Michał Michałowski: 2023 rokiem świadomych wyborów

Michał Michałowski, senior partner, KDK Events
Na zdjęciu: Michał Michałowski, senior partner, KDK Events

Rok 2023 w branży eventów to rok świadomych wyborów, refleksji o efektywności działań, pytań pokroju „dlaczego”. Michał Michałowski, senior partner, KDK Events, komentuje wyniki badania klientów, dotyczące ich postrzegania event marketingu w czasach kryzysu zawarte w raporcie „Event marketing 2022 / 2023”.
 
Czwarty kwartał 2022 roku zamknął pewną klamrą pandemiczną rzeczywistość, czyli czas, który momentami przyprawiał nas o zawrót głowy, pokazał nam, w czym my, eventowcy, jesteśmy dobrzy – czyli dostosowaniu się do zmiany, a przede wszystkim był zimnym prysznicem po czasach prosperity. Bo my już tak mamy, że gdy „jest dobrze, to jest dobrze” i wtedy lepiej nie zadawać zbędnych pytań. Po co organizuję event? Czy mogę ten sam cel osiągnąć w inny sposób? Dlaczego wybrałem taki format? Przed 2020 rokiem było dobrze, a potem… było inaczej. Goniliśmy za technologią, a nasi dostawcy próbowali nadążyć za popytem. Czasem nasze eventy online były spektakularnym sukcesem, a czasem wynosili nas na tarczy, bo okazało się, że luki technologicznej nie zasypiemy w dwa, trzy czy nawet 12 miesięcy.
 
2022 rok przywitał nas kolejnymi zawirowaniami związanymi z wojną, szalejącą inflacją, odpływem pracowników, ale także odwilżą w organizacji wydarzeń tradycyjnych. Koronawirusa już nie ma, więc klienci wrócili ze zdwojoną siłą. Skumulowane budżety, zamrożone w pandemii projekty spowodowały istny boom w drugim półroczu ubiegłego roku. A co w tym czasie z formatem online? Słyszałem plotki, że jest martwy. Wręcz przeciwnie. Fakt, wydarzeń takich jest mniej. I to doskonała informacja – bo w wirtualnym świecie pozostały te z nich, które są tu nie z konieczności, a w ramach świadomego wyboru. I wszystko wskazuje na to, że w roku 2023 w branży eventów jest podobnie – jest to rok świadomych wyborów, refleksji o efektywności działań, pytań pokroju „dlaczego”. Może ten zimny prysznic był nam wszystkim potrzebny?

Zobacz główne wnioski z raport „Event marketing 2022 / 2023. Wyzwania przemysły spotkań w niepewnych czasach” >>>


Pobierz pełną wersję raportu >>>
 

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl