Nicolas Mańkowski: Rewitalizujemy i rozwijamy Szczawnicę

Nicolas Mańkowski, CEO Pieniny Spa Resort
Na zdjęciu: Nicolas Mańkowski, CEO Pieniny Spa Resort

Zamierzamy kontynuować inwestycje związane z rewitalizacją Szczawnicy. W 2021 r. dostarczymy na rynek hotel sąsiadujący z Centrum Kongresowym Szczawnica - nowoczesny Pieniny Grand z 119 pokojami, strefą Wellness & Medi-Spa, sky barem na 13. piętrze z panoramicznym widokiem na Pieniny i przestrzenią konferencyjną. Rozmowa z Nicolasem Mańkowskim, CEO Pieniny Spa Resort.

MP: Rodzinna firma Thermaleo Plus od lat inwestuje w Szczawnicy i rewitalizuje zabytkowe obiekty – dlaczego właśnie Szczawnica?

Nicolas Mańkowski: Jesteśmy firmą rodzinną i kontynuujemy działalność mojego pradziadka – hrabiego Adama Stadnickiego. Wszystko zaczęło się w 1909 roku od zakupienia uzdrowiska Szczawnica. Pojawiły się nowe inwestycje, takie jak modernizacja ujęcia wód mineralnych czy budowa Inhalatorium - bardzo nowoczesnego jak na tamte czasy. Działalność pradziadka i inwestycje spowodowały, że Szczawnica stała się miejscem niezwykle popularnym, w którym warto było „bywać”.
Niestety wojna przerwała ten proces, a już po niej uzdrowisko zostało szybko upaństwowione i diametralnie zmienił się przekrój społeczny kuracjuszy oraz turystów. Po odzyskaniu dóbr rodzinnych, których stan pozostawiał wiele do życzenia, rozpoczął się proces systematycznej odbudowy i rewitalizacji Szczawnicy. Szczęśliwie, 16 lat później to urokliwe miasteczko ponownie jest popularną destynacją dla turystów.

MP: Jaka była Szczawnica wcześniej?

NM: Szczawnica jako uzdrowisko ma 200-letnią historię i była popularną destynacją nie tylko ze względu na walory lecznicze i uzdrowiskowe, ale cieszyła się ogromną popularnością wśród artystów, przedsiębiorców i tzw. inteligencji. Było to miasteczko pełne różnorodnych wydarzeń kulturalnych i bogatego życia towarzyskiego.
Pierwsze 10 lat pochłonęły prace nad odbudowaniem działalności uzdrowiskowej oraz rozwojem atrakcyjności tego regionu, aby przywrócić Szczawnicę na mapą turystyczną. Przede wszystkim musieliśmy zmierzyć się z wcześniejszym postrzeganiem tej lokalizacji. Podstawowy cel został już osiągnięty.
Dziś rozwijamy Szczawnicę nie tylko jako uzdrowisko. Przykładamy dużą wagę do rozwoju atrakcji i infrastruktury turystycznej. Szczawnica poza urokliwą lokalizacją ma do zaoferowania coraz bogatszą ofertę noclegową i infrastrukturę turystyczną. Dzięki temu, że rozwijamy się zgodnie z filozofią dbałości o tradycje i historię, oferujemy niespotykaną dziś spójność i harmonię architektoniczną.

MP: Szczawnica jest już popularnym kurortem turystycznym, ale dobrze wiemy, że ma również wiele do zaoferowania dla branży MICE, co takiego Was wyróżnia?

NM: Na wstępie przypomnę o zwycięstwie Centrum Kongresowego Szczawnica – Dworek Gościnny w MP Power Awards 2014 w kategorii Event Venue. Dworek to wyjątkowy obiekt odbudowany w 2011 r. Łączy 140-letnią historię z ogromną funkcjonalnością, umożliwiającą działalność kongresową i konferencyjną, ale też teatralną i koncertową.
Rozmiary Sali Głównej mówią same za siebie – scena ma ponad 100 m2 i występował na niej nawet 60-osobowy zespół. Profesjonalne zaplecze z garderobami dla artystów, technika sceniczna (16 metrów wysokości i rozbudowany system sztankietów z napędem elektrycznym), wyposażenie eventowe, włącznie z systemami nagłośnieniowymi, oświetleniowymi, projekcyjnymi – to wszystko umożliwia realizację różnorodnych wydarzeń w niezwykłej scenerii.
Pracując nad odbudową Dworku Gościnnego, dokładnie analizowaliśmy potrzeby organizatorów praktycznie wszystkich rodzajów wydarzeń. Jednak największą wartością Dworku Gościnnego jest połączenie jego możliwości efektowych z otaczającym go zapleczem noclegowym i całorocznymi atrakcjami turystycznymi. Tylko w naszych obiektach możemy przyjąć 243 Gości, a już za chwilę, po otwarciu 4* hotelu Pieniny Grand - blisko 500. Dzięki tej kompleksowej infrastrukturze możemy z łatwością tworzyć unikalne doświadczenia uczestników eventów organizowanych w Szczawnicy.

MP: Centrum Kongresowe Szczawnica – Dworek Gościnny nie jest typowym centrum konferencyjnym, jakie znamy w Polsce. Jakie wyzwania stały przed wami przy integracji funkcjonalności z blisko 140-letnią historią budynku?

NM: To było potwornie trudne zadanie, aby uzyskać wysoki poziom funkcjonalności w bryle budynku odpowiadającej jeden do jednego tej sprzed pożaru w latach 60. XX wieku. Nie mając planów obiektu, musieliśmy odwzorować projekty na podstawie kilku historycznych zdjęć i rodzinnych opowieści, planując jednocześnie rozwiązania techniczne gwarantujące najwyższy poziom.
Największe zaskoczenie podczas wizji lokalnych sprawia automatycznie składana widownia teatralna, dzięki której w 1,5h jesteśmy w stanie zmienić całkowicie aranżację sali głównej i zorganizować event wieczorny nawet dla 350 Gości. Jesteśmy szczęśliwi, że gościliśmy tu niezwykłych artystów światowej sławy, jak np. Nigel Kennedy i Leszek Możdżer. To tylko potwierdziło, że udało nam się stworzyć nowoczesny obiekt ze wspaniałą akustyką i rozwiązaniami technicznymi, dbając jednocześnie o historyczne znaczenie Dworku Gościnnego dla Szczawnicy.

MP: Jakiego rodzaju wydarzenia są tam organizowane?

NM: Multifunkcjonalność, o której przed chwilą wspomniałem, umożliwia nam organizację praktycznie wszystkich rodzajów wydarzeń. Od kongresów, konferencji i bankietów, poprzez prezentacje samochodów, pokazy mody, wydarzenia produkowane na potrzeby stacji TV, koncerty, spektakle teatralne, seanse kinowe, kończąc na eventach zewnętrznych na terenach zielonych wokół Dworku Gościnnego. W ostatnim czasie planujemy również coraz więcej pięknych wesel i imprez prywatnych.

MP: Jakie macie plany na najbliższą przyszłość?

NM: Zamierzamy kontynuować inwestycje związane z rewitalizacją Szczawnicy. W 2021 r. dostarczymy na rynek hotel sąsiadujący z Centrum Kongresowym Szczawnica - nowoczesny Pieniny Grand z 119 pokojami, strefą Wellness & Medi-Spa o powierzchni ponad 2000 mkw., sky barem na 13. piętrze z panoramicznym widokiem na Pieniny i przestrzenią konferencyjną.
Planujemy również intensyfikację działań związanych z rynkiem deweloperskim, umożliwiając zakup wysokiej klasy apartamentów w Szczawnicy oraz rozwój działalności związanej z rynkiem retail. Planujemy także dalszy rozwój uzdrowiska. Wprowadziliśmy oferty pobytów leczniczych dla osób po Covid-19.
Pozostałe działania potrwają najbliższe 10 lat. Blisko 30 projektów jeszcze czeka na realizację, więc regularnie będziemy zaskakiwać naszych Gości kolejnymi, unikalnymi obiektami i ofertami.

MP: Proszę opowiedzieć, jak radzicie sobie z obecną sytuacją związaną z COVID-19?

NM: Rok temu cały sektor turystyczny otrzymał ogromny cios. Różne dane mówią o nawet 58 proc. osób z branży, które straciły pracę. Jako lokalna, rodzinna firma robiliśmy co w naszej mocy, aby zapewnić naszym pracownikom bezpieczeństwo i stabilność zatrudnienia. Cieszę się, że otaczają mnie wspaniali ludzie, którzy rozumieją jak trudna jest obecna sytuacja dla całej branży turystycznej.
Skoncentrowaliśmy się również w tym czasie na reorganizacji procesów oraz rekrutacji na kilka kluczowych stanowisk w naszej strukturze, jak np. Dyrektor Operacyjny Grupy, General Manager 5-gwiazdkowego Modrzewie Park Hotel oraz Centrum Kongresowego Szczawnica – Dworek Gościnny.

MP: Ostatnio docierały do nas informacje o zawodach narciarskich na stoku w Szczawnicy – co to za wydarzenia?

NM: Tak, od kilku lat rozwijamy ścisłą współpracę z PKL i PZN przy organizacji zawodów narciarskich, jak np. Mistrzostwa Polski, które odbyły się w ostatnich dniach stycznia. Narciarstwo alpejskie rozwija się w Polsce coraz dynamiczniej, a stok w Szczawnicy fantastycznie wpisuje się w wymagania PZN i FIS. Cieszę się, że pojawił się kolejny element wspierający rozwój Szczawnicy i że współpraca z PZN jest tak owocna.

Pieniny Spa Resort to nowoczesny górski kurort położony w stolicy Pienin - Szczawnicy. Rozbudowana oferta obejmuje unikalne Centrum Kongresowe Szczawnica - Dworek Gościnny, wielokrotnie nagradzany 5* Modrzewie Park Hotel, 3* Hotel Nawigator, Willę Marta, komfortowe apartamenty, Cafe Helenka przy pl. Dietla, Pijalnię Wód Mineralnych, Stadninę koni Rajd w Jaworkach oraz butiki na terenie Szczawnicy. Wkrótce do użytku zostanie oddany Pieniny Grand o 4+ gwiazdkowym standardzie z 119 pokojami, Sky Barem na dachu hotelu z panoramicznym widokiem na Pieniny oraz ponad 2000 m2 Strefy Wellness & Medi-Spa. Planowane są kolejne inwestycje i rewitalizacje zabytkowych budynków w zdrojowej, najbardziej reprezentacyjnej części Szczawnicy.

Wizja rozwoju Szczawnicy rodziny Mańkowskich wywodzi się z idei, która przyświecała ich pradziadkowi hrabiemu Adamowi Stadnickiemu na początku XX wieku - stworzenie w Szczawnicy kurortu z pełną gamą zabiegów i dostępem do komfortowych sanatoriów, przygotowanie bogatego zaplecza infrastrukturalnego oraz szerokiej oferty kulturalnej.

Kontynuując tę wizję Grupa Thermaleo & Uzdrowisko Szczawnica aktywnie przyczynia się do rozwoju pienińskiego kurortu czego efektem są liczne projekty i inwestycje realizowane na terenie Szczawnicy i w okolicy. Ponadto, z myślą o mieszkańcach Szczawnicy oraz odwiedzających ją turystach, Grupa dąży do promowania Uzdrowiska, zarówno w Polsce, jak również za granicą, jako kurortu o europejskim standardzie.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl