Kamil Caliński: Najlepszy eventowo rok 180heartbeats

Kamil Caliński, chief events officer & partner, 180heartbeats + Jung v. Matt
Na zdjęciu: Kamil Caliński, chief events officer & partner, 180heartbeats + Jung v. Matt

Pomimo trudnej sytuacji geopolitycznej, 2022 okazał się dobrym rokiem, najlepszym, jeśli chodzi o funkcjonowanie agencji w kontekście eventowym. Na rynku i wśród naszych klientów nastąpiło zdecydowane ożywienie na wszystkich polach organizacji wydarzeń. Kamil Caliński, chief events officer & partner w 180heartbeats + Jung v. Matt, która znalazła się w Top 10 agencji w dziesiątej edycji MP Power Awards®, podsumowuje ostatni rok w branży i działalności firmy oraz wskazuje najważniejsze trendy i wyzwania 2023.
 
Najważniejsze trendy i zjawiska 2022
Żeby odpowiedzieć sobie na pytanie, jak zmieni się branża spotkań w 2023 roku, warto wrócić do tego, co działo się w roku minionym. Jego bardzo trudny początek – wojna w Ukrainie, niepewność w kontekście organizacji wydarzeń i jednoczesny lęk przed kolejnym uderzeniem pandemii, nie dawał ani gotowych rozwiązań, ani tym bardziej nie nastrajał optymistycznie. Po dwóch latach obostrzeń wszyscy potrzebowali wydarzeń w realnym świecie, a w branży dało się odczuć ogromną chęć interakcji międzyludzkich. Okres wakacyjny był wręcz naszpikowany eventami – wróciły wpisane na stałe do letniego kalendarza duże festiwale. Powstało też mnóstwo nowych imprez i wydarzeń muzycznych, w tym produkowany przez 180heartbeats festiwal Clouds Fest.
Zainteresowanie potencjalnych uczestników oraz dostępna oferta festiwalowa zweryfikują, które wydarzenia zostaną z nami na dłużej, ale rok 2023 będzie z pewnością jeszcze intensywniejszy, ciekawszy i obfitujący w więcej wydarzeń niż ten miniony. Kluczem do sukcesu staną się niepowtarzalne atrakcje.
 
Rzeczywistość pandemiczna nauczyła nas doceniać eventy online, szczególnie w czasie, kiedy nie jest to już obowiązkowe rozwiązanie. Wirtualne spotkania, to nie tylko oszczędność czasu i wciąż nowe możliwości, ale również szansa na dotarcia do szerszego grona odbiorców bez znaczącego zwiększania budżetu. Łączenie wydarzeń na żywo oraz online doceniają nasi klienci, a najlepszym przykładem była realizowana przez nas niedawno gala YouTube Works Awards. Trend ten w 2022 było mocno widoczny i na pewno zostanie z nami na dłużej.
 
Najważniejsze trendy roku 2023
Eventy pozostają w bliskości z trendami funkcjonującymi w całej branży reklamowej. Nie będzie zatem niespodzianką, jeśli wspomnę o eventowym postępie technologicznym. Już teraz klienci chętnie sięgają po rozwiązania wykorzystujące AI, Midjourney czy metaverse. Z różnym efektem, ale niewątpliwie jest to kierunek wybierany coraz częściej w kontekście promowania marek „doświadczeniowo” czy stricte eventowo. Warto wspomnieć, że konsumenci oraz uczestnicy eventów to odbiorcy mający kontakt z ogromną ilością komunikatów i treści, których ciągle przybywa. Dlatego coraz trudniej zaskoczyć gości, a tworzenie efektu „wow” jest jednym z podstawowych celów działań eventowych.
 
Jednocześnie doświadczamy kryzysu klimatycznego, którego powstrzymanie znalazło się na szczycie listy priorytetów prawie wszystkich marek. Nastąpiła zauważalna zmiana w zainteresowaniu marketerów zrównoważonymi aspektami wydarzeń na żywo - od obiektów, które deklarują się być jak przyjazne dla środowiska, po dostawców jedzenia, którzy korzystają z biodegradowalnych naczyń i sztućców. Bycie świadomym ekologicznie nie jest już „przyjemnością” czy fanaberią, ale koniecznością i obowiązkiem każdego organizatora imprez w 2023.
 
Najważniejsze wyzwania roku 2023
Największe wyzwanie na ten rok to planowanie wydarzeń w świecie VUCA, czyli zmienności, niepewności, złożoność i niejednoznaczności. Inflacja wywołuje szukanie oszczędności oraz optymalizacje podejścia do zarządzania działaniami.
Na rynku mniejsza jest mobilność pracowników, a z kolei przybywa pracowników z Ukrainy. Wyzwaniem pozostaje budowanie kultury organizacyjnej i zaangażowania w modelu pracy hybrydowej, który zagościł w branży na dobre, a także dbałość o dobrostan psychiczny.

Dodatkowo, innowacje w eventach zawsze były ważnym czynnikiem, ale w 2023 roku będą osiągnąć całkiem nowy wymiar. Wraz z rosnącym wykorzystaniem AI i VR/AR, marketingowcy stale poszukują nowych i kreatywnych sposobów dotarcia do odbiorców mają jeszcze większe szanse, by zaszaleć.
 
180heartbeats w 2022
Pomimo trudnej sytuacji geopolitycznej, 2022 okazał się dobrym rokiem, najlepszym, jeśli chodzi o funkcjonowanie agencji w kontekście eventowym. Na rynku i wśród naszych klientów nastąpiło zdecydowane ożywienie na wszystkich polach organizacji wydarzeń: od eventów online i hybrydowych, po realizację i spotkania na żywo. Po pandemicznym przestoju klienci odważnie wrócili do realizowania swoich założeń biznesowych i marketingowych, poprzez organizację wydarzeń.
 
W kontekście działań samej agencji, naszym najbardziej absorbującym projektem była organizacja trzech potężnych wydarzeń festiwalowych. Mowa o kontynuacji projektu Clouds Fest, który został zapoczątkowany w 2021 roku. Kontynuacja festiwalu w 2022 roku świadczy o tym, że nasza praca została wykonana na najwyższym poziomie. Cieszymy się, że sukces pierwszej edycji i zaufanie, jakim obdarzył nas klient, zaowocowały kontynuacją współpracy.
W naszym kalendarzu mamy stałe pozycje eventowe, które z powodzeniem realizujemy od dłuższego czasu i nie zabrakło ich również w minionym roku. Mowa między innymi o organizowanym w formie hybrydowej Forum IAB czy Gali Mixx Awards, którą po onlinowej przerwie zorganizowaliśmy stacjonarne.
 
W portfolio eventowych klientów agencji pozostają między innymi Vogue, Pracuj.pl, Unilever Polska czy Red Bull Polska. W 2022 roku kilkukrotnie wsparliśmy w działaniach eventowych także takie marki jak adidas® oraz Vans. Nawiązaliśmy współpracę z wieloma nowymi klientami, wśród których znalazła się między innymi Google. Produkcyjnie i kreacyjnie zrealizowaliśmy galę rozdania nagród YouTube Works Awards. Wieloletnie działania z marką Converse zaowocowały zaś nawiązaniem stałej współpracy z zakresie realizacji eventowych.
Co więcej, udało nam się powiększyć zespół. Dołączyły do nas dwie doświadczone event managerki, których zaangażowanie okazało się niezwykle wartościowe i pozwoliło zrealizować więcej wydarzeń na jeszcze wyższym poziomie.
 
Patrząc na kalendarz zaplanowanych realizacji eventowych oraz na dynamikę minionego roku, mamy solidne podstawy. żeby twierdzić, że rok 2023 w niczym nie będzie ustępował 2022.
 
180heartbeats + JvM jest niezależną agencją kreatywną założoną w Warszawie w 2007 r. Kreatywność, niezależność, wiara w siłę innowacji - to najważniejsze wartości agencji, której misja brzmi: creating brand excitement. W ciągu 15 lat zdobyła ponad 400 nagród w Polsce i za granicą w tym Agencja Kreatywna Roku KTR 2022, Grand Prix Effie 2022 oraz Grand Prix Youtube Works 2022. Specjalizuje się w świadczeniu usług z zakresu eventów, technologii, strategii, kreacji, PR, a także social media.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl
22.07.2025 – 22.07.2025