Monika Dymacz: Jak wyglądał rok 2022 w stowarzyszeniu MPI Poland Chapter?

Monika Dymacz, prezes zarządu MPI Poland Chapter.
Na zdjęciu: Monika Dymacz, prezes zarządu MPI Poland Chapter.

„MPI Poland, niezmiennie i od lat: edukuje, łączy ze sobą profesjonalistów MICE, stwarza im przestrzeń do rozwoju, pobudza ich innowacyjność i przedsiębiorczość, buduje współpracę”. Rok 2022 w działalności organizacji podsumowuje Monika Dymacz, prezes zarządu MPI Poland Chapter.

50 lat – tyle minęło, odkąd Meeting Professionals International (MPI) rozpoczęło swoją globalną działalność. Przez ostatnie pół wieku misją Stowarzyszenia było i jest wsparcie profesjonalistów branży MICE. I choć wydawałoby się, że to taki jubileusz, który może prowadzić do pewnych schematów i powtarzalności, my – członkowie MPI Poland Chapter – jako reprezentacja globalnej społeczności udowodniliśmy w 2022 roku, że edukacja stale się zmienia, a nowe czasy wymagają nowego formatu i nowych propozycji. MPI Poland, niezmiennie i od lat: edukuje, łączy ze sobą profesjonalistów MICE, stwarza im przestrzeń do rozwoju, pobudza ich innowacyjność i przedsiębiorczość, buduje współpracę i wspiera. Jako Stowarzyszenie nieustannie więc szukamy możliwości i okazji, by do takich spotkań i wzajemnej wymiany doprowadzać – zarówno na rynku lokalnym, jak i płaszczyźnie międzynarodowej.

W nowy rok ruszyliśmy zatem pełni zapału i wiary w lepsze jutro zgodnie z nowym, świeżo wypracowanym hasłem #MPIforMore, które traktujemy jako obietnicę: żeby robić więcej, szukać szerszych perspektyw, proponować niekonwencjonalne rozwiązania Bo przecież pandemia się wyciszała, coraz więcej było woli i odwagi w narodzie, by się spotykać, spędzać ze sobą czas na żywo… po prostu ze sobą być. Dla wielu z nas: członków i sympatyków MPI, kluczową wartością Meeting Professionals International jest właśnie jej globalny zasięg. Tu nie ograniczamy się do polskiego podwórka, nie chcemy hermetycznego, znającego się na wskroś środowiska, gdzie trudniej już o nową i świeżą wartość – z chęcią i łatwością sięgamy po kontakty międzynarodowe, chłoniemy nowinki i obserwujemy trendy branżowe z całego świata, a dzięki ogromnej społeczności MPI działającej w ponad 70 oddziałach i 75 krajach świata, nasz dostęp do wiedzy i kontaktów biznesowych jest nieograniczony.

I tak właśnie międzynarodowo wystartowaliśmy w styczniu spotkaniem edukacyjno-networkingowym online: „Hybrid event – how to turn it into a treasure chest?”. Był to europejski meet up oddziałów MPI, który zgromadził około 70 event managerów, hotelarzy i dostawców branży MICE. Temat eventów wirtualnych wciąż jeszcze budził emocje i pobudzał do ożywionych rozmów i wymiany opinii między profesjonalistami. Postanowiliśmy podnieść rękawicę i porozmawiać w międzynarodowym gronie o dotychczasowych doświadczeniach i perspektywach na przyszłość. Był to też czas na networking, który przybrał formę gry integracyjnej i przyciągnął sporą grupę entuzjastów świadomego budowania relacji w grupie.

W lutym zrealizowaliśmy całodniowy warsztat w obiektach naszego partnera: Międzynarodowych Targów Poznańskich. Szkolenie: „W co grają ludzie?” było skierowane w stronę poprawy efektywności liderów sprzedaży. Zarówno w życiu prywatnym, jak i pracy zawodowej, dobrze jest być świadomym gier psychologicznych, których używają ludzie, by realizować swoje cele. Warto wiedzieć nie tylko, w jaki sposób te gry rozpoznać, ale także jak sobie z nimi radzić, a przede wszystkim – jak im przeciwdziałać. Wokół tych zagadnień skoncentrowany był nasz warsztat.

Początek 2022 roku wiązał się też u nas z inauguracją projektu „Studencka Kariera Event Managera”. Dostrzeganie i przyciąganie talentów do naszej branży już na wczesnym etapie rozwoju zawodowego (i przed-zawodowego) to bardzo ważna, niezbędna wręcz działalność, która jest naszym wkładem w zapewnienie przyszłych kadr naszym firmom i organizacjom. Musimy więc szukać punktów styku ze studentami: pokazywać im, kim jesteśmy, wzmacniać wizerunek branży spotkań, aby była ona postrzegana jako coraz bardziej atrakcyjna i ciekawa dla młodych ludzi i wchodzącego na rynek pracy pokolenia Z. W ramach tego projektu, udało się nam zorganizować warsztaty dla dwóch grup studenckich, na AGH oraz UEK w Krakowie. A efektem było również odświeżenie formatu Konkursu Odkrycie Roku MPI Poland Chapter, do którego zaprosiliśmy dodatkowo osoby realizujące projekty MICE nie tylko zawodowo, ale również np. w stowarzyszeniach studenckich, czy w ramach innej działalności.

Kwiecień przyniósł inaugurację naszego nowego projektu edukacyjnego „Hyde Park – Narzędziownia MICE: Od psychologii po technologię”. Pierwsza odsłona nietypowego formatu edukacyjnego odbyła się w ramach Meetings Week Poland. Czym jest nasz Hyde Park? To trochę zabawa formą na styku warsztatu, prezentacji, a nawet stand-upu. To projekt, w którym praktycy branży, ale również eksperci z różnych dziedzin biznesu, w krótkich formach warsztatowych dzielą się wiedzą i narzędziami, jakie powinien znać każdy lider MICE. Te wystąpienia to mini warsztaty, w których wiedza przekazywana jest jako narzędzie do praktycznego zastosowania. Każde spotkanie odpowiadać ma na trzy podstawowe pytania: Co to za narzędzie? Jak je zastosować? Dlaczego warto je stosować? W związku z ogromnym zainteresowaniem zarówno po stronie uczestników oraz pełnych pomysłów mówców – projekt Hyde Park będzie kontynuowany w 2023. Najbliższa edycja odbyła się już na Forum Branży Eventowej.

Tuż po Meetings Week Poland 2022 odbyła się gala MP Power Awards®, na której ogłosiliśmy zwycięzców naszego autorskiego konkursu Odkrycie Roku MPI Poland 2021. Laureatem za rok 2021 został Adam Niespor. Była to już 11. edycja tego konkursu, wyróżniającego osoby, które w ciągu minionego roku, dzięki swojej kreatywności i zaangażowaniu, zaistniały na arenie polskiej branży spotkań – nie tylko zawodowo. Ten konkurs to przede wszystkim pozytywne wzmocnienie najbardziej pożądanych i poszukiwanych postaw i, oczywiście, dawka motywacji do dalszego rozwoju i efektywnego działania.

Maj przyniósł nasze pierwsze podejście do pracy z talentami. W naszych codziennych aktywnościach promujemy i koncentrujemy się na mocnych stronach, talentach, chcąc rozwijać ludzi i organizacje. Talenty to najsilniejsze cechy, obszary, w których radzimy sobie lepiej niż inni. Są źródłem naszych sukcesów, ale i porażek. Każdy talent ma swoje jasne i ciemne strony. Cała tajemnica zarządzania nimi polega na tym, aby wzmacniać jasne, a okiełznać ciemne strony. To dzięki temu osiągamy więcej sukcesów i mniej niepowodzeń. W to wierzymy i tym kierujemy się przy współpracy z naszymi członkami, partnerami, sympatykami.
Do roli prowadzącego warsztat w ramach realizowanego już przez trzy edycje projektu Meeting Professional Excellence Classes zaprosiliśmy trenerkę Aleksandrę Przybylską, specjalistkę od oceny mocnych stron według metodologii Instytutu Gallupa. „Czas na Twoje mocne strony – talenty Gallupa” to warsztat, który powtórzyliśmy potem jeszcze w listopadzie, tym razem dla uczestników krakowskich. Partnerem strategicznym majowego spotkania w Warszawie był NYX Hotel Warsaw, a krakowskiego – Willa Decjusza.

Również w maju odwiedziła nas Mariska Kesteloo, pasjonatka opowiadania historii i ceniona influencerka, która przemierzała Europę środkową swoim kamperem. Wraz z Markiem Myślickim, polskim ekspertem od influencer marketingu, odwiedzili nas w ICE Krakow, na kolejnej mini odsłonie MPI Poland Hyde Park, tym razem w temacie „Influencer Marketingu w branży MICE”. Spotkanie było wspólną inicjatywą MPI Poland oraz Krakow Network.

Maj, czerwiec, wrzesień i grudzień to miesiące podróży zagranicznych na największe branżowe konferencje i targi, firmowane lub współorganizowane przez MPI Global, takie jak IMEX, IBTM czy WEC.

Jednak najważniejszym dla nas wydarzeniem międzynarodowym był niewątpliwie czerwcowy World Education Congress w San Francisco, na którym organizacja świętowała swoje wspomniane już 50-lecie. W tej nowej, po-pandemicznej erze innowacji technologicznych i nowych, globalnych priorytetów, potrzeba bezpośredniego spotkania całej społeczności MPI była ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej i było to widoczne gołym okiem! Dla wielu osób było to pierwsze tak duże wydarzenie branżowe od 2019 roku. Łącznie wzięło w nim udział blisko 2000 osób, z czego 1700 uczestniczyło w nim na żywo, a prawie 300 – wirtualnie. Specjaliści od spotkań i wydarzeń spotkali się ponownie, aby celebrować drogę, jaką przeszliśmy jako branża przez ostatnie dwa lata i wspólnie zastanowić się nad tym, dokąd zmierzamy jako globalna społeczność MICE.

Ze strony MPI Poland w wydarzeniu uczestniczyło aż ośmioro przedstawicieli. Jako oddział zostaliśmy również uhonorowani statuetką za realizację akcji charytatywnej, przy wsparciu i udziale Fundacji MPI oraz Akademii Finansów i Biznesu Vistula. Dzięki tej wyjątkowej inicjatywie udało się zebrać ponad 30 000 USD na wsparcie grupy 26 ukraińskich studentów turystyki i hotelarstwa. Wielu z nich było na ostatnim roku studiów, a ich edukacja zostałaby przerwana w konsekwencji rosyjskiej inwazji na Ukrainę. Studenci dostali nie tylko wsparcie finansowe, ale również edukacyjne i networkingowe, mając również otwarty dostęp do polskiego oddziału MPI, jego ludzi i know-how.

Początek wakacji zawsze oznacza dla MPI Poland początek nowego roku zarządczego. Członkowie stowarzyszenia spotkali się w gościnnych progach Mercure Katowice Centrum na corocznym SBM – Summer Business Meeting. To najważniejsze strategicznie spotkanie członkowskie w roku, bo rozmawiamy o potrzebach, oczekiwaniach, planach i projektach oraz wielu innych ważnych sprawach. Nigdy też nie zapominamy o branżowym networkingu, chwilach dla ciała i dla ducha. Tak było i tym razem, a efektem – jak zwykle – były nowe branżowe znajomości i kont(r)akty Jednocześnie zainicjowaliśmy również kolejną akcję skierowaną do: hoteli, sal, przestrzeni eventowych, restauracji. Inicjatywa – pod hasłem #veryMICEplace ma za zadanie wspierać obiekty przyjazne branży. Takie, które realizują w pełni ideę gościnności, a ich sukcesem są nie tylko fantastyczne wnętrza, ale również wyróżniający się zespół ludzi.

Stary Rok zakończyliśmy Christmas Party w nowo otwartym Centrum Konferencyjnym Fabryczna – CKF_13. To spotkanie miało wyjątkowy klimat i charakter, niejako zamykając naszą całoroczną działalność miłymi, wzmacniającymi więzi akcentami. Czas okołoświąteczny to czas sprzyjający lekkim, inspirującym i ciepłym rozmowom. Toczyły się one przez cały ten dzień: przy warsztatach z rękodzieła połączonych z akcentami charytatywnymi, przy mini-szkoleniu, a przede wszystkim w części networkingowo-integracyjnej, która zwieńczyła ten dzień, jak i cały rok, pozostawiając nas uśmiechniętych i silniejszych, w tym wyjątkowym, świątecznym nastroju.  

A co dalej? Bardzo wiele. Idąc dalej zgodnie z inicjatywą #MPIforMore, stale pracujemy nad nowymi projektami, formatami, ofertą edukacyjną. W 2023 chcemy udowodnić, że misja edukacyjna wcale nie kłóci się z tworzeniem platformy biznesowej, a wiodącą społecznością, która buduje konkretne wartości, jest właśnie MPI Poland. I choć od wielu lat powtarzamy to samo: „when we meet, we change the world” – w rozpoczynającym się roku chcemy udowodnić to ze zdwojoną siłą.

Autor: Monika Dymacz, prezes zarządu MPI Poland Chapter, chief experience officer Catalyst Poland. 

ARTYKUŁ PARTNERA

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Inwestycje
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl