Rebranding i połączenie sił Focus Media Group i Imagine Nation
Agencje Focus Media Group i Imagine Nation dokonały rebrandingu. Teraz działają jako Focus Nation i Imagine Nation, z dołączonym claimem „full immersion agencies”. Agencjami po połączeniu sił zarządza Michał Korczak.
Focus Media Group działa pod nową nazwą – Focus Nation. Wspólnie z Imagine Nation, obie agencje definiują się jako full immersion agencies. Rebranding agencji objął nową strategię działania wraz z silniej wyeksponowanymi wartości organizacji, ową komunikację wizualną oraz zmiany w strukturze zmierzające do większej integracji obu zespołów.
Nowe podejście do komunikacji marki opiera się na haśle What If; pytanie odzwierciedla strategię przełamywania schematów, poszukiwania nowych, efektywnych i atrakcyjnych form dialogu marki z odbiorcą.
Strategia działania obu agencji została oparta na trzech filarach: innowacji (aby zrozumieć nieustająco zmieniający się świat, sami musimy podążać za zmianą), odwadze (oczekując lepszych wyników, nie możemy iść na kompromisy) i współpracy (wspólnie możemy osiągnąć więcej niż w pojedynkę). Odpowiada to doświadczeniom agencji i wnioskom płynących z obserwacji rynku.
Określenie „Full immersion agencies” ma o odzwierciedlać praktykę realizowania eventów oraz budowania komunikacji marek. Celem obu agencji jest wykreowanie świata marki, który umożliwi odbiorcy pełnie zanurzenie się w nim. Dobór narzędzi i kompetencji agencje uzależniają od konkretnych potrzeb ii wyzwań stojących przed marką. Jak podkreślają, chodzi o zbudowanie ekosystemu marki, autentycznego i tożsamego z tym wszystkim, co za nią stoi, opartego o atrakcyjny, wciągający kontent i przekaz reklamowy oraz zacierający podziały na online i offline.
Focus Nation i Imagine Nation, łącząc siły, integrują działy kreacji w jeden zespół zarządzany przez dwóch dyrektorów kreatywnych – Dawida Bednarskiego i Piotra Zawałło. Dyrektorem zarządzającym obu agencji zostaje Michał Korczak, autor nowego pozycjonowania marek i strategii „what if”, dotąd managing director Focus Media Group. Aneta Zawiślak integruje rozwój biznesowy obu agencji jako general business director.
Powstała też jedna, wspólna strona www: https://if-nation.pl.
Identyfikacja wizualna Focus Nation i Imagine Nation – została wypracowana in-house’owo, w zespole kreatywnym pod nadzorem Piotra Zawałło, creative directora Focus Nation.
Obie agencje działają w grupie od ponad dekady. Focus Nation specjalizuje się w marketingu 360 stopni i od lat realizuje kampanie we wszystkich kanałach komunikacji, od planowania i strategii, przez kreację, po egzekucję. Z kolei Imagine Nation to agencja eventowa, kreująca wydarzenia zarówno offline’owe, jak i online’owe.