Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether jest teraz federacją branżową
W siedzibie Pracodawców RP odbyło się uroczyste podpisanie Aktu Założycielskiego Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether, mającej działać odtąd jako federacja skupiająca 15 organizacji branżowych. Jak podkreśla nowo powołany prezes zarządu federacji Łukasz Adamowicz, ma to być jeden silny głos przemysłu spotkań i wydarzeń.
Dzięki nadaniu formy prawnej Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether staje się profesjonalną ustrukturyzowaną platformą do reprezentacji interesów kilkunastu branż w przestrzeni publicznej. Jak informuje Rada, organizacje tworzące federację reprezentują interesy ponad dwóch tysiący swoich członków. Szacuje jednocześnie, że reprezentowany przez nią sektor odpowiada za 1,5-3 proc. PKB.
Celem Rady z nową osobowością prawną będzie m.in. edukacja oraz stałe podnoszenie świadomości tego sektora i jego specyfiki. Będzie to także systemowa praca nad pozyskiwaniem narzędzi, środków i szukaniem partnerów w procesie odbudowy po pandemii. Rada będzie też pracować nad wyceną realnej wartości i podkreśleniem roli przemysłu spotkań i wydarzeń w polskiej gospodarce.
– To ważny krok dla polskiego przemysłu spotkań i wydarzeń. To symboliczne podsumowanie 22 miesięcy pracy wielu osób i organizacji najpierw w TUgether a następnie Radzie Przemysłu Spotkań i Wydarzeń. Zakładając Federację potwierdzamy decyzje naszych organizacji, aby pandemiczny zryw, który nas zjednoczył, zamienił się w formę trwałą. Nasza federacja jest brakującym ogniwem w debacie publicznej, gdzie przed powstaniem TUgether dobrze reprezentowany był obszar turystyki indywidualnej i hotelarstwa. Nauczyliśmy się w czasie pandemii, jak ważna jest dla nas odpowiednia reprezentacja – mówi prezes zrządu federacji Łukasz Adamowicz.
Akt założycielski federacji Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether, sekretarz Rady Małgorzata Musiał-Bzowska
Wśród 15 organizacji założycielskich federacji są:
- Harmony Polish Hotels
- Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego (IGHP)
- Izba Gospodarcza Menedżerów Artystów Polskich (IGMAP)
- Polska Izba Przemysłu Targowego (PIPT)
- Polskie Stowarzyszenie Tłumaczy Konferencyjnych
- Polskie Stowarzyszenie Przewoźników Autokarowych
- Polskie Stowarzyszenie Rozwoju Infrastruktury Sportu i Rekreacji
- Stowarzyszenie Branży Eventowej (SBE)
- Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej / Klub Agencji Eventowych (SAR KAE)
- Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce (SKKP)
- Stowarzyszenie Organizatorów Imprez Artystycznych i Rozrywkowych (SOIAiR)
- Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel (SOIT)
- Stowarzyszenie SITE Poland
- Zrzeszenie Agentów IATA w Polsce
- Związek Organizatorów Sportu Masowego
Na prezesa zarządu powołano Łukasza Adamowicza, wiceprezesa SOIT, a wiceprezesi federacji to: Marcin Mączyński (sekretarz generalny IGHP), Paula Fanderowska (prezes zarządu SKKP), Łukasz Klimczak (członek zarządu KAE SAR), Mikołaj Ziółkowski (prezes SOIAR), Paweł Orłowski (członek zarządu PIPT). Członkowie zarządu federacji to: JJ Singh (prezes Zrzeszenia Agentów IATA) oraz Katarzyna Gadomska (członek SBE). Zgodnie ze statutem pierwsza kadencja to okres jednego roku, po którym nastąpią wybory na kolejną, pełną tj. dwuletnią kadencję.
Powołana została również Komisja Rewizyjna (również na jednoroczną kadencję), w składzie: Grażyna Grot-Duziak (prezes zarządu SITE Poland), Dagmara Chmielewska (prezes zarządu SBE), Anna Woda (sekretarz generalna Stowarzyszenia Kongresy Konferencje w Polsce SKKP).
W pierwszych miesiącach działalności zarząd planuje pracę nas strukturami organizacji i jej strategią.
– Przed nami praca przy odbudowie rynku spotkań i wydarzeń, podkreśleniu jego wartości dla klientów i gospodarki, wzmocnieniu organizacji członkowskich, ale także przy tworzeniu struktur powstającej Federacji. Pierwszy zarząd którego mam zaszczyt zostać prezesem będzie miał duży wpływ na kształt powstającej organizacji – komentuje Łukasz Adamowicz.
– Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń zawiązana w formule federacji jest parasolową organizacją zrzeszająca wszystkie branżowe stowarzyszenia. Pandemia Covid-19 zmobilizowała nas do wspólnego działania pod szyldem Tugether, a teraz nadszedł czas, by w sposób formalny jednocząc reprezentację całego sektora działać w sposób sformalizowany na rzecz naszego rozwoju – mówi Paula Fanderowska, wiceprezes zarządu RPSiW Tugether.
Jak podkreśla Łukasz Klimczak, wiceprezes zarządu federacji, reprezentujący SAR KAE: – Ciało, które do tej pory nie miało osobowości prawnej i istniało na zasadzie dobrej woli i umowy słownej wielu organizacji, w tym momencie będzie mogło realizować swoje własne projekty, starać się o dotacje czy prowadzić działalność gospodarczą. Czuję, że to jest historyczny moment.
– Dzisiaj trzeba głośno mówić jak ważnym dla całej gospodarki, a szczególnie jej odbudowy i rozwoju jest przemysł spotkań i wydarzeń. Naprawdę nie stać nas na to, aby przegrać w rosnącej po pandemii globalnej konkurencji. Tym bardziej, że organizacja targów, kongresów, konferencji i innych wydarzeń obok tego, że przynosi wiele bezpośrednich korzyści finansowych dla innych branż, wspiera również upowszechnianie nowych technologii i innowacji, kształtuje wizerunek kraju i regionów, a przede wszystkim stymuluje obrót handlowy i działalność eksportową. Federacja TUgeher pozwala nam, aby głos w tej sprawie brzmiał donośniej i uświadamiał decydentom wagę przemysłu spotkań i wydarzeń – zaznacza Paweł Orłowski, wiceprezes zarządu federacji, reprezentujący PIPT.
W debacie podczas spotkania wybrzmiała konieczność kontynuowania dialogu z administracją państwową i szeroko rozumianą sceną polityczną, by już nie trzeba było udowadniać, że przemysł spotkań i wydarzeń jest kołem zamachowym polskiej gospodarki i zasługuje na realne wsparcie i stałe miejsce przy stole rozmów o stabilizacji rozwoju polskiej gospodarki. – Firmy tworzące branżę przemysłu spotkań mają mocny głos i wpływają na szereg działań, jakie będziemy realizować w przyszłym roku – potwierdził prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Rafał Szlachta.
TUgether jako federacja wkrótce zostanie zarejestrowana w sądzie.
Uroczyste podpisanie aktu założycielskiego federacji odbyło się w siedzibie Pracodawców RP, 15 grudnia. Udział w spotkaniu wzięli prezydent Pracodawców RP Andrzej Malinowski. Rada w realizacji swoich działań planuje współpracę z organizacją pracodawców, oraz radca Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców Kamil Rybikowski . Podczas spotkania obecni byli online przedstawiciele Polskiej Organizacji Turystycznej – prezes Rafał Szlachta i zastępca dyrektora marketingu Artur Pilaszek oraz reprezentujący Ministerstwo Sportu i Turystyki, kierujący departamentem turystyki Dawid Borek.
W podpisaniu aktu założycielskiego uczestniczyli także przedstawiciele zrzeszonych w federacji stowarzyszeń.
Nowy logotyp Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń
Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń powstała 21 lipca 2020 roku. RPSiW zrzesza uczestników przemysłu spotkań i wydarzeń z sześciu głównych obszarów: Event /organizacja wydarzeń/, Konferencje/Kongres, Incentive Travel /wyjazdy motywacyjne i biznesowe/, Hotele, Rozrywka oraz Branża ślubna wraz z usługami towarzyszącymi. Obecnie na liście znajduje się 15 organizacji, które połączyły siły na rzecz wspólnych działań w celu wsparcia branży w kryzysie wywołanym pandemią i jej odbudowy, poprzez m.in. mocny głos w dyskursie na szczeblu rządowym oraz budowanie świadomości znaczenia branży wśród państwowych decydentów, uczestników rynku i opinii publicznej. 15 grudnia 2021 rada przekształciła się w Federację Przemysłu Spotkań i Wydarzeń.