Arena Gliwice: wartość sponsoringowa to 221 milionów złotych

Wartość sponsoringowa Areny Gliwice w 2022 roku, obliczona przez firmę PSMM Monitoring & More, to ponad 221 milionów złotych. Obiekt w tym czasie odwiedziło prawie 400 tysięcy gości.
 
– Miniony rok był dla Areny Gliwice bardzo intensywny i wyjątkowy. Pojawiło się u nas prawie 400 tysięcy gości, czyli o ponad jedną trzecią więcej niż w ostatnim roku przed pandemią. To pokazuje skalę potencjału marketingowego i biznesowego. Widać, że obecność dużych obiektów po prostu wpływa na wizerunek miast, zwiększa ich atrakcyjność – ocenia Marcin Herra, prezes spółki Arena Operator zarządzającej obiektem.
 
W badaniu przeanalizowano ponad 1100 tytułów prasowych, pięć mln źródeł internetowych, najważniejsze media społecznościowe oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. Z podsumowania wynika, że wartość sponsoringowa marki Arena Gliwice (wraz z ekwiwalentem reklamowym) to 221 milionów złotych. Obecność Areny jest impulsem dla budowy dobrego wizerunku miasta.
W badaniu oceniony został także wydźwięk przekazów dotyczących Areny. O jakości i standardach reprezentowanych przez jej zespół świadczy brak publikacji o negatywnym charakterze. Kontekst, w którym pojawia się gliwicki obiekt jest albo pozytywny (ponad 8000 publikacji), albo neutralny (ponad 6000). W badaniu nie znaleziono ani jednego przekazu, w którym Arena pojawiałaby się w złym świetle.
–  Wyniki badań to duże wyróżnienie dla całego zespołu, który solidnie przepracował cały rok. Pokazuje, że połączenie jakości infrastruktury obiektu z wiedzą i praktycznym wdrożeniem systemu zarządzania przynosi dobre efekty – dodaje Herra.
 
W 2022 roku w Arenie Gliwice odbyło się 213 wydarzeń. Wśród dużych wydarzeń, chętnie opisywanych medialnie znalazły się: Mistrzostwa Świata w Siatkówce Mężczyzn, Mistrzostwa Świata w Siatkówce Kobiet (Gliwice jako jedyne miasto w Polsce było gospodarzem obu mundiali), KSW 77, Hot Wheels, koncert Nick Cave, Fame MMA, High League, Dreamstate Europe i Koncert Muzyki Filmowej Hansa Zimmera. Popularnością cieszył się również show telewizyjny Ninja Warrior (kręcony właśnie w Gliwicach).
– Jednym z produktów Areny Gliwice jest Business & Conference Centre, czyli bardzo dobra infrastruktura biznesowa oraz konferencyjno-targowa, która z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Dzięki niej jesteśmy w stanie gościć zarówno te najmniejsze spotkania firmowe na kilkanaście osób, jak również wydarzenia biznesowe dla kilku tysięcy gości. Przekłada się to na dotarcie do dużej liczby podmiotów i umacnianie pozycji w środowisku biznesowym – mówi Konrad Kozioł, dyrektor sprzedaży i marketingu Areny Gliwice.

Przekaz zawierający kontekst Areny Gliwice i Gliwic trafił do blisko 620 milionów odbiorców mediów tradycyjnych. W mediach społecznościowych te publikacje dotarły do blisko 130 milionów internautów.
Informacje o Arenie Gliwice pojawiały się w internecie (prawie 9000 razy), na drugim miejscu znalazła się telewizja (ponad 3000 razy), na trzecim radio, a na czwartym prasa.
Media, które najczęściej emitowały informacje zawierające kontekst Areny Gliwice to RMF FM i Maxxx, Radio CCM, Sportowe Fakty Wirtualna Polska, portal mma.pl, Radio Eska, Teen Nick oraz e-sport tv. Z kolei najwięcej odbiorców informacji o wydarzeniach z Areny zgromadziły RMF, TVN 24, Sportowe Fakty, Wirtualna Polska i Polsat. Informacje te trafiły do 17 milionów odbiorców. W mazowieckim było to prawie 9,5 miliona. Prawie dwa miliony osób miało okazję usłyszeć o Arenie w małopolskim, ponad milion w dolnośląskim, pomorskim, łódzkim i kujawsko-pomorskim.
 
Arena Gliwice to:

  • 4,5 roku działalności
  • ponad 800 zrealizowanych wydarzeń (od początku funkcjonowania)
  • 213 wydarzeń (w roku 2022)
  • ponad 1 000 000 gości od początku funkcjonowania
  • 385 951 gości (w roku 2022)
  • 221 mln zł wartości sponsoringowej (za rok 2022)
Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl