Wybrano nowe władze SOIT. Olga Krzemińska-Zasadzka prezesem na drugą kadencję
Walne Zgromadzenie Członków Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel (SOIT) dokonało podsumowania dwóch lat działalności oraz wybrało władze stowarzyszenia na kadencję 2022 – 23. Nowy zarząd SOIT wyznaczył cele dotyczące odbudowy oraz wyznaczenia nowych standardów na rynku incentive.
Walne Zgromadzenie Członków 19 stycznia wybrało nowe władze SOIT – zarząd, komisję etyki i komisję rewizyjną na kadencję 2022-2023. Prezesem zarządu SOIT została ponownie wybrana Olga Krzemińska-Zasadzka (CEO Agencji Power). Funkcję wiceprezesa będzie również nadal pełnić Łukasz Adamowicz (wiceprezes Grupy BFC). Do składu siedmioosobowego zarządu dołączyli: Liwiusz Misiaszek (prezes Air Tours Club) jako wiceprezes zarządu SOIT ds. współpracy z regionami, Małgorzata Gulińska (CEO Margot Travel) – członek zarządu ds. członkowskich i pilotów, Katarzyna Szełemej-Pobożniak (wiceprezes Haxel Events & Incentive) – członek zarządu ds. edukacji, Majka Szura (CEO Polka Travel) – członek zarządu ds. komunikacji oraz Konrad Wielgórski (CEO *Bespoke) – członek zarządu ds. finansowych.
Kadencja zarządu SOIT w latach 2020-2021 przypadła na czas pandemii i intensywnych działań Stowarzyszenia w kierunku wsparcia członków w przetrwaniu kryzysu i uzyskaniu pomocy rządowych. – Objęłam stanowisko prezesa zarządu SOIT w styczniu 2020 roku, w momencie prężnego rozwoju Stowarzyszenia i prosperity na rynku incentive travel. Mieliśmy wypracowaną długofalową strategię i bardzo ambitne plany dotyczące rozwoju organizacji i inicjatyw branżowych. Po miesiącu urzędowania wybuchła pandemia i przeszliśmy w tryb zarządzania kryzysowego. Skupiliśmy się na bieżącym informowaniu członków, edukacji i cennej wymianie wiedzy o pandemii na świecie i bezpieczeństwie wyjazdów. Podjęliśmy rozmowy z innymi organizacjami, tworząc sztab kryzysowy i platformę TUgether, dzięki którym prowadziliśmy dialog z administracją rządową i walczyliśmy o różnego rodzaju pomoc dla zamkniętych branż. Przez te dwa lata, dzięki współpracy i wzajemnemu wsparciu, zgodnie z naszym hasłem #OneVoice, nauczyliśmy się prowadzić nasze biznesy w nowej rzeczywistości. To była bardzo trudna i wymagająca kadencja, lecz o sile organizacji świadczy to, jak funkcjonuje w sytuacji kryzysowej. Zdaliśmy ten egzamin celująco. A kolejną kadencję rozpoczynamy jeszcze silniejsi, z nowymi członkami i nową energią na pokładzie – podsumowuje Olga Krzemińska-Zasadzka, prezes zarządu SOIT.
Nowy zarząd wyznaczył sobie cele dotyczące nie tylko odbudowy rynku incentive travel, promowania i monitorowania dobrych praktyk czy edukacji nowych kadr, ale także zmierzające do wypracowania nowych standardów współpracy na linii agencja – klient w odpowiedzi na zmiany, jakie przyniosła pandemia.
– Będziemy jak zawsze powtarzać, jaką wartość stanowią wyjazdy motywacyjne i integracyjne jako skuteczne narzędzie do zwiększania sprzedaży, budowania kultury organizacyjnej oraz kreowania lojalności wśród partnerów biznesowych – tłumaczy Liwiusz Misiaszek, wiceprezes zarządu SOIT.
– Planujemy skupić się na odbudowie rynku w taki sposób, aby zwiększyć efektywność firm członkowskich i co za tym idzie satysfakcję klientów. W interesie rynku jest istnienie silnych organizatorów incentive travel, gwarantujących odpowiedni poziom kreatywności, egzekucji, ale i bezpieczeństwa. Przed nami czas, aby przypomnieć klientom, jak dużą wartość, szczególnie po pandemii, dla ich organizacji mogą mieć podróże motywacyjne i integracyjne. Liczymy także na owocną współpracę z innymi organizacjami, udowodniliśmy, jak ważnym elementem Przemysłu Spotkań jest SOIT. Nauczyliśmy się też, że jesteśmy bardziej efektywni, działając wspólnie – mówi Łukasz Adamowicz, wiceprezes zarządu SOIT ds. współpracy branżowej.
– Nasza branża ma za sobą ekstremalnie trudne dwa lata. Podnoszenie incentive travel z kolan to zdecydowanie za mało. Efekty pracy naszych firm są istotnym elementem w dobrze dobranym marketing miksie każdej korporacji. Wartość naszej pracy, a co za tym idzie pozycjonowanie naszej branży w perspektywie najbliższych dwóch lat powinno znaleźć się w zupełnie innym miejscu. Osiągniecie tego celu będzie możliwe tylko przy skutecznym dialogu zarówno wewnątrz MICE, jak również (a może przede wszystkim) przy aktywnym udziale strony klienckiej – mówi Konrad Wielgórski, członek zarządu SOIT ds. finansowych.
– Ostatnie dwa lata pokazały, jak bardzo nasz biznes różni się od pracy typowej agencji turystycznej. Ogromna część naszej pracy poświęcana jest na przygotowanie ofert, które spełnią cele klienta – zmotywowanie, zlojalizowanie jego pracowników, klientów czy kluczowych kontrahentów. Wymaga ona od nas nie tylko znajomości atrakcji turystycznych w wielu krajach świata, ale też wiedzy m. in. z zakresu konsultingu, marketingu i skutecznej komunikacji. Nad przygotowaniem świetnej oferty i wyjazdu pracują kreatywni, doskonale wykształceni, zaangażowani ludzie. Jednocześnie koszty naszej działalności rosną - procedury przetargowe są coraz bardziej skomplikowane i czasochłonne, a ryzyko realizacji w związku z pandemią znacząco wzrosło. Współpraca z naszymi klientami na etapie przetargu zbyt rzadko odbywa się na zasadach win-win. Czas zmienić sposób myślenia, czas się zjednoczyć i jednym głosem mówić o wartości naszej pracy. Tylko razem mamy szansę wypracować inne standardy współpracy z klientami. Czy jest to możliwe? Na pewno jest to trudne, przykłady z innych krajów i we współpracy z niektórymi klientami na polskim rynku pokazują, że zmiana jest realna. Biała Księga była ważnym krokiem w tym kierunku, teraz trzeba jej rekomendacje wypromować i zachęcić naszych klientów do wdrożenia ich w życie – tłumaczy Katarzyna Szełemej-Pobożniak, członek Zarządu SOIT ds. edukacji.
– Pandemia i brak wyjazdów konferencyjnych oraz incentive pokazały, jak ważne są to usługi. Firmom brakowało tego narzędzia do zwiększania sprzedaży, a także budowania relacji. W biznesowych podróżach szytych na miarę, potrzebujemy kadry świadczącej niezwykle wysoki poziom usług. Z uwagi na odpływ pracowników turystyki do innych branż, brak szkoleń, jak również regulacji uprawnień oraz otrzymywania certyfikatów przez pilotów wycieczek zagranicznych, będziemy proponować szkolenia teoretyczne i praktyczne, żeby zapełnić tę lukę. Jest to szansa dla osób chcących podnieść swoje kwalifikacje, a także zdobyć doświadczenie pod okiem profesjonalistów – podkreśla Małgorzata Gulińska, członek zarządu ds. członkowskich i pilotów.
– Będziemy jeszcze skuteczniej walczyć z szarą strefą – rynek po pandemii dojrzał do tego, aby w pełni docenić profesjonalne podmioty i wprowadzić skuteczne narzędzia do ograniczenia nieuczciwej konkurencji. Będziemy także zachęcać coraz większą liczbę uczestników rynku w różnych regionach Polski do spełniania wysokich standardów Stowarzyszenia i zasilenia naszych szeregów – podsumowuje Liwiusz Misiaszek, wiceprezes zarządu SOIT.
Na zakończenie Walnego Zgromadzenia członkowie SOIT uroczyście podziękowali za pracę zarządowi kadencji 2020-2021 w składzie: Olga Krzemińska-Zasadzka (prezes), Łukasz Adamowicz (wiceprezes), Krzysztof Pobożniak (wiceprezes), Agnieszka Słowik (członek zarządu), Anna Zowczak (członek zarządu). Wręczono także symboliczne statuetki dla Olgi Krzemińskiej-Zasadzkiej i Łukasza Adamowicza za wyjątkowe zaangażowanie w działania Stowarzyszenia oraz bezcenne wsparcie członków SOIT i branży w obliczu kryzysu związanego z pandemią. Specjalne podziękowania za nieocenione wsparcie SOIT i branży w czasach kryzysu otrzymała także Daria Rzadkiewicz pełniąca funkcję head of opertions & PR.
Członkowie SOIT podczas Walnego Zgromadzenie w Hotelu Mazurkas
SOIT zrzesza obecnie 29 członków zwyczajnych reprezentujących 23 agencje incentive travel: Activezone, Air Tours Club, *Bespoke, BFC Travel, Conqueror Travel Club, eTravel, Flower Travel, Grupa TSO, Haxel Events & Incentive, InDreams, Margot Travel, Mazurkas Travel, Motivoscope, NU Horizons, OBP Incentive & Sport Travel, Polka Travel, Power, Top Travel Incentives & Holidays, Travel Concierge, United Partners, Viventum, Weco Travel Services, Wysoko i Wyżej.
Skład nowo wybranych władz SOIT:
Zarząd SOIT 2022 – 2023
Olga Krzemińska-Zasadzka (Power) – prezes zarządu SOIT
Łukasz Adamowicz (Grupa BFC) – wiceprezes zarządu SOIT ds. współpracy branżowej
Liwiusz Misiaszek (Air Tours Club) – wiceprezes zarządu SOIT ds. współpracy z regionami
Małgorzata Gulińska (Margot Travel) – członek zarządu ds. członkowskich i pilotów
Katarzyna Szełemej-Pobożniak (Haxel Events & Incentive) – członek zarządu ds. edukacji
Majka Szura (Polka Travel) – członek zarządu ds. komunikacji
Konrad Wielgórski (Bespoke) – członek zarządu ds. finansowych
Komisja Rewizyjna 2022 – 2023
Andrzej Hulewicz (Mazurkas Travel)
Katarzyna Zawadzka (NU Horizons)
Anna Zowczak (Motivpscope)
Komisja Etyki 2022 – 2023
Agata Gościńska (Viventum)
Mikołaj Jeżak (InDreams)
Łukasz Kalinowski (Wysoko i Wyżej)
Agnieszka Słowik (Flower Travel)
Anastazja Szerkus (Conqueror Travel Club)
Walne Zgromadzenie odbyło się 19 stycznia 2022 w MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel w Ożarowie Mazowieckim.