Radisson Collection Hotel Warszawa: zmiany w kierunku zrównoważonego rozwoju

Flagowy obiekt sieci Radisson Hotel Group – Radisson Collection Hotel Warszawa, obchodzi 20-lecie. Jubileusz stał się okazją do podsumowania dotychczasowej działalności, ale także do zapowiedzi zmian i wyznaczenia nowych kierunków rozwoju np. zaangażowanie w zmniejszenie emisji dwutlenku węgla.
 
Pierwsi goście pięciogwiazdkowego hotelu Radisson Collection Hotel, Warszawa pojawili się 2 września 2002 r. Obiekt funkcjonował wówczas pod nazwą „Radisson SAS Centrum Warszawa”. 17 lat później hotel przeszedł całkowity rebranding i stał się pierwszym hotelem marki Radisson Collection w Polsce oraz w tej części Europy. Odnowione zostało łącznie 309 pokojów i apartamentów, lobby oraz recepcja. Gruntowną przemianę przeszły również restauracje, które zyskały nowoczesne oblicze. Odnowione zostały też sale konferencyjne, salon Executive Lounge oraz dwupiętrowe centrum fitness. W hotelu można obejrzeć prace artystów w ramach współpracy z Kawai Art Gallery.
 Rok 2022 był nie tylko jubileuszowym rokiem, ale także pierwszym, w którym hotel mógł w nowej odsłonie w pełni funkcjonować (remont i rebranding obiektu zakończały się nie długo przed pandemią, która uniemożliwiła pełne funkcjonowanie hoteli). To był też rok, kiedy obiekt w nowej odsłonie był promowany. Przyniósł duże obłożenie, powyżej 90 proc., w 85 proc. pokoje wypełniali klienci indywidualni. Sale konferencyjne były wypełniane zgodnie z założonymi przez hotel planami, szczególnie intensywne były maj – czerwiec oraz miesiące od września. W tym roku były to głównie wydarzenia organizowane przez polskich klientów (ale hotel odnotuje zapytania dotyczące organizacji międzynarodowych konferencji w 2023 i 2024 roku), więcej było spotkań organizowanych przez instytucje rządowe. 2022 rok to także rebranding programu lojalnościowego Radisson Rewards.
 
Przyszły rok dla warszawskich hoteli Radisson to renowacja Radisson Blu Sobieski oraz zaangażowanie w zrównoważony rozwój i społeczną odpowiedzialność biznesu, zgodnie z celami określonymi w pięcioletnim planie strategicznym grupy Radisson. Trzy filary, na których skupia się Radisson w ramach odpowiedzialnego biznesu to Ludzie, Społeczność i Planeta.

Ludzie
Bezpieczeństwo i ochrona pozostają najważniejszymi priorytetami, zarówno jeśli chodzi o gości, jak i pracowników oraz dostawców. Radisson koncentruje się na prawach człowieka, etyce biznesu i różnorodności. Na koniec 2021 r. 29,2 proc. pracowników stanowiły kobiety, które w grupie zajmują kierownicze stanowiska – celem sieci jest osiągniecie do 2025 r. wyniku na poziomie 35 proc. oraz 50 proc. do 2030 roku. 65 proc. dostawców to lokalni przedsiębiorcy.
 
Społeczność
W ciągu ostatnich lat członkowie zespołu siei Radisson angażowali się w wiele społecznych akcji w sowich społecznościach. Zapewnili zakwaterowanie i posiłki pracownikom służby zdrowia, szyli i przekazywali maski dla potrzebujących oraz realizowali wiele innych działań, które były potrzebne podczas epidemii Covid-19. W 2022 roku RHG łącznie przekazała 510 tys. euro różnym organizacjom non-profit, zaś pracownicy sieci odbyli łącznie 26,5 tys. godzin wolontariatu. Dodatkowo nieprzerwanie od 2018 Radisson Hotel Group współpracuje z organizacją SOS Wioski Dziecięce, wspierając już 686 osieroconych dzieci, a grono nieustannie się powiększa.
 
Planeta
Radisson Hotel Group zobowiązuje się do prowadzenia biznesu w sposób zrównoważony, z możliwie najniższym poziomem emisji dwutlenku węgla, zużycia wody i generowania odpadów. Za główny cel stawia sobie zmniejszenie śladu węglowego i zużycia wody o 30 proc. do 2025 roku poprzez ścisłą współpracę z właścicielami nieruchomości, budowniczymi i architektami. Radisson Collection Hotel, Warszawa dąży do tego, aby w ciągu trzech najbliższych lat zredukować emisję dwutlenku węgla o 30 proc. W celu całkowitej eliminacji plastiku z hotelu wprowadzone zostaną m.in. dozowniki na kosmetyki wielokrotnego użytku.
 
– Kluczowym zadaniem w nadchodzącym roku będzie realizacja działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Niezmiennie jednak chcemy także skupić się na dalszym rozwoju oferty hotelowej. Jestem pewien, że dzięki mocnej pozycji na polskim rynku i stabilnemu zespołowi profesjonalistów, uda nam się obsługiwać gości na niezmiennym, najwyższym poziomie – powiedział Marco Eichhorn, dyrektor generalny Radisson Collection Hotel, Warszawa.
 
Radisson Collection jest częścią Radisson Hotel Group, do której należą również Radisson Blu, Radisson, Radisson RED, Radisson Individuals, Park Plaza, Park Inn by Radisson, Country Inn & Suites by Radisson oraz prizeotel połączone pod jedną komercyjną marką Radisson Hotels.
Radisson Collection to 35 hoteli na świecie (działających lub w trakcie otwarcia).

Zobacz też: Radisson Hotel Group obchodzi 20-lecie Radisson Collection Hotel Warsaw i zapowiada dalszą ekspansję w Polsce >>>

Zobacz Radisson Collection Hotel Warszawa w Wyszykiwarce Obiektów Konferencje.pl >>>

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl