Zakładki jasne 3a

Polecane obiekty

Hotel Polonia Palace

Warszawa (mazowieckie)

Międzynarodowe Centrum...

Kraków (małopolskie)

ICE Kraków Congress Centre

Kraków (małopolskie)

Polecane usługi

Masters Catering

Warszawa (mazowieckie)

Belvedere Catering by Design

Warszawa (mazowieckie)

Z-Factor. Smart Hospitality

Kraków (małopolskie)
A A
Wywiady

Dariusz Tokarski: Wykorzystanie hotelu sportowego do organizacji wydarzeń MICE

Dariusz Tokarski, dyrektor marketingu Hotelu...

ARTYKUŁ PROMOCYJNY

Dlaczego tak?

O sztuce adaptacji i kreacji sportowo-eventowej oraz o wyzwaniach na lata najbliższe rozmawiamy z zespołem Hotelu Mistral Sport**** w Gniewinie.

 

MeetingPlanner: Kiedy w czerwcu 2012 autobus z narodową reprezentacją Hiszpanii wyjeżdżał spod Hotelu Mistral Sport**** w Gniewinie – wiele osób zadawało sobie pytania: co dalej?  jaki będzie ciąg dalszy tej historii? Czy możesz powiedzieć, jak to wyglądało z Twojego punktu widzenia?

Dariusz Tokarski, dyrektor marketingu Hotelu Mistral Sport: Pracowaliśmy nad tym problemem wcześniej, jeszcze przed przyjazdem Hiszpanów. W momencie, gdy ja rozpoczynałem pracę w hotelu w maju 2012 roku, na podstawie przeprowadzonych wtedy analiz, stworzyliśmy strategię działania na kolejne lata. Plan był jasny: wyznaczyliśmy dwa strategiczne targety w rynku – SPORT i MICE, i założyliśmy wykorzystanie naturalnego potencjału naszych obiektów w tworzeniu produktów dla tych dwóch gałęzi rynku.

 

MP: Jakie obiekty posiadał wówczas hotel?

DT: Jeśli chodzi o obiekty rekreacyjne wokół hotelu - w 2012 roku mieliśmy 3 boiska piłkarskie, w tym jedno ze sztuczną nawierzchnią, boisko wielofunkcyjne, kort, halę sportową, pływalnię krytą oraz salę kinowo-widowiskową dla 170 osób. Natomiast sam hotel posiadał 3 sale konferencyjne dla grup powyżej 60 osób każda, 4 sale warsztatowe o pojemności do 18 osób, restaurację. Od początku wysoki potencjał widzieliśmy też w SPA, które, choć kameralne – jednak z dużą (o powierzchni około 200 mkw), dobrze wyposażoną siłownią, salą fitness, saunarium, hammamem itp. – pozwalało na śmiałe plany związane z przygotowaniem profesjonalnej odnowy biologicznej dla sportu oraz zabiegami wellness dla grup eventowych.

 

MP: Jak zmieniał się Hotel Mistral Sport**** do dnia dzisiejszego? W co przede wszystkim inwestujecie?

DT: Skoro 7 lat temu postawiliśmy na 2 targety – nie cofamy się na tej drodze. Do dziś udało nam się dobudować 3 dodatkowe boiska trawiaste oraz powiększyć jedno z boisk już istniejących. To dało nam szansę na rozszerzanie oferty obozów treningowych dla klubów profesjonalnych. W ostatnich latach istotne też było doposażenie siłowni. Drugi obszar naszych zainteresowań – to grupy eventowe szeroko rozumianej dziedziny MICE. Tu zainwestowaliśmy w adaptację naszej hali sportowej na dużą salę bankietowo-konferencyjną. Wyposażenie obiektu w system mat podłogowych w połączeniu z eleganckimi kotarami, które zaciemniają salę, równocześnie budując klimat bankietowy – te działania złożyły się na spektakularny efekt w postaci zyskania w odległości 600 m od hotelu sali umożliwiającej organizację wydarzenia firmowego dla 600 osób w ustawieniu kinowym, czy warsztatowym oraz dla 400 osób w ustawieniu bankietowym.

 

MP: Jednym z czynników zawsze wpływających na działalność obiektów hotelowych jest ich położenie – lokalizacja geograficzna w połączeniu z naturalnym otoczeniem. Jak zatem kwestia położenia Hotelu Mistral Sport**** w oddaleniu od dużych miast, a równocześnie - bez bezpośredniego połączenia z morzem czy innym naturalnym „magnesem” przyciągającym turystów -  w jaki sposób te aspekty Waszej lokalizacji wywierają wpływ na Waszą strategię?

DT: Powiem szczerze, nasze położenie od początku zaakceptowaliśmy jako element naszej tożsamości – swoisty znak rozpoznawczy Gniewina. Nie zapominajmy bowiem, że właśnie ze względu na odległość od dużych aglomeracji i kurortów turystycznych, a także bliskość natury – wybierają nas od początku najlepsze kluby sportowe Europy i świata, szukające spokoju i ciszy do treningów czy regeneracji w SPA. Ten sam czynnik decyduje też często o wyborze Gniewina jako destynacji grup eventowych. Duże firmy, prowadzące biznes ogólnopolski lub międzynarodowy, doceniają zarówno naszą przestrzeń, jak i dyskrecję, jaką niesie z sobą wybór ośrodka oddalonego od zgiełku. To pozwala również nam na spokojną kalkulację i wybór optymalnych grup docelowych naszej oferty- nie musimy porównywać się ze standardowymi obiektami hotelowymi na przykład pasa nadmorskiego.

 

MP: W jaki sposób zatem turystyka oddziałuje na wasz hotel i zostaje uwzględniona w ogólnej strategii sprzedażowej?

DT: Tu dotykamy innego aspektu naszej działalności. Dla wygody naszych gości przy obsłudze ruchu turystycznego oraz dla grup organizujących eventy – stworzyliśmy Centrum Sportowo-Konferencyjne Gniewino. Połączyło ono obiekty hotelowe i sportowe z lokalnymi atrakcjami turystycznymi. To pozwala nam na kompleksową obsługę ruchu turystycznego odwiedzającego Gniewino w okresie letnim, a przy tym – na odpowiednie kierowanie komunikatów marketingowych do wszystkich odbiorców naszych produktów. Dlatego dziś naszą ofertę dla klientów segmentu MICE najprościej można ująć w 2 zdaniach: „w promieniu 600 m od hotelu - 1ha terenów eventowych” + „w promieniu  5 km od hotelu obszar prawie 5ha obszaru typu out door”. Na te ostatnie składają się 2 przystanie nad Jeziorem Żarnowieckim, 3 restauracje o różnym charakterze, Kompleks Turystyczno-Rekreacyjny z wieżą widokową „Kaszubskie Oko”, ścieżki rowerowe, tereny typu off-road oraz kompleksy leśne doskonałe dla survivalu, biegów przełajowych itp.

 

Druga część rozmowy – w kolejnej odsłonie artykułu za cztery tygodnie.

19 lut 2019
 
średnia ocen:
0.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.