Globalny przemysł spotkań składa zobowiązanie: osiągnąć „net zero” przed COP26
Świat budzi się w obliczu zagrożenia zmianami klimatycznymi, a przemysł spotkań reaguje i składa historyczną obietnicę, aby osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla do 2050 roku.
Pomysłodawcą nowej inicjatywy o nazwie Net Zero Carbon Events jest Joint Meetings Industry Council, a jej celem jest aktywne włączenie branży eventowej do ruchu na rzecz radykalnego zmniejszenia emisji dwutlenku węgla.
Inicjatywa Net Zero Carbon Events zmierza do wspólnego informowania o zaangażowaniu naszej branży w przeciwdziałanie zmianom klimatu i dążeniu do „net zero” do 2050 r., opracowywania wspólnych metodologii pomiaru emisji gazów cieplarnianych w branży, skonstruowania mapy drogowej, prowadzącej do zera netto do 2050 r. i redukcji emisji do 2030 r., wspierania współpracy z dostawcami i klientami, aby zapewnić dobre rozwiązania, oraz ustanowienia wspólnych mechanizmów raportowania postępów i dzielenia się najlepszymi praktykami.
Co to jest „Net Zero”?
Zerowa wartość netto odnosi się do równowagi między emisją gazów cieplarnianych (GHG) wytwarzanych przez człowieka, a ich usuwaniem z atmosfery. Aby osiągnąć tę równowagę, emisje gazów cieplarnianych muszą zostać zredukowane, a te, których nie da się uniknąć, muszą zostać zrekompensowane lub „neutralizowane” poprzez zastosowanie długoterminowych rozwiązań wychwytywania dwutlenku węgla.
Autor: Anna Górska, wiceprezes zarządu SKKP ds. współpracy międzynarodowej, doradca zarządu Symposium Cracoviense, ICCA Board Member
Informacje ukazają się w cyklu „Newsy ze Świata – Akademia SKKP”.