Dynamiczne, sensoryczne, otwarte: targi oczami pokolenia Z

W ramach obchodów Global Exhibitions Day, odbyło się w Expo XXI Warszawa spotkanie ekspertów branży targowej – przedstawicieli Polskiej Izby Przemysłu Targowego (PIPT) ze studentami Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula (SGTIH) oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (UEK) pod hasłem „Targi oczami pokolenia Z”.

Inicjatorem spotkania była Polska Izba Przemysłu Targowego. Spotkanie wspólnie z PIPT zorganizowali studenci Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Kluczowym punktem wydarzenia był dialog na styku pokoleń – ekspertów branży targowej raz przedstawicieli pokolenia młodych profesjonalistów, którzy już wkroczyli na rynek pracy, lub za chwilę na nim się znajdą. Z inicjatywy PIPT, której jedną z ról jest propagowanie idei targów, m.in. również wśród pokolenia młodych profesjonalistów, powstała koncepcja stworzenia forum dialogu między ekspertami branży targowej i przedstawicielami młodego pokolenia.

W dialogu wzięli udział eksperci branży targowej: Davide Odella (wiceprezes zarządu, Expo XXI Warszawa), Agnieszka Wicha-Dauksza (dyrektor Wydziału Public Relations, Targi Kielce), Ewa Woch (wiceprezes zarządu, Targi w Krakowie), Sabrina Żymierska (dyrektor Grupy Obiektów Kongresowych i Eventowych, Grupa MTP) oraz studentki Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula: Nadzeya Melnik i Nikola Naus i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie: Alicja Liszka i Marta Matras. Moderatorem dialogu była Magdalena Kondas (redaktor naczelna, MeetingPlanner.pl, przewodnicząca Rady Biznesu SGTiH Vistula).

Celem rozmowy było spojrzenie na targi oczami młodego pokolenia, pokolenia Z, ludzi dorastających w dynamicznie zmieniającym się świecie, w wirtualnej rzeczywistości, w globalnej przestrzeni bez granic. Studenci, podpierając się swoimi doświadczeniami m.in. z udziału w Expo 2020 w Dubaju, wskazywali, co jest dla nich ważne w kontekście udziału w targach. Przyszłość targów widzą w ich festiwalizacji, prezentacjom produktów czy usług powinny towarzyszyć różnorodne wydarzenia, ale dobrane tak, aby uczestnik nie czuł się przebodźcowany. Wydarzenia targowe należy traktować jak event, który potrzebuje przemyślanej kreacji i komunikacji. Tę na leży prowadzić na długo przed rozpoczęciem wydarzenia, ale w taki sposób, by wzbudzać pożądanie uczestnictwa w nim, by potencjalni uczestniczy czuli jego wartość, by „gromadzili” się wokół niego, tworząc aktywną społeczność. Zarówno w komunikacji przed targami, jak i w trakcie ich trwania, bardzo ważne jest to co wizualne i, szerzej, sensoryczne, angażuje wszystkie zmysły. Jeśli wydarzenie kierowane jest do młodego pokolenia musi być obecne na Instagramie i TikToku.
Kluczowe w myśleniu o strategii targów, jak podkreślały studentki, jest nastawienie na drugiego człowieka – najważniejsza jest możliwość nawiązywania rzeczywistych kontaktów międzyludzkich. Spotkanie twarzą w twarz, możliwość budowania bezpośrednich relacji, to nadal będzie istota targów. Nie zagrożą im wirtualne wydarzenia. Ale targi muszą być otwarte, dostępne i dostosowane do różnych grup odbiorczych i ich potrzeb. To powinno być miejsce bez barier, dla każdego. W projektowaniu targów powinno się – zdaniem studentów – myśleć o ekologii w każdym możliwym ich elemencie.

Jak podkreśla PIPT, spotkanie ekspertów ze studentami, które odbyło się w ramach obchodów GED, jest dobrym punktem wyjścia do dalszych rozmów, dyskusji, dialogu, których celem będzie wspólne tworzenie przyszłości targów. Rozmowa ekspertów branży targowej i studentów może być wstępem do projektowania wydarzeń i zaproszeń na te wydarzenia skrojonych na miarę pokolenia młodych ludzi wchodzących na rynek pracy.

Całe spotkanie prowadzili dr Beata Kozyra, prezes zarządu Polskiej Izby Przemysłu Targowego, oraz dr hab. Krzysztof Celuch, prof. Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. W programie znalazły się także: podsumowanie stażów studentów SGTiH i UEK podczas Expo 2020 w Dubaju, podsumowanie działalności Koła Naukowego Turystyki Biznesowej 2B (SGTiH) oraz Rady Biznesu SGTiH.

W wydarzeniu wzięli udział Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, prorektor Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula, Łukasza Adamowicza, prezes Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń Tugether, członkowie PIPT, członkowie Rady Biznesu SGTiH, przedstawiciele i studenci uczelni Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

Honorowy patronat nad wydarzeniem objęła Polska Organizacja Turystyczna oraz Krajowa Izba Gospodarcza, Konfederacja Lewiatan, Federacja Przedsiębiorców Polskich i Rada Przemysku Spotkań i Wydarzeń TUgether. MeetingPlanner.pl był partnerem MeetingPlanner.pl.

Spotkanie odbyło się 2 czerwca.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl