Arena Gliwice: wartość sponsoringowa to 221 milionów złotych
Wartość sponsoringowa Areny Gliwice w 2022 roku, obliczona przez firmę PSMM Monitoring & More, to ponad 221 milionów złotych. Obiekt w tym czasie odwiedziło prawie 400 tysięcy gości.
– Miniony rok był dla Areny Gliwice bardzo intensywny i wyjątkowy. Pojawiło się u nas prawie 400 tysięcy gości, czyli o ponad jedną trzecią więcej niż w ostatnim roku przed pandemią. To pokazuje skalę potencjału marketingowego i biznesowego. Widać, że obecność dużych obiektów po prostu wpływa na wizerunek miast, zwiększa ich atrakcyjność – ocenia Marcin Herra, prezes spółki Arena Operator zarządzającej obiektem.
W badaniu przeanalizowano ponad 1100 tytułów prasowych, pięć mln źródeł internetowych, najważniejsze media społecznościowe oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. Z podsumowania wynika, że wartość sponsoringowa marki Arena Gliwice (wraz z ekwiwalentem reklamowym) to 221 milionów złotych. Obecność Areny jest impulsem dla budowy dobrego wizerunku miasta.
W badaniu oceniony został także wydźwięk przekazów dotyczących Areny. O jakości i standardach reprezentowanych przez jej zespół świadczy brak publikacji o negatywnym charakterze. Kontekst, w którym pojawia się gliwicki obiekt jest albo pozytywny (ponad 8000 publikacji), albo neutralny (ponad 6000). W badaniu nie znaleziono ani jednego przekazu, w którym Arena pojawiałaby się w złym świetle.
– Wyniki badań to duże wyróżnienie dla całego zespołu, który solidnie przepracował cały rok. Pokazuje, że połączenie jakości infrastruktury obiektu z wiedzą i praktycznym wdrożeniem systemu zarządzania przynosi dobre efekty – dodaje Herra.
W 2022 roku w Arenie Gliwice odbyło się 213 wydarzeń. Wśród dużych wydarzeń, chętnie opisywanych medialnie znalazły się: Mistrzostwa Świata w Siatkówce Mężczyzn, Mistrzostwa Świata w Siatkówce Kobiet (Gliwice jako jedyne miasto w Polsce było gospodarzem obu mundiali), KSW 77, Hot Wheels, koncert Nick Cave, Fame MMA, High League, Dreamstate Europe i Koncert Muzyki Filmowej Hansa Zimmera. Popularnością cieszył się również show telewizyjny Ninja Warrior (kręcony właśnie w Gliwicach).
– Jednym z produktów Areny Gliwice jest Business & Conference Centre, czyli bardzo dobra infrastruktura biznesowa oraz konferencyjno-targowa, która z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Dzięki niej jesteśmy w stanie gościć zarówno te najmniejsze spotkania firmowe na kilkanaście osób, jak również wydarzenia biznesowe dla kilku tysięcy gości. Przekłada się to na dotarcie do dużej liczby podmiotów i umacnianie pozycji w środowisku biznesowym – mówi Konrad Kozioł, dyrektor sprzedaży i marketingu Areny Gliwice.
Przekaz zawierający kontekst Areny Gliwice i Gliwic trafił do blisko 620 milionów odbiorców mediów tradycyjnych. W mediach społecznościowych te publikacje dotarły do blisko 130 milionów internautów.
Informacje o Arenie Gliwice pojawiały się w internecie (prawie 9000 razy), na drugim miejscu znalazła się telewizja (ponad 3000 razy), na trzecim radio, a na czwartym prasa.
Media, które najczęściej emitowały informacje zawierające kontekst Areny Gliwice to RMF FM i Maxxx, Radio CCM, Sportowe Fakty Wirtualna Polska, portal mma.pl, Radio Eska, Teen Nick oraz e-sport tv. Z kolei najwięcej odbiorców informacji o wydarzeniach z Areny zgromadziły RMF, TVN 24, Sportowe Fakty, Wirtualna Polska i Polsat. Informacje te trafiły do 17 milionów odbiorców. W mazowieckim było to prawie 9,5 miliona. Prawie dwa miliony osób miało okazję usłyszeć o Arenie w małopolskim, ponad milion w dolnośląskim, pomorskim, łódzkim i kujawsko-pomorskim.
Arena Gliwice to:
- 4,5 roku działalności
- ponad 800 zrealizowanych wydarzeń (od początku funkcjonowania)
- 213 wydarzeń (w roku 2022)
- ponad 1 000 000 gości od początku funkcjonowania
- 385 951 gości (w roku 2022)
- 221 mln zł wartości sponsoringowej (za rok 2022)