Paulina Kołodziejczyk: Trzeba umieć słuchać

Paulina Kołodziejczyk, multi property manager Leonardo Hotels Poland
Na zdjęciu: Paulina Kołodziejczyk, multi property manager Leonardo Hotels Poland

„Najważniejsze w zarządzaniu jest zrozumienie ludzi. Umiejętność słuchania. Dobrze wiem, że kiedy nie słucham ludzi, to finalnie i tak muszę skorygować wcześniejsze decyzje”. W cyklu Dzień z dyrektorem obiektu Paulina Kołodziejczyk, multi property manager Leonardo Hotels Poland.

Mój budzik dzwoni o… właściwie nie musi dzwonić, bo codziennie punktualnie o tej samej porze słyszę małe stópki mojego 2,5-letniego synka biegnącego z pokoju obok, żeby się przytulić, jak w zegarku, codziennie o 6:00.

Energię każdego dnia czerpię z miłości rodziny i przyjaciół, wsparcia pracowników. Pozytywnych komentarzy gości. Od ludzi wokół mnie – a bardzo lubię otaczać się osobami inspirującymi i emanującymi dobrą energią.
 
Śniadanie… zaczęłam je jadać, gdy byłam w ciąży i do tej pory zawsze sięgam rano po owsiankę z owocami. Często jadam w aucie... albo w hotelowej restauracji Clash, zanim rozpocznę pracę. W weekendy śniadanie z rodziną przy wspólnym stole to obowiązkowy punkt dnia.

Między domem a pracą mam siłownię o 7:15, albo żłobek syna – zależy od dnia tygodnia.
 
W drodze do pracy rozmawiam przez telefon. O tej porze tylko prywatnie – mam ustalony harmonogram – w poniedziałki rozmawiam zawsze z tą samą przyjaciółką z dzieciństwa, we wtorki wymiennie z innymi przyjaciółkami. Siostra i mama – w kolejnych dniach, ale jeśli trzeba, mają pierwszeństwo.
 
Pracę rozpoczynam o 8:00, czasem o 9:00.

Pracę rozpoczynam od pysznej kawy w NYX, następnie regularnie idę na spacer po hotelu, witam się z pracownikami Front Office, Food & Beverage, kuchni i biur. Odczytuję raport z nocy... dalej toczy się już intensywne hotelowe życie.
 
Planując dzień, zawsze zaczynam od przeglądnięcia kalendarza spotkań. Następnie na kartce papieru „second use” robię listę „to do” na dany dzień... zawsze jest za długa, żadne szkolenie organizacji czasu nie pomogło i nadal codziennie coś przekładam na następny dzień.
 
Moje stałe czynności

  • 9:00 kawa i odczytania najnowszych komentarzy gości
  • 9:30 telefon do managerów innych obiektów
  • 10:30 poranne spotkania z managerami działów, a raz w miesiącu szersze omówienie projektów i koniecznych do wdrożenia zmian
  • 11:00 lub 13:00 spotkania comiesięczne z poszczególnymi działami
  • 12:30 lunch, a następnie zajęcia przypisane na dany dzień tygodnia – sprawy bankowe, revenue call, PR, raportowanie wyników i forecast itd...
  • później wszystkie narady, spotkania i rozmowy, na które na bieżąco zapraszają mnie kierownicy działów. Dość swobodnie zarządzają oni moim udostępnionym im kalendarzem.

Na moim biurku jest komputer, ładowarka indukcyjna, telefon, słuchawki bezprzewodowe, kubek do kawy, kubek do wody, zdjęcie rodzinne, notatki, podpis kwalifikowany, token do banku – zwykłe rzeczy i przybory.
 
Urządzenie, z którym się nie rozstaję
telefon, niestety.

Mapa poruszania się po moim obiekcie byłaby bardzo kręta i na wielu poziomach. Od -2 do 19, od 0 do 3, od 3 do 1, od 1 do 3... lobby, restauracja i bar, biura rezerwacji, convetion, kuchnia, dział housekeepingu, bar na 19-piętrze i tak bez końca.

Mój dzień w pracy podsumowuję podwieczorkiem najczęściej z Rooms Division Managerm, HR Managerem, lub z Szefową Kuchni
 
Lubię pracować z ludźmi z pasją! Zaangażowanymi, dynamicznymi, odpowiedzialnymi, proaktywnymi, wychodzącymi naprzeciw potrzebom, którzy są o krok do przodu, dalej niż ja – to mnie motywuje, pobudza do działania.

Problemy rozwiązuję od razu. Moi współpracownicy wiedzą, że zawsze dostaną odpowiedź od ręki. Chyba że sprawa jest wyjątkowo trudna – wtedy daję sobie jeden dzień na ochłonięcie, zebranie i przeanalizowanie faktów „na sucho”.
 
Najważniejsze w zarządzaniu jest zrozumienie ludzi. Umiejętność słuchania. Dobrze wiem, że kiedy nie słucham ludzi, to finalnie i tak muszę skorygować wcześniejsze decyzje.
 
Pracę kończę o… odkąd zostałam mamą, jest z tym bardzo różnie. Kiedyś zawsze o 17:00. Teraz mam dni kiedy potrzebuję spędzić popołudnie z rodziną – wtedy wychodzę o 15:00, a pracę nadrabiam po 20:30.
 
Po pracy czas wypełnia mi rodzina – syn, mąż, rozmowy. Dobre kino.

Zanim pójdę spać odpisuję na wszystkie wiadomości prywatne we wszelkich kanałach komunikacji, których jest zdecydowanie za dużo w obecnym świecie – Whats App, Messenger, SMS, inne... kiedy mam za sobą ciężki dzień dla relaksu przeglądam strony o modzie.

Paulina Kołodziejczyk, multi property manager Leonardo Hotels Poland

Ekonomistka z wykształcenia (Uniwersytet Jagielloński), hotelarz z pasji. Ponad 17-letnie doświadczenie w branży hotelarskiej zdobywała na stanowiskach różnego szczebla. Od sześciu lat jest związana z izraelską siecią Fattal Hotels Group posiadającą ponad 220 obiektów w 19 krajach świata. Ma na swoim koncie wiele sukcesów zawodowych takich jak otwarcie pierwszego hotelu lifestylowej marki NYX w Warszawie oraz przejęcie dwóch obiektów pod szyldem Leonardo w Krakowie. Aktualnie jest aktywnie zaangażowana w dalszy rozwój sieci Leonardo w Polsce. Prywatnie szczęśliwa żona i mama 2,5 letniego Leona.

NYX Hotel Warsaw – obiekt, który zdobył tytuł Premiery Roku w dziesiątej edycji MP Power Awards®. Otwarty w 2021 roku czterogwiazdkowy hotel dysponuje 331 pokojami, restauracją i powierzchnią konferencyjną, która może pomieścić blisko 400 gości. Założeniem twórców hotelu jest, aby NYX Hotel Warsaw oddawał ducha Warszawy i ożywiał go poprzez street art oraz sztukę współczesną.
Aktualnie atrakcją dla gości oraz ciekawą opcją dla organizatorów spotkań jest Ether – roof top bar na dziewiętnastym piętrze NYX Hotel Warsaw.
Hotel zlokalizowany jest w centrum miasta, przy ul. Chmielnej 71, w dynamicznie rozwijającej się biznesowej okolicy. Mieści się w Varso Place – kompleksie znanym z najwyższej w Unii Europejskiej wieży o wysokości 310 m.

Leonardo Royal Hotel Warsaw – obiekt, który zdobył tytuł Hotelu Biznesowego Roku w w dziesiątej edycji MP Power Awards®. Zlokalizowanym jest w centrum stolicy. Posiada 178 pokojów usytuowanych na piętrach od 18 do 27. Oferuje sześć sal konferencyjnych o łącznej powierzchni ok. 450 mkw. wraz z foyer na przerwy kawowe. Każda z czterech sal modułowych jest w stanie pomieścić do 80 osób w układzie teatralnym.

W cyklu Dzień z dyrektorem obiektu... przedstawiamy osoby zarządzające obiektami – hotelami, centrami konferencyjnymi, halami wystawienniczymi, miejscami unikatowymi, w których organizowane są różnego rodzaju wydarzenia.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Inwestycje
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl