SOIT dla Fundacji „Opiekuńcze Skrzydła”

Członkowie Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel (SOIT) zrealizowali projekt podróżniczo-edukacyjny pt. „Spotkanie z Przygodą.” Akcja CSR była skierowana do dzieci i młodzieży – podopiecznych fundacji Joanny Radziwiłł „Opiekuńcze Skrzydła”.

Jak informuje SOIT współpraca z Fundacją jest dla członków stowarzyszenia czymś więcej niż akcją CSR, to inicjatywa, która niezwykle jednoczy i daje wiele satysfakcji. Dlatego też wpisała się na stałe do kalendarza działań organizacji, pomimo wyzwań czasu pandemii. SOIT współpracuje z Fundacją Joanny Radziwiłł „Opiekuńcza Skrzydła” od 2014 roku i zbiera fundusze na rzecz podopiecznych podczas dorocznej aukcji charytatywnej, która jest przewodnim motywem Gali Columbus Day. Do 2019 roku, podczas sześciu edycji aukcji, członkowie SOIT zebrali w sumie 187 859,00 zł na remont fundacyjnego domu, zimowisko, święta i bieżącą działalność.

– Rok 2020 był wyjątkowy, nie odbywały się wydarzenia, w tym także Gala i nasza aukcja. Wraz z Fundacją zidentyfikowaliśmy najpilniejsze potrzeby, na które możemy odpowiedzieć, wykorzystując nasze zasoby, czego przykładem było zorganizowanie sprzętu komputerowego do nauki zdalnej dla części podopiecznych. Kolejnym długofalowym działaniem była realizacja projektu pod hasłem: „Spotkanie z Przygodą” – wyjaśnia Anna Zowczak, członek zarządu SOIT, CEO agencji Motivoscope.

Celem projektu „Spotkanie z Przygodą” było wartościowe, inspirujące zagospodarowanie czasu młodzieży, pokazanie różnorodności świata, problemów, ciekawostek, zaszczepienie w uczestnikach spotkań otwartości i chęci podróży, a być może zainspirowanie do pracy w branży turystycznej w przyszłości. Projekt skierowany był do grupy dzieci z wyższych klas szkoły podstawowej oraz szkół średnich. Spotkania z podróżnikami – członkami SOIT odbywały się w wersji online i stacjonarnie, od marca do czerwca 2021. Doświadczenia z projektu pokazały, jak ważna jest interakcja, relacje bezpośrednie i spotkania „na żywo”, które zostały przyjęte przez uczestników ze szczególnym entuzjazmem.

Wśród destynacji, które poznali podopieczni Fundacji, znalazły się Peru, Stany Zjednoczone, Japonia i Madagaskar. Zarówno dla członków SOIT, jak i młodzieży, spotkania były odkrywcze i zaskakujące. – Poza ciekawostkami o Inkach zabraliśmy młodzież w wirtualny lot awionetką by zobaczyć „kosmiczne” linie Nazca, opowiedzieliśmy o niezwykłej kajakowej wyprawie Polaków do Kanionu Colca, poznaliśmy Indian mieszkających na pływających wyspach Jeziora Titicaca, wyjaśniliśmy, jaka jest różnica między lamą, alpaką a wikunią. A na koniec zajrzeliśmy na talerze Peruwiańczyków, było o ziemniakach, kukurydzy i... śwince morskiej – relacjonuje prezentację online Grażyna Woźniczka z agencji Polka Travel

Kolejne spotkania ze względu na poluzowanie obostrzeń, mogły już odbyć się w siedzibie fundacji. – Opowiadać o Japonii jest bardzo łatwo. To kraj tak różny od tego, co znamy, że każda najmniejsza rzecz jest ciekawa. Okazuje się, że dzieci znają Japonię doskonale z anime, mang i cosplay. Nasze spotkanie było bardzo interaktywne. Widziałam zainteresowanie, czasami niedowierzanie z pokazywanych zdjęć – opowiada Agnieszka Słowik, członek zarządu SOIT, CEO Flower Travel. – Atmosfera domu jest fantastyczna. Dopiero będąc w Fundacji, można docenić całe dobro, jakie pracujący ludzie tam zostawiają. Bardzo dziękuję, że mogłam przez chwilę być jej częścią  – podsumowuje.

Prezentację na temat Stanów Zjednoczonych poprowadzili przedstawiciele agencji NU Horizons – Boguś Bokłak i Bartek Myć, którzy odbyli z uczestnikami podróż – opowieść wzdłuż wschodniego wybrzeża przez Nowy Jork, Waszyngton, Florydę, a potem wzdłuż zachodniego – przez Los Angeles, San Francisco, Las Vegas i parki narodowe (np. Sekwoje czy Dolina śmierci). – Odnieśliśmy wrażenie, że uczestnikom najbardziej podobało się to, co nawiązuje do teraźniejszości i rzeczywistości lub tematów poruszanych w mediach – np. dostęp do broni, zachowania policji, bezpieczeństwo na ulicach itp. Na koniec rozmawialiśmy o możliwościach podróży jak np. work&travel czy innych programach, które pozwalają na dłuższy pobyt w USA przy jednoczesnym ograniczaniu kosztów – wyjaśnia Bartłomiej Myć z NU Horizons.

Kolejną odsłonę „Spotkania z Przygodą” poprowadziła Anna Zowczak, CEO agencji Motivoscope: – Po USA i Japonii nasza „podróż” na Madagaskar była niczym lądowanie na innej planecie. Jak każdy z wybranych na spotkania kierunków, miała nieść inne lekcje dla uczestników, niekoniecznie te geograficzne czy historyczne. Na Madagaskarze najbardziej fascynujące okazało się codzienne życie, uczące doceniać to, co wydaje się nam oczywiste, dane od zawsze i na zawsze: dostęp do wody, prądu, edukacji... Długo rozmawialiśmy o problemach młodzieży, o dostępie do internetu i erze mediów społecznościowych w kraju o jednym z najniższych wskaźników elektryfikacji na świecie. Madagaskar jest ważną lekcją ekologii. Wymieniliśmy się też preferencjami muzycznymi, słuchając wspólnie ostatnich hitów z Madagaskaru. Na zakończenie wszyscy z ochotą „łamali języki”, wymawiając malgaskie słowa w konkursie o przywiezione z Madagaskaru pamiątki. To był przemiły i wartościowy czas. Dziękuję.

Finałem projektu była wycieczka do Biura Podróży Mazurkas Travel, podczas której uczestnicy odkryli różne oblicza turystyki i możliwości jakie daje praca w towarzystwie podróżniczym, w biurze podróży, agencji obsługującej turystów zagranicznych w Polsce, hotelu czy firmie przewozowej.

– Zawsze zastanawiałem się, co powoduje, że młody człowiek wybiera tę a nie inną drogę zawodową i jak wiele zależy, w jakim środowisku się wychowuje czy jacy ludzie go otaczają. Dlatego też od wielu lat, jak tylko nadarza się okazja spotykam się z młodymi ludźmi i na przykładzie swojej drogi życiowej i doświadczeń zarażam ich turystyką. Inicjatywa SOIT-u jak najbardziej wpisuje się w tę misję, a czas który poświęciliśmy na przygotowanie i realizację tego wydarzenia na pewno da owoce w przyszłości – wyjaśnia Andrzej Hulewicz, wiceprezes Mazurkas Travel.

– Nasza młodzież była zauroczona zarówno osobami prowadzącymi warsztaty, jak też wszystkim tym, co towarzyszyło niecodziennym opowieściom: strojami, smakołykami, pamiątkami z podróży. Zajęcia były barwne, dynamiczne, rozbudzające wyobraźnię i chęć do poznawania świata. Z takimi przyjaciółmi fajnie jest zwiedzać świat! – podsumowuje projekt Magdalena Kryńska, prezes Fundacji.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl