Accorinvest zmienia się w Essendi – nowa tożsamość i nowy rozdział w działalności grupy

AccorInvest (a tym samym Orbis SA, którego właścicielem jest AccorInvest) zmienia nazwę na Essendi i otwiera nowy rozdział w swojej historii. Ta zmiana to symboliczny moment w transformacji, którą grupa rozpoczęła w 2020 roku, by wzmocnić swoją pozycję w sektorze odpowiedzialnego hotelarstwa w Europie. Nowa tożsamość odzwierciedla ambicję grupy, by aktywnie kształtować bardziej zrównoważony i efektywny sektor hotelowy.
 
Od 2020 roku Essendi realizuje transformację, której celem jest umocnienie pozycji lidera w Europie oraz wzmocnienie efektywności działania. Fundamentem jest długoterminowa wizja, w której wskaźniki pozafinansowe (ESG) stanowią kluczową przewagę konkurencyjną, a pozytywny wpływ na społeczeństwo i środowisko nierozerwalnie łączy się z sukcesem ekonomicznym.
W ramach transformacji i ujednolicenia tożsamości całej grupy, Orbis SA, którego właścicielem jest AccorInvest, również zmieni swoją nazwę na Essendi.
 
Od 2020 r. grupa konsekwentnie koncentruje się na najbardziej dochodowych aktywach w Europie – w segmencie ekonomicznym i midscale – optymalizując portfel hoteli poprzez dynamiczne zarządzanie aktywami (przejęcia, renowacje, sprzedaże, zamiany). Na koniec 2024 roku jego wartość została oszacowana na 7,8 miliarda euro.
W połączeniu z hybrydowym modelem biznesowym – integrującym efektywność operacyjną i zarządzanie nieruchomościami – ta strategia przyniosła w 2024 roku rekordowe wyniki: 4 miliardy euro przychodów (+3,1% r/r) oraz EBITDA na poziomie 656 milionów euro (+6,1% r/r). Równolegle Essendi wzmocniło swoją pozycję finansową – zmniejszając zadłużenie i dywersyfikując źródła finansowania, m.in. poprzez sukces dwóch emisji obligacji w 2024 roku.
Transformacja Grupy to także silne zobowiązanie do zrównoważonego rozwoju i promowanie tego trendu w branży hotelarskiej. Ambitny plan ESG Essendi obejmuje, zgodnie z międzynarodowymi standardami: redukcję emisji CO₂ o 50% do 2030 roku, osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 roku, portfolio 100% hoteli z certyfikatem Green Key, oraz 80% z certyfikatem BREEAM in Use do 2026 roku.

Nowa tożsamość odzwierciedlać ma wizję hotelarstwa Essendi – zakorzenioną w swojej historii i hotelarskiej tradycji, ale otwartą na przyszłość. Ambicją grupy jest promowanie pozytywnego hotelarstwa. Dla Essendi hotele to tętniące życiem przestrzenie, które inspirują, integrują ludzi i mają pozytywny wpływ na swoje otoczenie. Ten cel grupa realizuje w modelu, który integruje efektywność ekonomiczną z odpowiedzialnością środowiskową i społeczną.
Misja Essendi to uwalniać potencjał każdego miejsca. Dzięki znajomości rynków, zrównoważonemu podejściu i odwadze do innowacji, grupa odkrywać ma nowe możliwości każdego obiektu – tworząc wartość dla ludzi, wspólnot i inwestorów.
 
Essendi kieruje się trzema kluczowymi wartościami, które mają wyznaczać codzienne decyzje, działania i sposób zarządzania. Są to: care, czyli autentyczna troska o ludzi – pracowników, gości, partnerów i lokalne społeczności – a także o obiekty, które znajdują się w portfolio grupy; Essendi wierzy, że trwałe miejsca powstają dzięki wspólnocie i wzajemnemu szacunkowi, dare czyli odwaga do innowacji, kreatywności i odpowiedzialnego działania – pracownicy są zachęcani do podejmowania wyzwań, przekształcania przestrzeni i współtworzenia hotelarstwa przyszłości, które niesie trwały, pozytywny wpływ oraz empower – Essendi angażuje się w ciągły rozwój kompetencji swoich pracowników, oferując im przestrzeń do rozwoju i realizacji zawodowej. Grupa docenia indywidualny wkład każdego w sukces organizacji, ochronę środowiska i tworzenie wspólnej wartości.
 
– Zmiana tożsamości to ukoronowanie naszej transformacji i otwarcie nowego rozdziału w historii grupy. Dzięki zaangażowaniu naszych zespołów osiągnęliśmy konkretne rezultaty: umocniliśmy naszą pozycję lidera w Europie, zoptymalizowaliśmy nasz portfel, zwiększyliśmy rentowność i ustabilizowaliśmy sytuację finansową. Patrzymy jednak na to szerzej niż tylko przez pryzmat liczb. Jesteśmy dumni, że możemy aktywnie kreować kierunek zrównoważonego hotelarstwa. Essendi to dziś silna, elastyczna i odpowiedzialna grupa, z determinacją podążająca ścieżką dalszego rozwoju i promująca ideę pozytywnego hotelarstwa w Europie – podsumowuje Gilles Clavié, prezes zarządu Essendi.

Jak informuje grupa, Essendi nie tylko prowadzi hotele (segmentu ekonomicznego i midscale), ale tworzy warunki, które zapewniają im rozwój. Portfolio grupy twozy 576 hoteli z 20 000 pracowników w 24 krajach, działających pod markami, jak ibis, Novotel czy Mercure.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl