Sebastian Oprządek: Kolejny rok wytężonej pracy z pozytywnym bilansem
2022 to kolejny udany rok dla El Padre. Zrealizowaliśmy ponad 230 projektów i osiągnęliśmy rekordowe przychody w historii firmy na poziomie 29 mln złotych. Rozbudowaliśmy zespół. Planując i realizując wydarzenia, musimy brać pod uwagę wyzwania związane z inflacją i raportowaniem ESG.
Sebastian Oprządek, prezes zarządu El Padre, Agencji Roku w dziesiątej edycji MP Power Awards®, podsumowuje ostatni rok w branży i w działalności swojej firmy oraz wskazuje najważniejsze trendy i wyzwania 2023.
Najważniejsze trendy i zjawiska 2022
Rok 2022 można podzielić na dwie części. Pierwsze półrocze to okres wychodzenia z pandemii Covid-19 i wybuchu na dużą skalę konfliktu zbrojnego na Ukrainie. W związku z powyższym część projektów nadal była w zawieszeniu i czekała na moment, kiedy poziom wyszczepień będzie wysoki i ograniczenia covidove zostaną zniesione. Wybuch wojny pod koniec lutego sprawił, że znaczna część projektów z początku roku została odwołana lub przesunięta w czasie. Dopiero późną wiosną (kiedy zniesiono ograniczenia covidowe, ustabilizowała się sytuacja na Ukrainie i zmniejszyła się liczby uchodźców) klienci zaczęli na dużą skalę realizować projekty eventowe.
Drugie półrocze 2022 roku to okres nadrabiania zaległości eventowych z okresu pandemii i realizacja dużej liczby wydarzeń, co sprawiło, że jesienią trudno było znaleźć wolny termin w hotelach i lokalizacjach eventowych. Drugie półrocze to również przyspieszająca inflacja i niedobory kadrowe w branży – część osób w trakcie pandemii przekwalifikowała się i podjęła pracę w gałęziach gospodarki mniej podatnych na nieprzewidziane zjawiska (pandemie, kryzysy, itp.).
Najważniejsze trendy roku 2023
Wielkimi krokami zbliża się perspektywa raportowania przez klientów w zakresie ESG, co sprawi, że firmy będą baczniej zwracały uwagę na łańcuchy dostaw i będą oczekiwały od agencji i dostawców, z którymi współpracują, szczegółowych informacji dotyczących śladu węglowego, jaki niesie za sobą dane wydarzenie, a także jego wpływu na środowisko czy społeczeństwo.
Pozytywnym trendem jest również elastyczne podejście ze strony klientów podpisujących długoterminowe umowy współpracy. Pojawiają się w nich zapisy zwiększające corocznie stawki poszczególnych elementów kosztowych o stopę inflacji.
Najważniejsze wyzwania roku 2023
Inflacja nadal będzie jednym z głównych czynników, które będziemy musieli brać pod uwagę, planując i realizując wydarzenia. Wzrost cen energii, ogrzewania czy żywności sprawił, że koszty usług hotelowych znacznie się zwiększyły (powyżej stopy inflacji). Klienci będą się zastanawiać nad wydatkowaniem środków i będą starali się je wydatkować jeszcze bardziej racjonalnie – rezygnując z rozbudowanej scenografii, kosztownego efektu „wow” czy drogiej gwiazdy wieczornej. Na rynku mamy również do czynienia z dużą niepewnością – być może czeka nas kryzys gospodarczy (a na pewno spowolnienie), które może zaowocować mniejszą liczbą realizowanych projektów. Ta niepewności na rynkach światowych jest widoczna, dlatego każda organizacja będzie racjonalnie i elastycznie reagować na otoczenie biznesowe.
El Padre w 2022
Rok 2022 był kolejnym rokiem wytężonej pracy agencji El Padre. Dzięki zaangażowaniu całego zespołu był on bardzo udany. Zrealizowaliśmy ponad 230 projektów i osiągnęliśmy rekordowe przychody w historii firmy na poziomie 29 mln złotych. Rozbudowaliśmy zespół agencji i sukcesywnie rozwijamy również nasze kompetencje. Staramy się utrzymywać dobre relacje z naszymi aktualnymi klientami i działamy new-biznesowo, co w 2022 roku zaowocowało realizacją projektów dla 49 klientów (również rekordowa liczba). Poszerzyliśmy swoją ofertę m.in. o realizację międzynarodowych konferencji i kongresów odbywających się pod egidą Unii Europejskiej, Organizacji Narodów Zjednoczonych, a także innych międzynarodowych instytucji i organizacji. Kompleksowo realizujemy kongresy, koncerty, eventy masowe, strefy festiwalowe a także misje gospodarcze w kraju i za granicą. Cieszymy się, że nasza praca została doceniona – po raz trzeci z rządu otrzymaliśmy tytuł Agencji Roku w konkursie MP Power, a jesienią tytuł „Agencja Eventowa 2022 roku” przyznała nam redakcja Media Marketing Polska.
Zespół agencji El Padre
El Padre to agencja marketingowa o silnej specjalizacji eventowej. Spółka jest członkiem założycielem Klubu Agencji Eventowych i jedną z najbardziej cenionych agencji eventowych w Polsce. Agencja El Padre ma na swoim koncie wiele prestiżowych krajowych i międzynarodowych nagród.