Dominik Górka: To był wyjątkowy rok dla Live Age
Razem z odważnymi, ufającymi nam klientami odkryliśmy nowe formaty łączące doświadczanie w realu i digitalu i udowodniliśmy, jak skuteczne może być mądrze projektowane doświadczenie. Nasze prace były najczęściej nagradzanymi projektami live experience w Polsce i zyskały świetne oceny na świecie. Dominik Górka co-CEO i dyrektor kreatywny Live Age, która znalazła się w Top 3 Agencji w dziewiątej edycji MP Power Awards®, podsumowuje ostatni rok w branży i działalności swojej firmy oraz wskazuje najważniejsze trendy i wyzwania 2022.
Najważniejsze trendy i zjawiska 2021
W 2021 roku przekroczyliśmy, a przynajmniej dobre agencje i świadomi klienci przekroczyli, etap adaptacji do nowej rzeczywistości, związany z pandemią. Chociaż wciąż przed nami dużo do odkrycia, bardzo pewnie czujemy się w realizacji celów marek, organizacji i społeczności, dla których pracujemy, projektując doświadczenia w digitalu i (gdy się da) łącząc je z realem. W tym sensie zakończyliśmy najważniejszy etap nauki. Przynajmniej część z nas przestała traktować nową sytuację wyłącznie jako zło konieczne. Widzimy, że w wielu sytuacjach digital, nawet lepiej niż klasyczne eventy, dowozi cele, jeśli tylko definiuje się je jako mierzalne, a nie wrażeniowe. Oczywiście część branży nadal tęskni za wydarzeniami w realu, ale wśród doświadczonych kreatywnych i producentów, to raczej osobista tęsknota za emocjami niż przekonanie, że dziś nie możemy być bardzo skutecznym partnerem dla wymagających klientów. New normal już jest. A my czujemy się w nim bardzo dobrze.
Najważniejsze trendy 2022
Naturalnie wracamy bardzo mocno do tego, co ważne było już przed pandemią: ekologii, zrównoważonego rozwoju, wartości w życiu organizacji i komunikacji marki. Dodatkowo kluczowymi słowami, wokół których poruszać się będzie praca agencji tworzących trendy w naszej branży będą według mnie: efektywność, wpięcie w procesy komunikacji marketingowej, immersywność doświadczenia uczestnika, nowe formaty doświadczania i przekraczania granic real-digital. Świadomie pomijam za to ulubione słowo biznesu ostatnich miesięcy: metaverse. Bo mam wrażenie, że kiedy już rzeczywiście oznaczać będzie to, co sobie wyobrażamy, tę nową cechę rzeczywistości nazywać już będziemy zupełnie inaczej.
Najważniejsze wyzwania 2022
Część z nas jest już w trakcie, a część tuż przed jednym z najciekawszych momentów w całej historii live experience w Polsce. Porównując do meteorologii, jest tak, jakby kilka różnych, nakładających się na siebie czynników, sprawiło, że w przestrzeni pojawił się niezwykły wyż. Od nas zależy, czy postaramy się wykorzystać prądy wznoszące, by poszybować wyżej i zobaczyć nowe możliwości z o wiele szerszej perspektywy, czy zostaniemy niżej, gdy okazja przechodzić nam będzie obok.
Moim zdaniem, najważniejsze wyzwanie dla poszczególnych agencji, ale także dla całej branży na najbliższy czas, to udowodnienie, że live experience jest jednym z najsilniejszych elementów współczesnej komunikacji marketingowej, a w schemacie połączonych kropek jest punktem, który zapewnia energię całemu procesowi. Jeśli ma się udać, dobre agencje muszą pokazywać perspektywę skutecznego narzędzia i kompetencje współtworzenia współczesnego marketingu, opartego na data based decidions. Kluczowe słowa dla tego wyzwania to: integracja (z procesem) i efektywność. Dlatego podczas tegorocznego Forum Branży Eventowej zaproponowałem sześć konkretnych kroków – kamieni, które pozwolą każdej dobrej agencji wykonać pracę w dobrą stronę. Nazwałem je eventem efektywnym (e²). Z przyjemnością wrócę do tej dyskusji z każdą agencją i klientem. Bo razem mamy do zyskania wyjątkowo dużo. Stawką jest rola live experience jako jednej z najistotniejszych części marketingu, mierzalnego i skutecznego narzędzia. I rola agencji jako partnera, który wspólnie z marką dowozi bardzo konkretne, wymagające cele. To fantastyczny moment dla tych, którzy lubią latać.
Live Age w 2021
To był wyjątkowy rok dla Live Age. Nasze prace były najczęściej nagradzanymi projektami live experience w Polsce i zyskały świetne oceny na świecie. Zdobyliśmy kilkanaście nagród w Polsce i zagranicą, w tym za najlepszą na świecie konferencję online (3 x Global Eventex Awards), Kreaturę, MP Powery, Złote Spinacze, Golden Arrow. Jesteśmy w zestawieniach Top 3 agencji w Polsce i Top 20 agencji na świecie. I pewnie będziemy długo o tym wszystkim pamiętać. Ale najważniejsze, że razem z odważnymi, ufającymi nam ownerami po stronie klientów odkryliśmy nowe formaty łączące doświadczanie w realu i digitalu i udowodniliśmy, jak skuteczne może być mądrze projektowane doświadczenie. Że może realizować mierzalne cele, wpływać na konkretne wskaźniki w organizacji, a także, w niezwykłym stopniu, bezpośrednio na sprzedaż. Teraz właśnie takie rezultaty możemy proponować naszym klientom. Cieszę się, że widzą to już kolejne marki, a my otrzymujemy zaproszenia do przetargów od coraz większej liczny nowych klientów – liderów swoich branż i z kolejnymi spotykamy się w realizacjach.
I najważniejsze: te wszystkie możliwości zawdzięczamy przyjaźni świetnych, otwartych na nowe, liczących na nas osób po stronie marek, dla których Live Age pracuje stale, od lat: Microsoftu, OLX, Ringier Axel Springer, Husqvarny, Digital Dragons i innym. To dzięki nim możemy odkrywać i zmieniać. I im zawdzięczamy wyróżnienie: Agencja Eventowa Roku – Partner na Lata przyznane przez Media Marketing Polska. Rok 2022 to dla nas więc czas także na nasze własne, porządne live experience.
LIVE AGE to agencja live experience. Wspiera marki poprzez komunikację live w realu i digitalu. Edukuje, pokazuje trendy. Pracuje m.in. dla: Microsoft, OLX, Ringier Axel Springer Polska, Husqvarna, Krakowski Park Technologiczny, Amrest, Henkel. W 2021 r. została potrójnym laureatem Global Eventex Awards, m.in. za najlepszą konferencję online na świecie. Otrzymała także wyróżnienie w konkursie Employer Branding Excellence Awards, nagrodę główną Kreatura, 2 nagrody w konkursie Złote Spinacze, 2 statuetki Golden Arrow i 3 MP Power Awards, plasując się w top 3 najlepszych agencji eventowych w Polsce. Znajduje się na 20. pozycji światowym rankingu agencji eventowych Eventex 500 i otrzymała wyróżnienie tytułem: Agencja Eventowa – Partner na lata od Media Marketing Polska. Live Age jest członkiem Klubu Agencji Eventowych SAR. www.liveage.pl