Hotailors przechodzi rebranding i wprowadza rozwiązania oparte o ESG
Hotailors, polski start-up – narzędzie do organizacji podróży służbowych, zmienił nazwę na Worktrips.com. Do swojej oferty wprowadza rozwiązania, które mają pomóc firmom lepiej wdrażać zasady ESG do swoich strategii. Swoją politykę i narzędzie zaprezentował na spotkaniu dla inwestorów na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.
Filip Błoch, CEO Worktrips.com zaprezentował narzędzie i mówił o zrównoważonym rozwoju podczas spotkania dla brytyjskich inwestorów zorganizowanego przez Londyńską Giełdę Papierów Wartościowych i kancelarię Kochański & Partners.
– Sektor transportu odpowiada za 25 proc. całkowitej emisji CO2 na świecie. Aż 2,4 proc. to ślad węglowy pozostawiony przez samoloty. Firmy, które planują rozwój i ekspansję, muszą również myśleć o zrównoważonym rozwoju. Nasze rozwiązanie daje im możliwości lepszego wdrażania ESG do strategii swojej firmy – zapewnia Filip Błoch, CEO i współzałożyciel Worktrips.com.
Według raportu PwC 79 proc. inwestorów uważa, że wdrażanie zasad ESG jest decydującym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych. Co więcej – 49 proc. z nich wstrzymałoby się od inwestycji w firmę, która działa w tym obszarze niewystarczająco.
– Każda organizacja, która myśli o postępie i ekspansji musi wziąć pod uwagę zrównoważony rozwój. My dajemy naszym klientom narzędzie, które oczywiście ułatwia zarządzanie podróżami służbowymi. Ale umożliwia też realne zmniejszenie pozostawianego śladu węglowego – mówił Filip Błoch podczas spotkania.
Worktrips.com oferuje m.in. możliwość: rezerwacji podróży pociągiem u przewoźników w Europie oraz m.in. w Japonii i USA, wdrożenia polityki podróży służbowej, która uwzględni ślad węglowy i zachęci do wyboru opcji bardziej ekologicznej oraz spersonalizowaną politykę podróży, która może wymagać zatwierdzenia wyjazdu przez przełożonego, co według badań McKinsey zmniejsza liczbę niepotrzebnych wyjazdów o 80 proc.
– Firma może zastrzec w polityce podróży, że na krótszych trasach, na przykład z Brukseli do Paryża, pracownik powinien wybrać pociąg. Może wymusić wybór lotów bezpośrednich: 25 proc. emisji CO2 w czasie lotów to starty i lądowania – tłumaczy Filip Błoch.
– Użytkownicy Worktrips.com już teraz mogą sprawdzić ilość wyemitowanego śladu węglowego podczas planowania podróży jakimkolwiek środkiem transportu. A już niedługo będzie to dostępne dla całego wyjazdu służbowego, uwzględniając również np. wpływ pobytu w hotelu na środowisko. Nasi klienci będą mogli rozszerzyć parametry swoich polityk podróży, uwzględniając ilość pozostawianego śladu węglowego – dodaje Maciej Stopierzyński, dyrektor ds. technicznych (CTO) i współzałożyciel Worktrips.com.
Zaangażowanie firm w ESG wymuszają też zmiany społeczne. – Na rynek pracy wkracza pokolenie Z, dla których kwestie społeczne, kwestie związane z klimatem i ochroną środowiska mają kluczowe znaczenie. Pracownicy i wysoko wykwalifikowani specjaliści będą szukać pracy w firmach, których idee i konkretne działania na rzecz klimatu są zgodne z ich poglądami – podkreśla Michał Szeksztełło, dyrektor operacyjny (COO) i współzałożyciel worktrips.com. – Nasi klienci potrzebują takich rozwiązań, a my od samego początku wprowadzamy kolejne usługi, które pomagają podróżować w sposób bardziej zrównoważony – dodaje.
Worktrips.com również deklaruje zaangażowanie w działania z obszaru ESG. Z inicjatywy Worktrips.com, Google oraz Fundacji Lasów Państwowych, na prawie pięciu hektarach w województwie pomorskim zostało posadzonych ponad 40 tys. sadzonek drzew, w tym dębu szypułkowego, który żyje ponad 1000 lat. Obecnie firma pracuje nad kolejnymi partnerstwami – chce się skupić na sadzeniu konopii, które rosną dużo szybciej niż lasy, a pochłaniają nawet większe ilości CO2 z atmosfery.