Sebastian Oprządek: Kolejny rok wytężonej pracy z pozytywnym bilansem

Sebastian Oprządek, prezes zarządu El Padre
Na zdjęciu: Sebastian Oprządek, prezes zarządu El Padre

2022 to kolejny udany rok dla El Padre. Zrealizowaliśmy ponad 230 projektów i osiągnęliśmy rekordowe przychody w historii firmy na poziomie 29 mln złotych. Rozbudowaliśmy zespół. Planując i realizując wydarzenia, musimy brać pod uwagę wyzwania związane z inflacją i raportowaniem ESG.
Sebastian Oprządek, prezes zarządu El Padre, Agencji Roku w dziesiątej edycji MP Power Awards®, podsumowuje ostatni rok w branży i w działalności swojej firmy oraz wskazuje najważniejsze trendy i wyzwania 2023.

 
Najważniejsze trendy i zjawiska 2022
Rok 2022 można podzielić na dwie części. Pierwsze półrocze to okres wychodzenia z pandemii Covid-19 i wybuchu na dużą skalę konfliktu zbrojnego na Ukrainie. W związku z powyższym część projektów nadal była w zawieszeniu i czekała na moment, kiedy poziom wyszczepień będzie wysoki i ograniczenia covidove zostaną zniesione. Wybuch wojny pod koniec lutego sprawił, że znaczna część projektów z początku roku została odwołana lub przesunięta w czasie. Dopiero późną wiosną (kiedy zniesiono ograniczenia covidowe, ustabilizowała się sytuacja na Ukrainie i zmniejszyła się liczby uchodźców) klienci zaczęli na dużą skalę realizować projekty eventowe.
Drugie półrocze 2022 roku to okres nadrabiania zaległości eventowych z okresu pandemii i realizacja dużej liczby wydarzeń, co sprawiło, że jesienią trudno było znaleźć wolny termin w hotelach i lokalizacjach eventowych. Drugie półrocze to również przyspieszająca inflacja i niedobory kadrowe w branży – część osób w trakcie pandemii przekwalifikowała się i podjęła pracę w gałęziach gospodarki mniej podatnych na nieprzewidziane zjawiska (pandemie, kryzysy, itp.).   
 
Najważniejsze trendy roku 2023
Wielkimi krokami zbliża się perspektywa raportowania przez klientów w zakresie ESG, co sprawi, że firmy będą baczniej zwracały uwagę na łańcuchy dostaw i będą oczekiwały od agencji i dostawców, z którymi współpracują, szczegółowych informacji dotyczących śladu węglowego, jaki niesie za sobą dane wydarzenie, a także jego wpływu na środowisko czy społeczeństwo.
Pozytywnym trendem jest również elastyczne podejście ze strony klientów podpisujących długoterminowe umowy współpracy. Pojawiają się w nich zapisy zwiększające corocznie stawki poszczególnych elementów kosztowych o stopę inflacji.
 
Najważniejsze wyzwania roku 2023
Inflacja nadal będzie jednym z głównych czynników, które będziemy musieli brać pod uwagę, planując i realizując wydarzenia. Wzrost cen energii, ogrzewania czy żywności sprawił, że koszty usług hotelowych znacznie się zwiększyły (powyżej stopy inflacji). Klienci będą się zastanawiać nad wydatkowaniem środków i będą starali się je wydatkować jeszcze bardziej racjonalnie – rezygnując z rozbudowanej scenografii, kosztownego efektu „wow” czy drogiej gwiazdy wieczornej. Na rynku mamy również do czynienia z dużą niepewnością – być może czeka nas kryzys gospodarczy (a na pewno spowolnienie), które może zaowocować mniejszą liczbą realizowanych projektów. Ta niepewności na rynkach światowych jest widoczna, dlatego każda organizacja będzie racjonalnie i elastycznie reagować na otoczenie biznesowe.
 
El Padre w 2022
Rok 2022 był kolejnym rokiem wytężonej pracy agencji El Padre. Dzięki zaangażowaniu całego zespołu był on bardzo udany. Zrealizowaliśmy ponad 230 projektów i osiągnęliśmy rekordowe przychody w historii firmy na poziomie 29 mln złotych. Rozbudowaliśmy zespół agencji i sukcesywnie rozwijamy również nasze kompetencje. Staramy się utrzymywać dobre relacje z naszymi aktualnymi klientami i działamy new-biznesowo, co w 2022 roku zaowocowało realizacją projektów dla 49 klientów (również rekordowa liczba). Poszerzyliśmy swoją ofertę m.in. o realizację międzynarodowych konferencji i kongresów odbywających się pod egidą Unii Europejskiej, Organizacji Narodów Zjednoczonych, a także innych międzynarodowych instytucji i organizacji. Kompleksowo realizujemy kongresy, koncerty, eventy masowe, strefy festiwalowe a także misje gospodarcze w kraju i za granicą. Cieszymy się, że nasza praca została doceniona – po raz trzeci z rządu otrzymaliśmy tytuł Agencji Roku w konkursie MP Power, a jesienią tytuł „Agencja Eventowa 2022 roku” przyznała nam redakcja Media Marketing Polska.


Zespół agencji El Padre

El Padre to agencja marketingowa o silnej specjalizacji eventowej. Spółka jest członkiem założycielem Klubu Agencji Eventowych i jedną z najbardziej cenionych agencji eventowych w Polsce. Agencja El Padre ma na swoim koncie wiele prestiżowych krajowych i międzynarodowych nagród.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl