Przywództwo jutra: inspiracja, autentyczność i wizja

Urszula Piotrowska-Topa i Dominika Beliniak, założycielki MindSpark, w cyklu Redefinicja
Na zdjęciu: Urszula Piotrowska-Topa i Dominika Beliniak, założycielki MindSpark, w cyklu Redefinicja

Branża event marketingu, podobnie jak cały sektor MICE, jest w fazie intensywnej transformacji. Rośnie presja na efektywność, elastyczność, wartości i odpowiedzialność. W tym kontekście pojęcie przywództwa również przechodzi redefinicję. O redefinicji przywództwa w branży MICE, nie tylko o kobietach, ale o jakości zmian, piszą w felietonie z cyklu „Redefinicja” Dominika Beliniak i Urszula Piotrowska-Topa, założycielki MindSpark.
 
Dziś nie wystarcza już bycie „menadżerem” – kluczowa staje się rola lidera, który potrafi nie tylko zarządzać, ale też inspirować, tworzyć przestrzeń dla różnorodnych głosów i prowadzić zespół w kierunku wspólnego celu.
 
Z czerwonego oceanu walki do błękitnego oceanu wartości
Jak pisał Simon Sinek: „Lider to nie stanowisko. To wybór, by dbać o innych”. A według koncepcji Blue Ocean Strategy, prawdziwy rozwój organizacji następuje wtedy, gdy przestajemy walczyć o uwagę i zaczynamy tworzyć nowe znaczenie.
W branży eventowej, gdzie wiele działań toczy się w rytmie deadline’ów, przetargów i produkcji, łatwo popaść w model „czerwonego oceanu” – konkurując ceną. Tymczasem styl przywództwa, który buduje kulturę wartości, zaufania i rozwoju, pozwala tworzyć prawdziwe błękitne oceany – zarówno w relacji z zespołem, jak i z klientami.
 
Nasza perspektywa: empatia, wizja i odwaga do zmiany
Z naszego doświadczenia wynika jasno: nowoczesne przywództwo w branży eventowej to umiejętność pracy na styku emocji, strategii i presji operacyjnej. 
Liderki i liderzy, którzy chcą inspirować, muszą działać elastycznie, ale z jasno określoną wizją, Kompetencją przyszłości staje się uważne słuchanie i stwarzanie przestrzeni dla różnorodnych perspektyw. Otoczenie wymaga również jasnej komunikacji i transparentności, w duchu kultury feedbacku i partnerstwa – nie tylko w relacji z zespołem, ale także z klientem i udziałowcami rynku.
Bo jak pisze Brené Brown w książce „Dare to Lead”: „Odwaga to wybór. Bycie liderem to decyzja, by wstać i działać wtedy, gdy nikt inny nie chce.”
 
Kobiecy styl przywództwa – ale nie tylko dla kobiet
W branży event marketingu kobiety często budują firmy, prowadzą zespoły kreatywne, są producentkami i strategami. Ich styl pracy bywa mniej hierarchiczny, bardziej relacyjny i zorientowany na rozwój, co przekłada się na lojalność, zaangażowanie i lepsze wyniki.
Ale prawdziwe przywództwo nie jest kwestią płci. To umiejętność budowania dialogu zarówno między pokoleniami, jak i między stylami działania.
Potrzebujemy dziś zespołów, które są różnorodne, świadome swoich ról i czują się współtwórcami, a nie tylko wykonawcami wizji lidera.
 
Jak budować zespoły, które nie tylko działają, ale chcą działać?
Przywództwo przyszłości zwłaszcza w naszej branży, to nie heroiczna samotność szefa, ale partnerska współpraca między generacjami – zrozumienie różnic w motywacjach Gen Z, Millenialsów czy Gen X. To również empatyczne zarządzanie zespołem, dające przestrzeń do rozwoju, ale i jasno wyznaczające granice. Niezwykle ważna jest również umiejętność pracy z niepewnością, elastyczne reagowanie na zmiany, przy zachowaniu spójności wartości oraz autentyczność. W świecie nadmiaru komunikacji, to właśnie prawda i spójność budują zaangażowanie.
 
Na zakończenie – przywództwo jako decyzja, nie tytuł
Wierzymy, że przyszłość branży eventowej zależy od tego, jacy liderzy będą ją kształtować. Kobiety poprzez swój styl, doświadczenia i kompetencje mają dziś ogromny wpływ na to, jak definiujemy jakość, relacje i odpowiedzialność. Ale prawdziwe przywództwo nie polega na dominacji jednej perspektywy. Polega na otwartości, różnorodności i wspólnym budowaniu sensu.
„Wielkość lidera nie polega na tym, ilu ludzi za nim podąża, ale w ilu potrafi wyzwolić potencjał” – John C. Maxwell.

Autorki: Urszula Piotrowska-Topa i Dominika Beliniak, założycielki MindSpark
 
W cyklu „Redefinicja” Urszula Piotrowska-Topa i Dominika Beliniak, założycielki agencji MindSpark, podejmą się przedefiniowania lub modyfikacji definicji branżowych pojęć, zjawisk, wyzwań. Przyjrzą się trendom, kulisom branży i kreatywnym pomysłom, które rozpalą wyobraźnię, pozwolą zmienić kąt patrzenia, być może także – postawić pierwszy krok w innym kierunku. #SparkYourMind #BeMindSparked
MindSpark to agencja kreatywna i dom produkcyjny w jednym, która narodziła się z połączenia wielu lat doświadczenia z pasją do marketingu założycielek firmy.
Felietony w cyklu „Redefinicja” w każdy ostatni piątek miesiąca.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl