Ebook poświęcony event-marketingowym briefom od Live Age
Experience marketing zyskuje nowe znaczenie w realizacji celów marki. Jak przygotować lepszy brief, który uwzględnia zmiany, jakie nastąpiły w tym obszarze w ostatnim czasie – o tym w najnowszym ebooku od Live Age „Event & experience marketing: 7 sposobów na lepszy brief”.
Zmiana roli doświadczenia w realizacji celów marki to fakt. Dziś eventy wirtualne są na pierwszej pozycji pod względem najskuteczniejszych form contentu, eventy in-person i livestreaming plasują się w pierwszej 10. według „Content Marketing Institute: B2B Content Marketing Insights for 2022”. Zmiana znaczenia tego obszaru oraz włączenie digital, a nawet virtual experience do komunikacji marki to czynniki, które wpływają na konieczność zmian w briefie, by stanowił on skuteczne narzędzie do wyłonienia najlepszego partnera do współpracy.
– Digital experience na stałe wpisane kampanie, możliwość znacznie lepszego osiągania precyzyjnych celów i większe niż kiedykolwiek oczekiwanie nowych form doświadczania przez odbiorców to konieczność innego spojrzenia na wiele elementów briefu. Live może więcej niż kiedykolwiek i potrzebuje szerszych niż kiedyś kompetencji agencji, a klienci potrzebują lepszych briefów, by te kompetencje ocenić. Dlatego dzielimy się pomysłami, jak wykorzystać swoje briefy, by z dobrą agencją zrealizować lepsze niż dotąd projekty – tłumaczy Dominik Górka, CEO i dyrektor kreatywny Live Age, pomysłodawcy opracowania. – Mamy okazję pracować z bardzo świadomymi i wymagającymi markami, wspólnie tworzymy nagradzane w Polsce i za granicą projekty nowego live experience. W ebooku zebraliśmy więc część własnych doświadczeń, uzupełniając je cenną perspektywą praktyków i ekspertów rynkowych.
Komentarza eksperckiego do opracowania udzieliła Marta Macke – założycielka i CEO Shortlist Consulting, ekspertka w dziedzinie procesów przetargowych, któea podkreśla między innymi, że „brief przetargowy musi być przygotowany w taki sposób, aby agencje (które być może po raz pierwszy stykają się z naszą marką) dowiedziały się maksymalnie dużo o marce, otoczeniu konkurencyjnym, grupie docelowej oraz o celach, KPI przed zespołem i komunikacją postawionych. Kluczowe jest też, aby jasno określić, jakie są oczekiwania wobec agencji i co/jakie elementy klient spodziewa się zobaczyć podczas prezentacji”.
Swoją opinią podzieliła się w opracowaniu także Kamila Cichocka, szefowa marketingu w polskim oddziale firmy Microsoft. Jej zdaniem, udział agencji w ewaluacji projektu „to bardzo dobra praktyka, która buduje partnerstwo. Pozwala na wyciąganie wniosków oraz budowanie kultury otwartości i uczenia się”.
W ebooku przeczytać można porady skoncentrowane wokół 7 tematów: Grupa docelowa – ale według filozofii „buying persona”; Tło, historia projektu. Poprzednie edycje, ale z naciskiem na autentyczność; Kierunki, benchmarki, referencje... Zawężaj kryteria; Część całości. Kontekst i otoczenie. Inkluzywność projektu; Szczerość; Efekt: Sukces.; Dialog. Debriefing agencyjny.
Pełną treść ebooka pobrać można bezpłatnie tutaj >>>