Krakow Convention Bureau ma nową strategię komunikacji
Krakow Convention Bureau (KCB) za jedno z priorytetowych zadań w obecnej sytuacji uznało konsekwentną promocję wizerunkową, kreowanie i komunikowanie marki #KrakówTheHostCity. Nowa strategia komunikacji oparta jest o social media.
Krakow Convention Bureau realizuje nową strategię komunikacji w social mediach. Narracja oparta jest o mocne strony, atuty i zasoby miasta takie jak: branża IT, medycyna, energia zrównoważona, uczelnie krakowskie, osiągnięcia lokalnych naukowców, profesorów, lekarzy oraz ponadczasowe dziedzictwo i kulturę. KCB kładzie nacisk na mocne strony miasta, które w mniejszym stopniu „ucierpiały” przez Covid, stanowią swoisty genius loci miasta.
Głównym celem komunikacji jest budowanie obrazu miasta jako The Host City - gotowego na to, by organizować w nim międzynarodowe kongresy, pokazanie, że w Krakowie na organizatora czeka merytoryczny partner oraz profesjonalne zaplecze. Miasta nowoczesnego, z zapleczem technicznym i technologicznym, które patrzy w przyszłość, zna swoje atuty i czerpie w wielowiekowego dziedzictwa.
Promocja dwujęzyczna realizowana jest poprzez dostępne media społecznościowe KCB – Facebook, Instagram, LinkedInn, YouTube oraz stronę www.convention.krakow.pl i newsletter.
Wyodrębniono osiem głównych dziedzin komunikowanych w social mediach: Science & Research, Industry, Business & Technology, Culture & Art., The Host City, Heritage & Identity, Smart City, International Relations. Każda dziedzina zawiera osobne tematy. Kategorie zostały opracowane graficznie i kolorystycznie.
W ramach obszarów tematycznych będzie można przeczytać o historii i tradycji uniwersyteckiej Krakowa, współpracy międzynarodowej Krakowa innowacyjnych rozwiązań w przedsiębiorczości i biznesie czy „zielonych” rozwiązań w obszarze infrastruktury. Pojawią się portrety ambasadorów kongresów i naukowców, wątki kultury i dziedzictwa, kadry zabytków. Całość komunikacji prowadzi do jej nadrzędnego celu – pokazania potencjału na organizację kongresów i konferencji w Krakowie. Pojawią się także newy z branży MICE czy ciekawostki turystyczne – jak podkreśla KCB komunikacja z branżą i mieszkańcami to ważny obszar działań biura.
Źródło: Krakow Convention Bureau