Ebook poświęcony event-marketingowym briefom od Live Age

Experience marketing zyskuje nowe znaczenie w realizacji celów marki. Jak przygotować lepszy brief, który uwzględnia zmiany, jakie nastąpiły w tym obszarze w ostatnim czasie – o tym w najnowszym ebooku od Live Age „Event & experience marketing: 7 sposobów na lepszy brief”.

Zmiana roli doświadczenia w realizacji celów marki to fakt. Dziś eventy wirtualne są na pierwszej pozycji pod względem najskuteczniejszych form contentu, eventy in-person i livestreaming plasują się w pierwszej 10. według „Content Marketing Institute: B2B Content Marketing Insights for 2022”. Zmiana znaczenia tego obszaru oraz włączenie digital, a nawet virtual experience do komunikacji marki to czynniki, które wpływają na konieczność zmian w briefie, by stanowił on skuteczne narzędzie do wyłonienia najlepszego partnera do współpracy.

– Digital experience na stałe wpisane kampanie, możliwość znacznie lepszego osiągania precyzyjnych celów i większe niż kiedykolwiek oczekiwanie nowych form doświadczania przez odbiorców to konieczność innego spojrzenia na wiele elementów briefu. Live może więcej niż kiedykolwiek i potrzebuje szerszych niż kiedyś kompetencji agencji, a klienci potrzebują lepszych briefów, by te kompetencje ocenić. Dlatego dzielimy się pomysłami, jak wykorzystać swoje briefy, by z dobrą agencją zrealizować lepsze niż dotąd projekty – tłumaczy Dominik Górka, CEO i dyrektor kreatywny Live Age, pomysłodawcy opracowania. – Mamy okazję pracować z bardzo świadomymi i wymagającymi markami, wspólnie tworzymy nagradzane w Polsce i za granicą projekty nowego live experience. W ebooku zebraliśmy więc część własnych doświadczeń, uzupełniając je cenną perspektywą praktyków i ekspertów rynkowych.

Komentarza eksperckiego do opracowania udzieliła Marta Macke – założycielka i CEO Shortlist Consulting, ekspertka w dziedzinie procesów przetargowych, któea podkreśla między innymi, że „brief przetargowy musi być przygotowany w taki sposób, aby agencje (które być może po raz pierwszy stykają się z naszą marką) dowiedziały się maksymalnie dużo o marce, otoczeniu konkurencyjnym, grupie docelowej oraz o celach, KPI przed zespołem i komunikacją postawionych. Kluczowe jest też, aby jasno określić, jakie są oczekiwania wobec agencji i co/jakie elementy klient spodziewa się zobaczyć podczas prezentacji”.
Swoją opinią podzieliła się w opracowaniu także Kamila Cichocka, szefowa marketingu w polskim oddziale firmy Microsoft. Jej zdaniem, udział agencji w ewaluacji projektu „to bardzo dobra praktyka, która buduje partnerstwo. Pozwala na wyciąganie wniosków oraz budowanie kultury otwartości i uczenia się”.

W ebooku przeczytać można porady skoncentrowane wokół 7 tematów: Grupa docelowa – ale według filozofii „buying persona”; Tło, historia projektu. Poprzednie edycje, ale z naciskiem na autentyczność; Kierunki, benchmarki, referencje... Zawężaj kryteria; Część całości. Kontekst i otoczenie. Inkluzywność projektu; Szczerość; Efekt: Sukces.; Dialog. Debriefing agencyjny.  

Pełną treść ebooka pobrać można bezpłatnie tutaj >>>

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl