Turyści i wydarzenia biznesowe w Dubaju

Najnowsze dane opublikowane przez Departament Turystyki i Handlu Marketingu Dubaju (Dubai Tourism) pokazują, że miasto przyjęło 3,7 mln zagranicznych odwiedzających w okresie 11 miesięcy od lipca 2020 r. do maja 2021 r. Od września 2020 r. do połowy maja w Dubaju odbyło się 3136 wydarzeń biznesowych, w których wzięło udział ponad 813 tys. delegatów.

Od lipca do grudnia 2020 r. emirat odwiedziło ponad 1,7 miliona turystów z krajów, które były otwarte,  oraz dodatkowe dwa miliony odwiedzających w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2021 r.

Strategia odbudowy turystyki Dubaju, okazała się kluczowa dla ożywienia najpierw krajowego rynku hotelarskiego w maju 2020 r., przygotowując miasta na powrót międzynarodowych gości w lipcu 2020 r. Stłumiony popyt na pobyty napędził rozwój turystyki, a obłożenie hoteli znacznie wzrosło z 35 proc. w lipcu 2020 roku do 58 proc. w maju 2021 roku. Obłożenie hoteli w Dubaju osiągnęło najwyższy poziom w grudniu 2020 roku (69 proc.) oraz w styczniu 2021 roku (66 proc.). Warto zauważyć, że średnia cena za dzień (ADR) wzrosła z 238 AED w lipcu 2020 r. do 383 AED w maju 2021 r. Łącznie 591 obiektów hotelowych ze 100 000 pokojami działało w lipcu 2020 r. w zgodności z protokołami BHP. W maju 2021 r. liczba ta wzrosła do 715 obiektów hotelowych oferujących 128 tys. pokojów.

Połączone działania Dubai Tourism i partnerów mające na celu zwiększenie popytu na podróże krajowe sprawiły, że hotele miejskie przyjęły 5,5 miliona turystów krajowych w okresie od lipca 2020 r. do maja 2021 r., w porównaniu z 2,66 milionami przyjazdów krajowych do hoteli w tym samym okresie rok wcześniej, co stanowi wzrost o 106 proc. rok do roku.

Oprócz wznowienia imprez rekreacyjnych, Dubaj opracował również strategię ożywienia sektora imprez biznesowych, co pozwoliło na wznowienie międzynarodowych imprez w październiku, a następnie organizację dużych wydarzeń, takich jak GITEX (grudzień 2020 r.), Gulfood (luty 2021), Arabian Travel Market (maj 2021) i Arab Health (czerwiec 2021). Od września 2020 r. do połowy maja w Dubaju odbyło się łącznie 3136 wydarzeń biznesowych, w których wzięło udział 813 832 delegatów.

– Nowe dane pokazują, że ożywienie w turystyce Dubaju nabiera tempa pomimo obecnych wyzwań, przed którymi stoją rynki międzynarodowe. Rosnące tempo ożywienia odzwierciedla nie tylko mocne strony sektora turystycznego Dubaju i różnorodność jego rynków źródłowych, ale także odporność gospodarczą i elastyczność emiratu w obliczu szybko zmieniających się warunków globalnych – mówi szejk Hamdan bin Mohammed bin Rashid Al Maktoum, książę koronny Dubaju i przewodniczący rady wykonawczej Dubaju. – Widzieliśmy duże zaangażowanie i aktywność ze strony wszystkich zainteresowanych stron z sektora publicznego i prywatnego, aby wspólnie pracować nad innowacyjnym podejściem, które pozwoli na zrównoważoną odbudowę sektora. Co więcej, zdolność Dubaju do wdrożenia rygorystycznego reżimu sanitarnego i zasad BHP sprawiła, że miasto jest jednym z najbezpieczniejszych na świecie miejsc dla podróżnych. Przygotowując się do organizacji Expo 2020, te wypracowane standardy pozwolą nam mieć pewność, że wydarzenie zapewni najwyższe światowe standardy bezpieczeństwa dla wszystkich odwiedzających – zapewnia.

Ograniczenia w podróżowaniu na kluczowych tradycyjnych rynkach źródłowych wpłynęły na ogólne wyniki branży w ciągu ostatniego roku. Indie i Wielka Brytania, utrzymały jednak swoje dominujące pozycje, będąc jednymi z pięciu największych generatorów ruchu w tym okresie, wraz z Rosją, Pakistanem i Egiptem. Pojawiły się również inne rynki źródło zwłaszcza z krajów WNP, takich jak Kazachstan i Ukraina oraz rynków wschodnioafrykańskich Etiopii i Sudanu, które wykazały silny potencjał wzrostu i znalazły się w pierwszej piętnastce rynków dla Dubaju.

Podjęto szereg inicjatyw w zakresie bezpieczeństwa, w tym szeroki zakres środków ostrożności, a także programy testów i szczepień. Wysiłki Dubaju na rzecz powstrzymania pandemii zyskały międzynarodowe uznanie dzięki Światowej Radzie Podróży i Turystyki (WTTC), która przyznała miastu pieczęć „Safe Travels”.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl