Podróżujący służbowo wybierają znane sieci, często wracają do tych samych hoteli, rzadko zwracają uwagę na ekologię

Lokalizacja, polityka firmy i cena – to trzy kryteria, które decydują o wyborze hotelu przez podróżujących służbowo. Większość stawia na obiekty o sprawdzonym standardzie. Natomiast dość rzadko na wybór mają wpływ kwestie ekologiczne. Wynika z raportu BCD Travel. 
 
BCD Travel przebadało 1035 podróżujących służbowych z całego świata, analizując ich preferencje noclegowe, sposoby rezerwacji i doświadczenia z pobytów. Najczęściej wybierają oni hotele średniego (3*) lub wyższego (4*) standardu, a główne kryterium wyboru hoteli to ich lokalizacja (77 proc.), polityką pracodawcy (56 proc.) i ceną (53 proc.). Apartamenty wybierane są rzadziej – głównie przy dłuższych podróżach, ze względu na większą przestrzeń oraz możliwość samodzielnego przygotowywania posiłków i prania.
 
Ponad trzy czwarte podróżnych wyszukuje noclegi w firmowym narzędziu rezerwacyjnym (OBT), a 84 proc. rezerwuje w ten sposób. Jedna piąta korzysta z bezpośrednich stron internetowych hoteli, a 10 proc. – z rezerwacji telefonicznej. Trzy czwarte płaci służbową kartą kredytową, natomiast karty wirtualne są stosowane rzadko. Większość firm ustala limity cenowe – potwierdziło to 75 proc. ankietowanych.
 
Osobiste preferencje odgrywają dużą rolę – 77 proc. wybiera hotele sieciowe o znanym standardzie, a 73 proc. wraca do tych samych obiektów przy kolejnych wizytach. Najczęściej wykorzystywane usługi to Wi-Fi i śniadanie, a także restauracje na miejscu, parking, siłownia i elastyczne godziny zameldowania. Respondenci cenią również udogodnienia związane z wellbeingiem, takie jak m.in. darmowa woda, basen czy zdrowe menu.
 
Choć 70 proc. badanych jest zadowolonych z polityki hotelowej firm, wskazują oni na problemy: wolne Wi-Fi, brak śniadania w cenie, przestarzały wystrój pokojów czy niewygodne łóżka. 30 proc. czuło się niepewnie w okolicy hotelu, a 70 proc. zawsze podwójnie zamyka drzwi w pokoju. 
 
Kwestie ekologiczne rzadko wpływają na wybór – połowa podróżnych nigdy lub rzadko je uwzględnia, a jedynie 20 proc. poszukuje hoteli z certyfikatami środowiskowymi, niską emisją CO₂ czy ograniczeniem plastiku.
 
Pełny raport BCD Travel dostępny jest tutaj >>>
 
BCD Travel to specjalizuje się w obsłudze podróży służbowych, działając w ponad 170 krajach. Firma wspiera klientów w optymalizacji kosztów, poprawie doświadczeń podróżnych i wdrażaniu zrównoważonych rozwiązań w zarządzaniu podróżami.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl