Stowarzyszenie agencji PR podpisało Białą Księgę Komunikacji Marketingowej

Andrzej Zawistowski (PSML), Dariusz Tworzydło (SAPR), Paweł Tyszkiewicz (SAR)
Na zdjęciu: Andrzej Zawistowski (PSML), Dariusz Tworzydło (SAPR), Paweł Tyszkiewicz (SAR)

Dariusz Tworzydło, prezes Stowarzyszenia Agencji Public Relations (SAPR), w obecności przedstawicieli Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR i Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów (PSML) podpisał deklarację przyjęcia Białej Księgi Komunikacji Marketingowej jako rekomendacje standardów i dobrych praktyk w zakresie organizacji przetargów dla branży PR.

Biała Księga to zbiór rekomendacji i narzędzi wypracowanych przez Reklamodawców i Agencje. Składa się z 10 rozdziałów poświęconych dziewięciu kategoriom: komunikacji full service, digitalowi, public relations, eventom, mediom, produkcji filmów reklamowych, brandingowi, incentive travel oraz badaniom. Każdy z rozdziałów zawiera opis najbardziej efektywnych praktyk oraz szczegółowe wskazówki i wzory dokumentów przetargowych. Celem Białej Księgi branży jest wsparcie codziennej współpracy Reklamodawców i Agencji, tak, by była efektywna i partnerska, zgodna z najlepszymi praktykami.

Księgę stworzono w czasie dwuletnich prac organizacji branżowych, przedstawicieli działów zakupów oraz klientów, podjętych w ramach tzw. Dialogu Branżowego. Inicjatywę rozpoczęły dwie organizacje – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Polskie Stowarzyszenie Managerów Logistyki. W tworzeniu dokumentu i dyskusji nad projektem wzięło udział 41 ekspertów ze strony agencji oraz 41 ekspertów ze strony reklamodawców reprezentujących firmy w najbardziej reklamujących się branżach: FMCG, farmaceutyki, bankowość, ubezpieczenia, media i rozrywka, telekomunikacja, transport. W spotkaniach otwartych wzięło udział 220 uczestników, w tym obecni członkowie SAPR. Przedsięwzięcie w postaci dialogu branżowego, w którego finale powstała Biała Księga Komunikacji Marketingowej, zostało nagrodzone Powerem Specjalnym w dziesiątej jubileuszowej edycji konkursu MP Power Awards®.

 – Biała Księga zawiera wskazówki zarówno dla klientów, jak i agencji oraz podmiotów zajmujących się komunikacją marketingową dotyczące tego, jak prawidłowo powinien być przeprowadzony i rozstrzygnięty przetarg na zakup takich usług. To pewnego rodzaju drogowskaz, dokument, który pomaga zarówno stronie agencyjnej, jak i osobom po stronie klienta. Nasza obecność przy tym projekcie jest więc naturalna – powiedział Dariusz Tworzydło, prezes Stowarzyszenia Agencji Public Relations.

– Cieszymy się, że SAPR jako kolejna organizacja przyjęła Białą Księgę Komunikacji Marketingowej i będzie ją rekomendowała wśród swoich członków jako zbiór nowych standardów i dobrych praktyk. Jest to chyba jedyny taki dokument w Polsce, który został opracowany i przyjęty wspólnie przez agencje, zakupy i marketing jako zbiór dobrych praktyk i narzędzi przetargowych dla kluczowych kategorii marketingowych. Serdecznie zapraszamy do korzystania z tych rekomendacji, które są dostępne na stronie Biała księga | Dobry Przetarg – podsumował Andrzej Zawistowski, członek zarządu PSML.

– Projekt Białej Księgi rozpoczęliśmy w 2015 roku we współpracy z wieloma ekspertami. Łącznie swój wkład w powstanie dokumentu miało blisko 300 profesjonalistów z różnych gałęzi naszej branży. Część Białej Księgi poświęcona kategorii PR została opracowana przy wsparciu merytorycznym Związku Firm Public Relations – ZFPR. To niezwykle ważne, aby podkreślać unikatowość tego projektu, który jako pierwszy połączył środowisko komunikacji marketingowej na tak dużą skalę. Oczywiście, na tym nie kończymy! Dla twórców projektu podpisanie Białej Księgi przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations to potwierdzenie realnej wartości, jaką opracowane rekomendacje wnoszą w rozwój, innowacyjność i efektywność biznesową podmiotów branżowych. Cieszy nas, że wiele firm już stosuje dobre praktyki promowane w Białej Księdze, rozumiemy także, że pełne ich wdrożenie wiąże się z czasochłonnym procesem zmian. Osobiście jednak wierzę, że wspólnie możemy znacząco poprawić procedury przetargowe i uczynić je bardziej efektywnymi dla obu stron – powiedział Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR.

W rozdziale dotyczącym przetargu na PR znalazły się m.in.: źródła wiedzy o rynku, wytyczne do realizacji przetargów na PR, w jednym z dwóch rekomendowanych modeli, rekomendacje (o ochronie praw autorskich, efektywnej komunikacji z partnerami w przetargu) oraz kryteria ocen. Ponadto,
w rozdziale zawarto wzory dokumentów: dwustronnej umowy o zachowaniu poufności (NDA), zapytania o informację, wzór briefu, opis mierników sukcesu kampanii PR i słownik kluczowych pojęć. Biała Księga Badania wraz z załącznikami znajduje się na stronie: https://dobryprzetarg.com.pl/biala-ksiega, rozdział PR.

Biała Księga: Eventy  >>>

Biała Księga: incentive travel >>>

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Inwestycje
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl