Szkolenie dla pilotów incentive travel

Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel (SOIT), SITE Poland oraz Kadry Turystyki zorganizowały szkolenie skierowane do pilotów incentive travel.

– To pierwsze tego typu szkolenie na polskim rynku – podkreśla Małgorzata Gulińska, członkini zarządu SOIT, pomysłodawczyni i inicjatorka kursu. – Po pandemii zauważyliśmy, że na rynku brakuje pilotów, zwłaszcza specjalizujących się w incentive. Wiele osób odeszło z branży z uwagi na niepewność i niestety nie powrócili już na rynek, Właściciele i dyrektorzy zarządzający niejednokrotnie sami wyjeżdżają z grupami, co utrudnia bieżące zarządzanie firmą. Widzimy ogromną potrzebę szkolenia nowych kadr i uznaliśmy, że najlepiej będzie, jak połączymy siły, aby pozyskać odpowiednie osoby.
 
Na szkolenie zgłosiło się około 30 osób, z czego przyjętych zostało 19 kursantów. Kandydaci byli przyjmowani zgodnie z kryteriami podanymi w regulaminie szkolenia. Do udziału w kursie wymagane było doświadczenie w pilotażu, animacji, znajomość języków obcych. Brano także pod uwagę posiadanie innych umiejętności przydatnych w tej pracy. Zakwalifikowani uczestnicy przyjechali na szkolenie z różnych stron Polski: z Poznania, Wrocławia, Katowic, Oświęcimia, Łodzi i Warszawy.

– Przygotowania do kursu trwały kilka miesięcy. Przy organizacji kursu nawiązaliśmy współpracę z Kadrami Turystyki, których właścicielem i zarazem członkiem zarządu stowarzyszenia SITE Poland jest Radosław Szafranowicz-Małozięć. Szkoła organizuje szkolenia w branży turystycznej i wspierała nas w prowadzeniu zapisów i promocji kursu – mówi Grażyna Grot-Duziak, prezes zarządu SITE Poland – W przygotowaniu programu szkolenia oparliśmy się natomiast na opisie kwalifikacji rynkowej „Pilotowanie imprez turystycznych typu incentive”, którą SITE Poland włączyło do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.


Nad wartością merytoryczną oraz przygotowaniem wykładów zgodnie z założonym i wspomnianym wyżej programem czuwały Grażyna Woźniczka oraz Małgorzata Gulińska (członkinie SOIT, które od ponad 25 pracują jako pilotki incentive travel).
– Naszą rolą było czuwanie nad programem, wartością merytoryczną, przygotowaniem konspektów i wykładów przez naszych kolegów – mówi Grażyna Woźniczka. – Będąc od ponad 25 lat czynnym pilotem, wykorzystałam swoją wiedzę i doświadczenie w pracy a także szlify akademickie sprzed lat, by nadać porządek ścieżce merytorycznej. Wspólnie z Małgosią przeprowadziłyśmy proces koordynacji tworzenia wsadu merytorycznego szkolenia, od analizy programu poprzez dobranie zespołów roboczych, uzgodnienie zakresu konspektów, zgodności z programem i finalnie spójności prezentacji i materiałów dla słuchaczy.
 
Wykłady poprowadzili: Jarosław Hulboj (BCD Meetings & Events), Grażyna Grot-Duziak, (MICE Travel Expert), Majka Szura (Polka Travel), Katarzyna Szełemej-Pobożniak (Haxel), Małgorzata Gulińska (Margot Travel), Marcin Lewandowski (Travel Bidder), Grażyna Woźniczka (Polka  Travel), Agnieszka Słowik (Flower Travel), Marcin Łukaszewicz (Activezone).
– Wykładowcy pracowali w kilkuosobowych zespołach dla uzyskania najwyższej jakości merytorycznej przekazywanych treści – mówi Grażyna Woźniczka. – W celu weryfikacji przygotowanych materiałów merytorycznych posiłkowaliśmy się także ankietą, w której respondentami byli właściciele wszystkich agencji członkowskich SOIT. Do przedstawienia innych zagadnień związanych z pracą pilota incentive travel zaprosiliśmy także specjalistów z zewnątrz.
O ważnych kwestiach związanych z ustawą o RODO w pracy pilota incentive travel opowiedziała kursantom Karolina Praszek z Kancelarii Bezpieczeństwa. Zagadnienia dotyczące kluczowych aktów prawnych w turystyce oraz odpowiedzialności prawnej pilota przedstawił zdalnie dr Piotr Cybula, specjalista w prawie turystycznym. Marek Lewczuk z firmy Code and more zaprezentował możliwości jego autorskiej aplikacji na smartfony MICE/Unipla.

W trakcie szkolenia uczestnicy poznali m.in. charakterystykę i specyfikę rynku incentive w Polsce. Omówiono pojęcia, dokumenty i materiały niezbędne do realizacji imprez typu incentive, procedury i ścieżki postępowania w przypadku sytuacji kryzysowych oraz dobre praktyki stosowane w pracy pilota w tej branży.
Zwieńczeniem trzydniowego kursu były wystąpienia kursantów przed grupą oraz krótki test sprawdzający zdobytą wiedzę na szkoleniu o postępowaniu w sytuacjach kryzysowych. Uczestnicy byli obserwowani przez komisję złożoną z wykładowców oraz Olgę Krzemińską-Zasadzką ze Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel (SOIT) i Grażynę Grot-Duziak z SITE Poland.



Jak informują organizatorzy, uczestnicy zaprezentowali wysoki poziom merytoryczny i z pewnością zasilą kadry pilotów incentive. Agencje incentive zrzeszone w SOIT i SITE będą miały  dostęp do nowych kadr – pilotów, którzy ukończyli szkolenie. Absolwenci otrzymają od nas do końca stycznia 2023 opisową ocenę swoich prezentacji a następnie możliwość bezpośredniego kontaktu z agencjami – podkreśla Grażyna Woźniczka.
Kursanci otrzymali dyplomy. Pierwszą niezwykle udaną i wysoko ocenianą przez uUczestników edycję kursu zakończyliśmy pamiątkowym zdjęciem, tortem i szampanem. Zrobimy wszystko, by ta inicjatywa była kontynuowana. Planujemy kolejne edycje z częstotliwością dwa razy do roku, co więcej, mamy nadzieję, że szkolenie stanie się jedną z edukacyjnych wizytówek organizatorów na rynku – podsumowuje Małgorzata Gulińska.

Poza szkoleniem pilotów, SOIT planuje kolejne działania edukacyjne, w tym szkolenia dla klientów w zmieniającym się rynku usług w tym sektorze.

Szkolenie odbyło się w dniach 12 – 14 stycznia w Warszawie.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl