Kamil Caliński: Najlepszy eventowo rok 180heartbeats
Pomimo trudnej sytuacji geopolitycznej, 2022 okazał się dobrym rokiem, najlepszym, jeśli chodzi o funkcjonowanie agencji w kontekście eventowym. Na rynku i wśród naszych klientów nastąpiło zdecydowane ożywienie na wszystkich polach organizacji wydarzeń. Kamil Caliński, chief events officer & partner w 180heartbeats + Jung v. Matt, która znalazła się w Top 10 agencji w dziesiątej edycji MP Power Awards®, podsumowuje ostatni rok w branży i działalności firmy oraz wskazuje najważniejsze trendy i wyzwania 2023.
Najważniejsze trendy i zjawiska 2022
Żeby odpowiedzieć sobie na pytanie, jak zmieni się branża spotkań w 2023 roku, warto wrócić do tego, co działo się w roku minionym. Jego bardzo trudny początek – wojna w Ukrainie, niepewność w kontekście organizacji wydarzeń i jednoczesny lęk przed kolejnym uderzeniem pandemii, nie dawał ani gotowych rozwiązań, ani tym bardziej nie nastrajał optymistycznie. Po dwóch latach obostrzeń wszyscy potrzebowali wydarzeń w realnym świecie, a w branży dało się odczuć ogromną chęć interakcji międzyludzkich. Okres wakacyjny był wręcz naszpikowany eventami – wróciły wpisane na stałe do letniego kalendarza duże festiwale. Powstało też mnóstwo nowych imprez i wydarzeń muzycznych, w tym produkowany przez 180heartbeats festiwal Clouds Fest.
Zainteresowanie potencjalnych uczestników oraz dostępna oferta festiwalowa zweryfikują, które wydarzenia zostaną z nami na dłużej, ale rok 2023 będzie z pewnością jeszcze intensywniejszy, ciekawszy i obfitujący w więcej wydarzeń niż ten miniony. Kluczem do sukcesu staną się niepowtarzalne atrakcje.
Rzeczywistość pandemiczna nauczyła nas doceniać eventy online, szczególnie w czasie, kiedy nie jest to już obowiązkowe rozwiązanie. Wirtualne spotkania, to nie tylko oszczędność czasu i wciąż nowe możliwości, ale również szansa na dotarcia do szerszego grona odbiorców bez znaczącego zwiększania budżetu. Łączenie wydarzeń na żywo oraz online doceniają nasi klienci, a najlepszym przykładem była realizowana przez nas niedawno gala YouTube Works Awards. Trend ten w 2022 było mocno widoczny i na pewno zostanie z nami na dłużej.
Najważniejsze trendy roku 2023
Eventy pozostają w bliskości z trendami funkcjonującymi w całej branży reklamowej. Nie będzie zatem niespodzianką, jeśli wspomnę o eventowym postępie technologicznym. Już teraz klienci chętnie sięgają po rozwiązania wykorzystujące AI, Midjourney czy metaverse. Z różnym efektem, ale niewątpliwie jest to kierunek wybierany coraz częściej w kontekście promowania marek „doświadczeniowo” czy stricte eventowo. Warto wspomnieć, że konsumenci oraz uczestnicy eventów to odbiorcy mający kontakt z ogromną ilością komunikatów i treści, których ciągle przybywa. Dlatego coraz trudniej zaskoczyć gości, a tworzenie efektu „wow” jest jednym z podstawowych celów działań eventowych.
Jednocześnie doświadczamy kryzysu klimatycznego, którego powstrzymanie znalazło się na szczycie listy priorytetów prawie wszystkich marek. Nastąpiła zauważalna zmiana w zainteresowaniu marketerów zrównoważonymi aspektami wydarzeń na żywo - od obiektów, które deklarują się być jak przyjazne dla środowiska, po dostawców jedzenia, którzy korzystają z biodegradowalnych naczyń i sztućców. Bycie świadomym ekologicznie nie jest już „przyjemnością” czy fanaberią, ale koniecznością i obowiązkiem każdego organizatora imprez w 2023.
Najważniejsze wyzwania roku 2023
Największe wyzwanie na ten rok to planowanie wydarzeń w świecie VUCA, czyli zmienności, niepewności, złożoność i niejednoznaczności. Inflacja wywołuje szukanie oszczędności oraz optymalizacje podejścia do zarządzania działaniami.
Na rynku mniejsza jest mobilność pracowników, a z kolei przybywa pracowników z Ukrainy. Wyzwaniem pozostaje budowanie kultury organizacyjnej i zaangażowania w modelu pracy hybrydowej, który zagościł w branży na dobre, a także dbałość o dobrostan psychiczny.
Dodatkowo, innowacje w eventach zawsze były ważnym czynnikiem, ale w 2023 roku będą osiągnąć całkiem nowy wymiar. Wraz z rosnącym wykorzystaniem AI i VR/AR, marketingowcy stale poszukują nowych i kreatywnych sposobów dotarcia do odbiorców mają jeszcze większe szanse, by zaszaleć.
180heartbeats w 2022
Pomimo trudnej sytuacji geopolitycznej, 2022 okazał się dobrym rokiem, najlepszym, jeśli chodzi o funkcjonowanie agencji w kontekście eventowym. Na rynku i wśród naszych klientów nastąpiło zdecydowane ożywienie na wszystkich polach organizacji wydarzeń: od eventów online i hybrydowych, po realizację i spotkania na żywo. Po pandemicznym przestoju klienci odważnie wrócili do realizowania swoich założeń biznesowych i marketingowych, poprzez organizację wydarzeń.
W kontekście działań samej agencji, naszym najbardziej absorbującym projektem była organizacja trzech potężnych wydarzeń festiwalowych. Mowa o kontynuacji projektu Clouds Fest, który został zapoczątkowany w 2021 roku. Kontynuacja festiwalu w 2022 roku świadczy o tym, że nasza praca została wykonana na najwyższym poziomie. Cieszymy się, że sukces pierwszej edycji i zaufanie, jakim obdarzył nas klient, zaowocowały kontynuacją współpracy.
W naszym kalendarzu mamy stałe pozycje eventowe, które z powodzeniem realizujemy od dłuższego czasu i nie zabrakło ich również w minionym roku. Mowa między innymi o organizowanym w formie hybrydowej Forum IAB czy Gali Mixx Awards, którą po onlinowej przerwie zorganizowaliśmy stacjonarne.
W portfolio eventowych klientów agencji pozostają między innymi Vogue, Pracuj.pl, Unilever Polska czy Red Bull Polska. W 2022 roku kilkukrotnie wsparliśmy w działaniach eventowych także takie marki jak adidas® oraz Vans. Nawiązaliśmy współpracę z wieloma nowymi klientami, wśród których znalazła się między innymi Google. Produkcyjnie i kreacyjnie zrealizowaliśmy galę rozdania nagród YouTube Works Awards. Wieloletnie działania z marką Converse zaowocowały zaś nawiązaniem stałej współpracy z zakresie realizacji eventowych.
Co więcej, udało nam się powiększyć zespół. Dołączyły do nas dwie doświadczone event managerki, których zaangażowanie okazało się niezwykle wartościowe i pozwoliło zrealizować więcej wydarzeń na jeszcze wyższym poziomie.
Patrząc na kalendarz zaplanowanych realizacji eventowych oraz na dynamikę minionego roku, mamy solidne podstawy. żeby twierdzić, że rok 2023 w niczym nie będzie ustępował 2022.
180heartbeats + JvM jest niezależną agencją kreatywną założoną w Warszawie w 2007 r. Kreatywność, niezależność, wiara w siłę innowacji - to najważniejsze wartości agencji, której misja brzmi: creating brand excitement. W ciągu 15 lat zdobyła ponad 400 nagród w Polsce i za granicą w tym Agencja Kreatywna Roku KTR 2022, Grand Prix Effie 2022 oraz Grand Prix Youtube Works 2022. Specjalizuje się w świadczeniu usług z zakresu eventów, technologii, strategii, kreacji, PR, a także social media.