PLL LOT: dania z Gwiazdką Michelin w LOT Business Class

Łosoś z krokietem faszerowanym krewetką, cukinią i sosem na bazie pieczonej papryki
Łosoś z krokietem faszerowanym krewetką, cukinią i sosem na bazie pieczonej papryki
Lasagna szpinakowa z serem ricotta i białymi szparagami
Lasagna szpinakowa z serem ricotta i białymi szparagami
Beef bourguignon z młodymi ziemniakami i marchewkami
Beef bourguignon z młodymi ziemniakami i marchewkami
Zrazy cielęce z jabłkiem i gęsią wątróbką, marynowane warzywa, sos smardzowy
Zrazy cielęce z jabłkiem i gęsią wątróbką, marynowane warzywa, sos smardzowy

Polskie Linie Lotnicze LOT wprowadziły usługę kulinarną pod hasłem „Smaki z Gwiazdką Michelin w LOT Business Class”. Oferta dań opracowana jest przez Bartosza Szymczaka, szefa kuchni restauracji Rozbrat 20, nagrodzonej Gwiazdką Michelin, będącą Ambasadą marki Krug.
 
Oferta wyboru z zakresu Business Class Fine Dining Menu, we współpracy z restauracjami z przewodnika Michelin ma służyć podnoszeniu jakości podróży oraz promowaniu Polski jako miejsca wyjątkowych doświadczeń kulinarnych. Jako ambasador Polski na świecie, narodowy przewoźnik tworzy przestrzeń, w której smaki stają się elementem i wizytówką polskiej gościnności. Z oferty mogą korzystać pasażerowie LOT Business Class na rejsach dalekodystansowych , rozpoczynających się na Lotnisku Chopina w Warszawie.
 
 – Rozwój oferty pokładowej w PLL LOT to dla nas strategiczny kierunek, w którym konsekwentnie stawiamy na unikalne doświadczenia podróży. Smaki z Gwiazdką Michelin w LOT Business Class to nie tylko podniesienie jakości i prestiżu naszej oferty – to także sposób, w jaki prezentujemy polską gościnność i kulturę kulinarnąna świecie. Wierzymy, że podróż powinna inspirować na każdym etapie – nie tylko poprzez miejsce docelowe,ale także przez drogę i jej wyjątkowe aspekty, których zasmakować mogą pasażerowie na pokładach naszych samolotów. Dlatego oferujemy rozwiązania, które łączą komfort z niezapomnianymi doznaniami kulinarnymi – mówi Izabela Leszczyńska, dyrektor Biura Rozwoju Produktu i Customer Experience PLL LOT. 

Zamówienie na danie główne należy złożyć najpóźniej 24 godziny przed podróżą – na etapie rezerwacji biletu lub później, poprzez zakładkę „Zarządzaj rezerwacją”, w LOT Contact Center, u agentów sprzedaży oraz na lotnisku.

Jak podkreśla PLL LOT, nowa oferta obejmuje starannie skomponowane dania główne, przygotowane w oparciu o najwyższe standardy sztuki kulinarnej. Pasażerowie mają możliwość wyboru jednego dania spośród czterech wykwintnych kompozycji, są to: Łosoś z krokietem z krewetką i sosem z papryki - łosoś sous-vide, krokiet z krewetką, pure z cukinii z bazylią oraz aksamitny sos z pieczonej papryki, beef bourguignon z młodymi warzywami i winem - długo duszona wołowina w burgundzie z młodymi ziemniakami i glazurowaną marchewką, zrazy cielęce z jabłkiem z warzywami - cielęcina z konfitowanym jabłkiem w sosie smardzowym z marynowanymi warzywami oraz lasagna z ricottą i szpinakiem - lasagna z ricottą i szpinakiem pod lekkim beszamelem na kremowym sosie z pomidorów.
 
 – Zdobycie gwiazdki Michelin oraz zaufanie, jakim obdarzył nas jeden z najlepszych domów szampańskich na świecie Krug, tworząc Rozbrat 20 Ambasadą Krug, jest dla mnie wielkim wyróżnieniem i jednocześnie zobowiązaniem, do bycia jeszcze lepszym każdego dnia. To również wielka szansa na pokazanie gościom z zagranicy, że polska gastronomia wkroczyła do świata najlepszych restauracji. Dzisiaj, moje wielkie marzenie o pokazaniu polskiej gastronomii szerokiej, międzynarodowej publiczności stało się faktem. Mamy czym się pochwalić i dzięki współpracy z PLL LOT i POT, zainteresowanie naszą kuchnią, ale też kulturą i tradycją z pewnością wzrośnie. Na 10 000 metrów, będziemy pokazywać i dawać do spróbowania jak smaczna, nowoczesna i wyjątkowa jest polska kuchnia. To innowacyjne rozwiązanie jest szansą dla nas wszystkich – mówi Bartosz Szymczak, współwłaściciel i szef kuchni Rozbrat 20.
 
Usługa realizowana jest we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną – Partnerem Michelin Guide. Partnerstwo to umożliwi w przyszłości rozszerzanie oferty o kolejne restauracje z przewodnika Michelin, aby jeszcze pełniej promować bogactwo polskiej sceny kulinarnej.
 
 – Turystyka kulinarna to trend, za którym podążają turyści z całego świata. Polska ma niezwykle bogatą kuchnię opartą na unikatowych lokalnych produktach. Chcemy, aby podróżni korzystający z usług PLL LOT kojarzyli Polskę jako idealną destynacje kulinarną, w której poznają smaki, do których będą często chcieli wracać. Razem z PLL LOT budujemy wizerunek Polski jako nowoczesnego i atrakcyjnego kraju – mówi Agnieszka Walawender, dyrektor Departamentu Marketingu Polskiej Organizacji Turystycznej 
 
Oferta dań autorstwa Bartosza Szymczaka, szefa restauracji Rozbrat 20, obowiązuje do 31 stycznia 2026 roku.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl