Grzegorz Kuć: To był dla nas rekordowy rok

Grzegorz Kuć, business partner Ten Team
Na zdjęciu: Grzegorz Kuć, business partner Ten Team

2022 był dla nas rekordowym rokiem pod względem przychodów, liczby zrealizowanych projektów (ponad 120) oraz liczby klientów (ponad 30). Wyszliśmy poza polskie podwórko, realizując na przykład otwarcia sieci sklepów Footlocker w Europie. Grzegorz Kuć, business partner Ten Team, która znalazła się w Top 10 Agencji w dziesiątej edycji MP Power Awards®, podsumowuje ostatni rok w branży i w działalności swojej firmy oraz wskazuje najważniejsze trendy i wyzwania 2023.
 
Najważniejsze trendy i zjawiska 2022
1. Kreacja tak samo ważna jak produkcja. Po naszych ubiegłorocznych realizacjach widzimy, że powracający boom na wydarzenia spowodował również wzrost wymagań co do jakości pomysłu kreatywnego. Klienci coraz częściej wymagają kreatywnych i zaskakujących rozwiązań, również przy ograniczonych budżetach. Coraz większą rolę odgrywają w agencjach działy kreacji, ponieważ oczekiwania w stosunku do agencji eventowych również się zmieniły – agencje coraz bardziej będą zmieniać się w kierunku agencji 360, niż wyłącznie tych związanych z produkcją eventów.

2. Personalizacja słowo klucz. Jeszcze bardziej istotne stało się indywidualne podejście, spersonalizowane pomysły i rozwiązania. I faktycznie weszliśmy na level zupełnie innej kreatywności, gdzie trzeba dopasować nietuzinkowy pomysł do budżetu, ale również do konkretnego odbiorcy. Jak nigdy liczy się dopasowanie narzędzi do potrzeb i wyróżników danej grupy docelowej.

3. Powrót do prostych form. Proste pomysły podane w nieoczywistej, ciekawej i przede wszystkim angażującej formie to Święty Graal, którego razem z klientami szukały agencje eventowe. Proste „patenty”, podane w bardzo kreatywny zyskują uznanie klientów. Szukanie rozwiązań upraszczających procesy oraz zupełnie inny sposób wykorzystania starego pomysłu również.

4. Powrót do bycia razem, zdefiniowany na nowo. Po dwóch latach lockdownu znów chcieliśmy być razem. Dwa lata Covidu, praca zdalna, nowy sposób spędzania czasu, rozmyta granica pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym – to wszystko spowodowało, że bliskość, wspólnota, a także granice pomiędzy tym, co prywatne i wspólne zostały zredefiniowane.
 
Najważniejsze trendy roku 2023

1. AI w służbie kreacji
. Rozwój sztucznej inteligencji – na razie jedynie raczkujący – będzie stopniowo wkraczał w życie agencji eventowych – usprawniając procesy m.in. w kreacji. Już dziś widzimy, że swoją chwilę sławy ma ChatGPT, który pozwala na szybszy research i bardziej kompleksową informację zwrotną, może stać się skutecznym narzędziem wsparcia copywriterów. Również rozwiązania takie jak Midjourney, stają się coraz ciekawszym narzędziem do wizualizowania nawet najbardziej kreatywnych i szalonych pomysłów. Oczywiście, AI nie zastąpi w pracy kreatywnego, nie wyprodukuje eventu, ale w znaczący sposób może ułatwić proces jego powstawania.

2. Metaversum. Zmiana przyzwyczajeń covidowych (eventy online) oraz problemy z dostępnością atrakcyjnych venue, powodują, że marki zaczynają szukać większej przestrzeni na kreatywne rozwiązania w alternatywnej, cyfrowej rzeczywistości.

3. Tęsknota za Millenium. Coraz większa tęsknota wśród millenialsów za „starymi czasami” (a to oni dziś decydują o budżetach :)) oraz odkrywanie przez Gen Z świata „boomerów” powodują, że elementy retro poddane lekkiemu tuningowi będą coraz bardziej trendujące.

4. ESG. Ekologia i wszystkie zagadnienia związane z szeroko rozumianym dobrostanem człowieka, w kontekście ekologii będą odgrywać coraz większą rolę w realizacji wydarzeń. Agencje zostaną zobligowane do dostosowania się do coraz bardziej świadomych i proekologicznych postaw na etapie kreacji, produkcji i komunikacji. To już nie będzie tylko trend, który ogranicza się do segregacji śmieci na wydarzeniu, stanie się to standardem i „must be”, na każdym evencie. Świadomość będzie rosnąć, a dzięki temu powstawać będą zupełnie nowe, innowacyjne rozwiązania.
 
Najważniejsze wyzwania roku 2023
1. „Efekt wow” jako key factor.
Cały czas w briefach spotykamy się z bliżej niedookreślonym sformułowaniem, że klient czeka na „efekt wow”. Wyzwaniem dla agencji będzie znalezienie takiego czynnika. Czymkolwiek on jest, agencje będą zmuszane przez klientów do zaskakiwania nie tylko uczestników wydarzeń, ale rownież kreatywnym podejściem do miejsc, rozwiązań, łączenia sprzeczności. Dlatego zmienią się oczekiwania względem agencji. Klienci są wyedukowani, wiele też już „widzieli”, więc tym ciężej jest ich zaskoczyć.

2. Wszystko już było. A skoro było, trzeba znaleźć zupełnie nowe rozwiązania. W efekcie, coraz większą rolę w procesie przygotowania i realizacji wydarzeń będą odgrywały działy kreacji. Agencje myślące o swojej przyszłości wyłącznie w kontekście produkcyjnym, będą miały duże problemy, aby spełnić wymagania klientów. Zwłaszcza, że…

3. Budżety będą się kurczyć. Nadciąga spowolnienie, które może chwilę potrwać. Wydaje się, że w pierwszym etapie klienci „przytną” budżety eventowe, ale będą chcieli utrzymać ich liczbę z możliwie najmniejszą stratą dla ich jakości. Po tym krótkim okresie przejdą jednak w tryb „mniej, ale bez utraty jakości”. Niezależnie od podejścia, agencje będą musiały wejść na wyżyny kreatywności, aby przeżyć.

4. Gen Z jako oś zainteresowania. Marki coraz częściej zaczynają spoglądać w stronę Gen Z, często zupełnie tego pokolenia nie rozumiejąc, ale intuicyjnie czując, że to tam jest ich nowy klient. Będą zatem posiłkować się kompetencjami agencji, które muszą doskonale rozumieć to pokolenie i wzorce, według jakich Gen Z funkcjonuje i będą w stanie przełożyć to również na kreację i produkcję.

5. Kryzys energetyczny plus surowcowy jako wyzwanie dla produkcji. W wojennym roku 2022, w obliczu inflacji mierzyliśmy się z tym problemem wielokrotnie. Nieoczekiwane wzrosty cen będą destrukcyjne dla budżetów projektów i konsekwentnie zmniejszając marżę agencji. Tylko kreatywnie myślące, umiejące optymalizować budżety agencje będą wygrywać na rynku.

6. Poproszę jakieś nowe venue? Spowolni się powstawanie lokalizacji eventowych, a także obiektów hotelowych. Co stwarza nie lada wyzwanie, bo klienci spodziewają coraz to nowych propozycji lokalizacji pod wydarzenie. Szczególnie newralgiczny jest obszar przestrzeni, gdzie grupy są najliczniejsze.

7. Zrozumienie. A właściwie jego nowe oblicze. Zrozumienie na linii klient – agencja, aby nie stracić z oczu, że cel jest wspólny. W związku z wieloma zmianami, które zachodzą w naszej branży, podwyżki cen, brak surowca, kryzys energetyczny, a z drugiej strony zastoje lub wręcz cięcie budżetów na działania eventowe w firmie. Powoduje to, że każda ze stron ma swoje ograniczenia i wyzwania. Jak nigdy liczyć będzie się otwarty dialogi zrozumienie!
 
Ten Team w 2022
2022 rok był dla nas rokiem wielu zmian. Po czterech latach zamieniliśmy gwarne warszawskie Powiśle na zieloną i spokojną Saska Kępę. Po dwóch audytach wewnętrznych zmieniliśmy strukturę agencji i sposób zarządzania. Zmieniliśmy sposób myślenia o kreacji i produkcji. Dzięki nowemu podejściu potwierdziliśmy, że jesteśmy atrakcyjnym partnerem do współpracy dla kontrahentów zagranicznych, domów mediowych, agencji sieciowych. W efekcie kolejny rok obfitował nie tylko w produkcje krajowe, ale również zagraniczne – zrealizowaliśmy największy event w naszej historii dla marki Panattoni, przygotowaliśmy jako jedna z niewielu agencji na świecie innowacyjny Galaxy Playground dla Samsunga w centrum Warszawy. Wyszliśmy poza polskie podwórko, realizując na przykład otwarcia sieci sklepów Footlocker w Europie. 
W efekcie 2022 był dla nas rekordowym rokiem pod względem przychodów, liczby zrealizowanych projektów (ponad 120) oraz liczby klientów (ponad 30). Mogliśmy też liczyć na wieloletnich sprawdzonych partnerów biznesowych, którzy od lat nam ufają i dzięki którym ten rekordowy rok udało nam się zakończyć z sukcesami. Słowem… same sukcesy!

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl