Accorinvest zmienia się w Essendi – nowa tożsamość i nowy rozdział w działalności grupy
AccorInvest (a tym samym Orbis SA, którego właścicielem jest AccorInvest) zmienia nazwę na Essendi i otwiera nowy rozdział w swojej historii. Ta zmiana to symboliczny moment w transformacji, którą grupa rozpoczęła w 2020 roku, by wzmocnić swoją pozycję w sektorze odpowiedzialnego hotelarstwa w Europie. Nowa tożsamość odzwierciedla ambicję grupy, by aktywnie kształtować bardziej zrównoważony i efektywny sektor hotelowy.
Od 2020 roku Essendi realizuje transformację, której celem jest umocnienie pozycji lidera w Europie oraz wzmocnienie efektywności działania. Fundamentem jest długoterminowa wizja, w której wskaźniki pozafinansowe (ESG) stanowią kluczową przewagę konkurencyjną, a pozytywny wpływ na społeczeństwo i środowisko nierozerwalnie łączy się z sukcesem ekonomicznym.
W ramach transformacji i ujednolicenia tożsamości całej grupy, Orbis SA, którego właścicielem jest AccorInvest, również zmieni swoją nazwę na Essendi.
Od 2020 r. grupa konsekwentnie koncentruje się na najbardziej dochodowych aktywach w Europie – w segmencie ekonomicznym i midscale – optymalizując portfel hoteli poprzez dynamiczne zarządzanie aktywami (przejęcia, renowacje, sprzedaże, zamiany). Na koniec 2024 roku jego wartość została oszacowana na 7,8 miliarda euro.
W połączeniu z hybrydowym modelem biznesowym – integrującym efektywność operacyjną i zarządzanie nieruchomościami – ta strategia przyniosła w 2024 roku rekordowe wyniki: 4 miliardy euro przychodów (+3,1% r/r) oraz EBITDA na poziomie 656 milionów euro (+6,1% r/r). Równolegle Essendi wzmocniło swoją pozycję finansową – zmniejszając zadłużenie i dywersyfikując źródła finansowania, m.in. poprzez sukces dwóch emisji obligacji w 2024 roku.
Transformacja Grupy to także silne zobowiązanie do zrównoważonego rozwoju i promowanie tego trendu w branży hotelarskiej. Ambitny plan ESG Essendi obejmuje, zgodnie z międzynarodowymi standardami: redukcję emisji CO₂ o 50% do 2030 roku, osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 roku, portfolio 100% hoteli z certyfikatem Green Key, oraz 80% z certyfikatem BREEAM in Use do 2026 roku.
Nowa tożsamość odzwierciedlać ma wizję hotelarstwa Essendi – zakorzenioną w swojej historii i hotelarskiej tradycji, ale otwartą na przyszłość. Ambicją grupy jest promowanie pozytywnego hotelarstwa. Dla Essendi hotele to tętniące życiem przestrzenie, które inspirują, integrują ludzi i mają pozytywny wpływ na swoje otoczenie. Ten cel grupa realizuje w modelu, który integruje efektywność ekonomiczną z odpowiedzialnością środowiskową i społeczną.
Misja Essendi to uwalniać potencjał każdego miejsca. Dzięki znajomości rynków, zrównoważonemu podejściu i odwadze do innowacji, grupa odkrywać ma nowe możliwości każdego obiektu – tworząc wartość dla ludzi, wspólnot i inwestorów.
Essendi kieruje się trzema kluczowymi wartościami, które mają wyznaczać codzienne decyzje, działania i sposób zarządzania. Są to: care, czyli autentyczna troska o ludzi – pracowników, gości, partnerów i lokalne społeczności – a także o obiekty, które znajdują się w portfolio grupy; Essendi wierzy, że trwałe miejsca powstają dzięki wspólnocie i wzajemnemu szacunkowi, dare czyli odwaga do innowacji, kreatywności i odpowiedzialnego działania – pracownicy są zachęcani do podejmowania wyzwań, przekształcania przestrzeni i współtworzenia hotelarstwa przyszłości, które niesie trwały, pozytywny wpływ oraz empower – Essendi angażuje się w ciągły rozwój kompetencji swoich pracowników, oferując im przestrzeń do rozwoju i realizacji zawodowej. Grupa docenia indywidualny wkład każdego w sukces organizacji, ochronę środowiska i tworzenie wspólnej wartości.
– Zmiana tożsamości to ukoronowanie naszej transformacji i otwarcie nowego rozdziału w historii grupy. Dzięki zaangażowaniu naszych zespołów osiągnęliśmy konkretne rezultaty: umocniliśmy naszą pozycję lidera w Europie, zoptymalizowaliśmy nasz portfel, zwiększyliśmy rentowność i ustabilizowaliśmy sytuację finansową. Patrzymy jednak na to szerzej niż tylko przez pryzmat liczb. Jesteśmy dumni, że możemy aktywnie kreować kierunek zrównoważonego hotelarstwa. Essendi to dziś silna, elastyczna i odpowiedzialna grupa, z determinacją podążająca ścieżką dalszego rozwoju i promująca ideę pozytywnego hotelarstwa w Europie – podsumowuje Gilles Clavié, prezes zarządu Essendi.
Jak informuje grupa, Essendi nie tylko prowadzi hotele (segmentu ekonomicznego i midscale), ale tworzy warunki, które zapewniają im rozwój. Portfolio grupy twozy 576 hoteli z 20 000 pracowników w 24 krajach, działających pod markami, jak ibis, Novotel czy Mercure.