Marketing SMS - co to jest i czy warto go stosować?
Obowiązkiem każdej firmy są obecnie działa marketingowe. Dużym zainteresowaniem cieszy się SMS marketing, który jest niezwykle skuteczny. Jeśli firma chce zaistnieć na rynku, a później na nim pozostać to musi stosować skuteczne praktyki.
Czym jest marketing SMS?
Marketing SMS jest przewodnim narzędziem tych działań. W ostatnich latach cieszy się on bardzo dużą popularnością i jest stosowany przez większość firm. Według statystyk ponad 80% firm stosuje SMS marketing jako narzędzie, które uzupełnia działania sprzedażowe. Można śmiało powiedzieć, że jest to narzędzie, które skutecznie wspiera sprzedaż, dlatego warto z tego korzystać. SMS-y w komunikacji z użytkownikiem stosowane są bardzo często. Nie ma przy tym znaczenia, czy jest to wiadomość tekstowa wysłana z telefonu, czy krótki komunikat z nazwą własną nadawcy.
Działania promocyjne
Działania promocyjne online lub offline można ciekawie wzbogacić przy pomocy marketingu SMS. Skuteczność prowadzonych akcji wzrasta, ponieważ mamy możliwość dotarcia do wszystkich konsumentów. Oznacza to, że sprzedaż również rośnie, dlatego każdy powinien być zadowolony. System SMS ma niezwykle rozbudowane funkcje, dlatego zwykła wiadomość tekstowa jest świetnym nośnikiem reklamy. Warto zwrócić szczególną uwagę na fakt, że SMS jest obecnie najskuteczniejszym oraz najpopularniejszym narzędziem komunikacji masowej. Każda firma, która stawia na rozwój powinna korzystać z dostępnych możliwości. Postęp technologiczny sprawił, że obecnie możemy korzystać z rozwiązań, o których dawniej byśmy nawet nie pomyśleli. Skuteczność i konwersja SMS jest bardzo wysoka, ponieważ cały czas cieszy się dużą popularnością. Właśnie dlatego warto uzupełnić strategię firmy o marketing SMS. W ten sposób można bardzo szybko poszerzyć grono nowych klientów. Należy pamiętać, że bez tego systemu ciężko by było dotrzeć do niektórych klientów.
Zalety marketingu SMS
Kampanie promocyjne wykorzystujące komunikację SMS są niezwykle skuteczne. Krótkie wiadomości tekstowe są doceniane przez przedsiębiorców. Wynika to z faktu, że są one kluczowym narzędziem stosowanym przy prowadzeniu akcji promocyjnych. Warto dodać, że z takiego kanału komunikacji korzysta coraz więcej przedsiębiorców. Ważne jest nie tylko samo narzędzie, ale przede wszystkim sposób w jaki korzystamy z tego narzędzie. Od tego głównie zależy pozytywne postrzeganie obrazu. Pomiar skuteczności działań w kampaniach promocyjnych jest możliwy dzięki użyciu short linków w treści wiadomości. Dzięki temu można też zmniejszyć liczbę znaków. Największe przełożenie na skuteczność kampanii ma precyzyjny przekaz oraz liczba znaków. Warto mieć na uwadze, że ma to bezpośredni wpływ na sprzedaż usług i produktów. Treść SMS-a powinna być skonstruowana tak, żeby zachęcić użytkownika do kliknięcia w link. Kluczową rolę odgrywa także wygląd strony docelowej. Kampanie SMS można zaplanować wybierając odpowiedni termin. Użytkownik określa dokładną datę wysyłania krótkich wiadomości tekstowych. Można ustawić kampanie na cały tydzień, a nawet miesiąc. Krótka wiadomość będzie wysyłana do klienta o ustalonej porze.