Droga do net zero

Współpraca, zaangażowanie i konsekwencja to tematy przewodnie opublikowanego na Konferencji Narodów Zjednoczonych COP27 w Sharm El Sheikh w Egipcie w listopadzie br. „Planu dla przemysłu eventowego jak osiągnąć NET Zero Carbon Events” (A Net Zero Roadmap for the Events Industry). Inicjatywa Net Zero Carbon Events powstała w sierpniu 2021 r. i obecnie jest wspierana przez ponad 400 organizacji z 55 krajów. Jej celem jest osiągnięcie Net Zero najpóźniej do 2050 roku.
 
Wiele się mówi o zmianach klimatycznych i negatywnym wpływie działań człowieka na naszą planetę oraz o potrzebie wprowadzenia zmian tu i teraz. Sektor eventowy również reaguje i tworzy przewodnik, na podstawie którego każda firma, zarówno duża, jak i mała, może stworzyć własny plan zmierzający do redukcji emisji dwutlenku węgla, gdyż każde wydarzenie pozostawia ślad węglowy i generuje różne emisje dwutlenku węgla, niezależnie od tego, czy jest to międzynarodowa konferencja czy przyjęcie firmowe.
 
Sektor przemysłu spotkań to złożona sieć interesariuszy, z których wszyscy będą musieli pracować nad zmniejszeniem emisji dwutlenku węgla i tu właśnie niezbędna jest współpraca, zaangażowanie, konsekwencja w działaniu a także zmiana systemowa. Nie wystarczą działania pojedynczej organizacji lub grupy organizacji, aby podjąć kroki na rzecz dekarbonizacji. Konieczne jest ponowne przemyślenie sposobu planowania, projektowania i organizacji naszych wydarzeń. Można zacząć robić to już dzisiaj, startując małymi krokami i wyznaczając ścieżkę dla swojej organizacji na podstawie wskazówek umieszczonych w „Road to Net Zero”.
 
Wskazówki te są do zastosowanie przez indywidualne firmy i koncentrują się na organizatorach, obiektach oraz usługodawcach, uwzględniają fakt, że nie ma jednej drogi dla wszystkich organizacji, bo to zależy od etapu, na jakim są, oraz otoczenia, w jakim funkcjonują. Założono również, że podstawowym celem jest dekarbonizacja elementu udziału osobistego w wydarzeniu, a nie proponowanie wydarzeń cyfrowych lub hybrydowych jako rozwiązanie.
 
W przewodniku wyodrębniono pięć poniższych priorytetowych obszarów do działania:
 
1.     Wydajnie zasilaj wydarzenia czystą, odnawialną energią
2.     Przeprojektuj wydarzenia, aby wykorzystywać zrównoważone materiały i unikać odpadów
3.     Pozyskuj żywność w sposób zrównoważony i eliminuj marnowanie żywności
4.     Logistyka – wydajnie przemieszczaj towary i sprzęt
5.     Współpracuj z partnerami z branży turystycznej i wpływaj na nich w zakresie ograniczenia emisji podczas podróżowania na eventy.
 
Plan działania do roku 2050 podzielono na krótsze terminy, które mają zainspirować do działań wyprzedzających przed wprowadzeniem zerowej emisji dwutlenku węgla i pomóc branży eventowej w organizacji bardziej zrównoważonych wydarzeń. Ta mapa drogowa jest dostępna jako pełny raport z wyczerpującymi informacjami na temat wdrażania działań w celu osiągnięcia zerowej wartości netto. Zawiera również konkretne studia przypadków a także sposoby na pomiarr i ocenę wyników podjętych działań.
Plan jest po pobrania tutaj.

*Zerowa wartość netto odnosi się do równowagi między emisją gazów cieplarnianych (GHG) wytwarzanych przez człowieka a ich usuwaniem z atmosfery. Aby osiągnąć tę równowagę, emisje gazów cieplarnianych muszą zostać zredukowane, a te, których nie da się uniknąć, muszą zostać zrekompensowane lub „neutralizowane” poprzez zastosowanie długoterminowych rozwiązań wychwytywania dwutlenku węgla.

Autor: Anna Górska, doradca zarządu Symposium Cracoviense, członek zarządu ICCA, wiceprezes zarządu SKKP ds. współpracy międzynarodowej

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl