BRUT: debiut nowej restauracji w Hali Koszyki
W Hali Koszyki w Warszawie została otwarta nowa restauracja. Brut to koncept kulinarny autorstwa duetu Katarzyna Błońska i Tomasz Czudowski, twórców m.in. AleWino i Muzuealnej, Cafe Pląs oraz serii kolacji w plenerze o nazwie Raut.
BRUT to propozycja stworzona z myślą o sezonie odpoczynku, smakowania i nieśpiesznych spotkań – w przestrzeni z ukrytym ogrodem w samym sercu miasta. – Od samego początku czuliśmy, że BRUT będzie miejscem z własnym rytmem, w którym czas zwalnia, a goście mogą naprawdę smakować lato w mieście – na własnych zasadach. Jesteśmy wzruszeni ciepłym przyjęciem restauracji w pierwszych dniach po otwarciu i gotowi, by ten sezon był pełen pięknych spotkań przy stole – mówi Katarzyna Błońska.
Restauracja zajmuje ponad 240 mkw., a jej najmocniejszym atutem – poza sezonowym menu opartym na najwyższej jakości składnikach – będzie niedostępne wcześniej kameralne patio. Za projekt wnętrza odpowiada Łoskiewicz Studio, które połączyło elementy oryginalnej secesyjnej architektury Koszyków z detalami inspirowanymi światowym designem i polskim rzemiosłem.
W kuchni króluje Janek Kilański, szef kuchni z doświadczeniem zdobytym w Danii, Hiszpanii i Trójmieście, dla którego gotowanie to sposób opowiadania historii. Menu będzie autorskie, zmienne, oparte na sezonie, emocji i wspólnym stole – także tym w ogrodzie.
– Restauracja to przede wszystkim zespół – dlatego największą satysfakcję daje nam to, że udało się stworzyć wspólnotę ludzi, którzy myślą o gotowaniu i gościnności podobnie jak my. Janek Kilański, nasz Chef Kuchni, wnosi do BRUT nie tylko ogromne doświadczenie, ale też wrażliwość i umiejętność opowiadania historii smakiem. Dzięki znakomitemu zespołowi od pierwszego dnia widzimy, że to miejsce naprawdę żyje własnym rytmem – dokładnie tak, jak planowaliśmy – mówi Tomasz Czudowski.
Nowa restauracja wpisuje się w strategię Hali Koszyki – tętniącego życiem miejsca, gdzie doznania kulinarne i estetyczne łączą się z możliwością uczestniczenia w różnych wydarzeniach kulturalnych i towarzyskich.
Wpisując się w ideę kampanii #NowaKartaWarszawy, projekt BRUT rozwija również opowieść o kulinarnej tożsamości stolicy. Od lipca Koszyki realizują wieloetapowy program wydarzeń, w którym kuchnia staje się językiem pamięci, emocji i współczesnej interpretacji smaków Warszawy. BRUT wpisuje się w tę wizję.
– Otwarcie BRUT to dla nas kamień milowy w historii Hali Koszyki, która przyciąga silne, autorskie koncepty. BRUT wpisuje się w DNA Koszyków, w jej opowieść o jakości, miejskim stylu życia i niepowtarzalnych smakach. To właśnie tu nasi goście będą celebrować lato po warszawsku. Z pewnością pokochają autorskie podejście do kuchni Kasi i Tomka oraz niepowtarzalny design ich restauracji – mówi Weronika Maria Kuna, MRICS, asset management and leasing manager, Globalworth Poland – firmy, która jest właścicielem i zarządcą Hali Koszyki.