PLL LOT: dania z Gwiazdką Michelin w LOT Business Class
Polskie Linie Lotnicze LOT wprowadziły usługę kulinarną pod hasłem „Smaki z Gwiazdką Michelin w LOT Business Class”. Oferta dań opracowana jest przez Bartosza Szymczaka, szefa kuchni restauracji Rozbrat 20, nagrodzonej Gwiazdką Michelin, będącą Ambasadą marki Krug.
Oferta wyboru z zakresu Business Class Fine Dining Menu, we współpracy z restauracjami z przewodnika Michelin ma służyć podnoszeniu jakości podróży oraz promowaniu Polski jako miejsca wyjątkowych doświadczeń kulinarnych. Jako ambasador Polski na świecie, narodowy przewoźnik tworzy przestrzeń, w której smaki stają się elementem i wizytówką polskiej gościnności. Z oferty mogą korzystać pasażerowie LOT Business Class na rejsach dalekodystansowych , rozpoczynających się na Lotnisku Chopina w Warszawie.
– Rozwój oferty pokładowej w PLL LOT to dla nas strategiczny kierunek, w którym konsekwentnie stawiamy na unikalne doświadczenia podróży. Smaki z Gwiazdką Michelin w LOT Business Class to nie tylko podniesienie jakości i prestiżu naszej oferty – to także sposób, w jaki prezentujemy polską gościnność i kulturę kulinarnąna świecie. Wierzymy, że podróż powinna inspirować na każdym etapie – nie tylko poprzez miejsce docelowe,ale także przez drogę i jej wyjątkowe aspekty, których zasmakować mogą pasażerowie na pokładach naszych samolotów. Dlatego oferujemy rozwiązania, które łączą komfort z niezapomnianymi doznaniami kulinarnymi – mówi Izabela Leszczyńska, dyrektor Biura Rozwoju Produktu i Customer Experience PLL LOT.
Zamówienie na danie główne należy złożyć najpóźniej 24 godziny przed podróżą – na etapie rezerwacji biletu lub później, poprzez zakładkę „Zarządzaj rezerwacją”, w LOT Contact Center, u agentów sprzedaży oraz na lotnisku.
Jak podkreśla PLL LOT, nowa oferta obejmuje starannie skomponowane dania główne, przygotowane w oparciu o najwyższe standardy sztuki kulinarnej. Pasażerowie mają możliwość wyboru jednego dania spośród czterech wykwintnych kompozycji, są to: Łosoś z krokietem z krewetką i sosem z papryki - łosoś sous-vide, krokiet z krewetką, pure z cukinii z bazylią oraz aksamitny sos z pieczonej papryki, beef bourguignon z młodymi warzywami i winem - długo duszona wołowina w burgundzie z młodymi ziemniakami i glazurowaną marchewką, zrazy cielęce z jabłkiem z warzywami - cielęcina z konfitowanym jabłkiem w sosie smardzowym z marynowanymi warzywami oraz lasagna z ricottą i szpinakiem - lasagna z ricottą i szpinakiem pod lekkim beszamelem na kremowym sosie z pomidorów.
– Zdobycie gwiazdki Michelin oraz zaufanie, jakim obdarzył nas jeden z najlepszych domów szampańskich na świecie Krug, tworząc Rozbrat 20 Ambasadą Krug, jest dla mnie wielkim wyróżnieniem i jednocześnie zobowiązaniem, do bycia jeszcze lepszym każdego dnia. To również wielka szansa na pokazanie gościom z zagranicy, że polska gastronomia wkroczyła do świata najlepszych restauracji. Dzisiaj, moje wielkie marzenie o pokazaniu polskiej gastronomii szerokiej, międzynarodowej publiczności stało się faktem. Mamy czym się pochwalić i dzięki współpracy z PLL LOT i POT, zainteresowanie naszą kuchnią, ale też kulturą i tradycją z pewnością wzrośnie. Na 10 000 metrów, będziemy pokazywać i dawać do spróbowania jak smaczna, nowoczesna i wyjątkowa jest polska kuchnia. To innowacyjne rozwiązanie jest szansą dla nas wszystkich – mówi Bartosz Szymczak, współwłaściciel i szef kuchni Rozbrat 20.
Usługa realizowana jest we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną – Partnerem Michelin Guide. Partnerstwo to umożliwi w przyszłości rozszerzanie oferty o kolejne restauracje z przewodnika Michelin, aby jeszcze pełniej promować bogactwo polskiej sceny kulinarnej.
– Turystyka kulinarna to trend, za którym podążają turyści z całego świata. Polska ma niezwykle bogatą kuchnię opartą na unikatowych lokalnych produktach. Chcemy, aby podróżni korzystający z usług PLL LOT kojarzyli Polskę jako idealną destynacje kulinarną, w której poznają smaki, do których będą często chcieli wracać. Razem z PLL LOT budujemy wizerunek Polski jako nowoczesnego i atrakcyjnego kraju – mówi Agnieszka Walawender, dyrektor Departamentu Marketingu Polskiej Organizacji Turystycznej
Oferta dań autorstwa Bartosza Szymczaka, szefa restauracji Rozbrat 20, obowiązuje do 31 stycznia 2026 roku.