preferencje odgrywają dużą rolę – 77 proc. wybiera hotele sieciowe o znanym standardzie, a 73 proc. wraca do tych samych obiektów przy kolejnych wizytach. Najczęściej wykorzystywane usługi to Wi-Fi i śniadanie, a także restauracje na miejscu, parking, siłownia i elastyczne godziny zameldowania. Respondenci cenią również udogodnienia związane z wellbeingiem, takie jak m.in. darmowa woda, basen czy zdrowe menu.
Choć 70 proc. badanych jest zadowolonych z polityki hotelowej firm, wskazują oni na problemy: wolne Wi-Fi, brak śniadania w cenie, przestarzały wystrój pokojów czy niewygodne łóżka. 30 proc. czuło się niepewnie w okolicy hotelu, a 70 proc. zawsze podwójnie zamyka drzwi w pokoju.
Kwestie ekologiczne rzadko wpływają na wybór – połowa podróżnych nigdy lub rzadko je uwzględnia, a jedynie 20 proc. poszukuje hoteli z certyfikatami środowiskowymi, niską emisją CO₂ czy ograniczeniem plastiku.
Pełny raport BCD Travel dostępny jest tutaj >>>
BCD Travel to specjalizuje się w obsłudze podróży służbowych, działając w ponad 170 krajach. Firma wspiera klientów w optymalizacji kosztów, poprawie doświadczeń podróżnych i wdrażaniu zrównoważonych rozwiązań w zarządzaniu podróżami.