Targi Kraków: Krakdent® z ofertą bleisure

Targi Kraków wprowadzają do swoich projektów ofertę bleisure. Przykładem będzie zbliżająca się 29. edycja Międzynarodowych Targów Stomatologicznych Krakdent® (31.03-1.04), która odbywa się w Expo Kraków. Podczas wydarzenia zostanie również przeprowadzone badanie dotyczące oczekiwań uczestników co do łączenia wypoczynku i pracy podczas imprez targowych.

Przedstawiciele branży stomatologicznej będą mieli możliwość skorzystania z programu szkoleń, międzynarodowej wystawy prezentującej najnowsze produkty i nawiązać kontakt z ponad 300 polskimi i zagranicznymi wystawcami oraz, dzięki działaniom organizatora, odkryć Kraków. Pierwszą z inicjatyw wykorzystujących trend bleisure jest akcja DENTOspoty. Dzięki nawiązaniu współpracy z lokalnymi kawiarniami, klubami, restauracjami i muzeami targi wskazują uczestnikom miejsca, w których mogą spędzić czas wolny, a dodatkowo skorzystać ze zniżki. Na uczestników wydarzenia czekają partnerskie restauracje i kawiarnie. Jak podkreśla organizator targów, nikt nie musi już szukać polecanych w internecie miejsc. Rekomendacje organizatora mają ułatwić również wybór hoteli i atrakcji na krotki urlop po zakończeniu wydarzenia. Targi Krakdent® oferują także rozrywkę w trakcie i po części biznesowej. Uczestnicy zmęczeni pełnych rozmów i szkoleń dniem mogą zobaczyć Kraków bez opuszczania terenu Expo Kraków. Na targach będą mogli wsiąść do helikoptera i podziwiać miasto z lotu ptaka. A po zamknięciu Międzynarodowego Centrum Targowo-Kongresowego Expo Kraków odbędzie się impreza Krakdance Party&Chill.
Firma Targi w Krakowie, organizator Targów Krakdent®, oprócz podążania za trendem bleisure travel i czerpania z niego inspiracji, chce również poznać oczekiwania uczestników wydarzeń, dotyczące łączenia wypoczynku i pracy podczas imprez targowych. Umożliwi to współpraca nawiązana z Instytutem Przedsiębiorczości Uniwersytetu Jagiellońskiego i Katedrą Turystyki i Badań Regionalnych Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, które zbadają preferencje uczestników targów podczas zbliżającej się edycji Targów Krakdent®.
 
Skąd pochodzi zjawisko bleisure
Trend w turystyce biznesowej, łączący business i leisure, czyli obowiązki służbowe i wypoczynek, zaczął rozwijać się już w pierwszej dekadzie lat dwutysięcznych, ale ostatnio wzbudza coraz większe zainteresowanie. Wykorzystuje go m.in. branża hotelarska, gastronomiczna, miasta, a nawet całe kraje promujące swoje atrakcje.
W 2003 roku Rob Davidson, ekspert branży MICE, w pracy „Adding Pleasure to Business” wskazywał kilka sposobów na wplecenie w podróże biznesowe czasu rekreacji i relaksu. Jako możliwe rozwiązanie proponował stworzenie specjalnych programów dla rodzin pracowników podczas wyjazdów. Sugerował też zachęcanie podróżujących służbowo do powrotu do danej lokalizacji na prywatny urlop. Zaproponował również możliwość przedłużenia pobytu na konferencji czy delegacji o kilka dni, poświęcając je rozrywkom i angażowanie pracowników w turystyczne i towarzyskie aktywności podczas trwania podróży służbowej. To właśnie dwa ostatnie wskazane przez Davidsona rozwiązania stanowią fundament trendu bleisure.
Chociaż idea łączenia rozrywki i pracy nie była obca ani nauce, ani biznesom przed XXI wiekiem, to termin bleisure powstał w 2009 roku. Datę tę można połączyć z wkroczeniem na rynek pracy pokolenia Y – Millenialsów. To właśnie ono stanowiło motywację do przemian w turystyce biznesowej. Millenialsi podróżują i wydają na ten cel więcej pieniędzy niż poprzednie generacje. Dlaczego? Ogromny wpływ na ich decyzje turystyczne miał kryzys finansowy z 2008 roku, który dotknął ich na samym początku wchodzenia w życie zawodowe i który zmienił ich realia, nawyki finansowe, ale także potrzeby. Przedstawiciele pokolenia Y bardziej niż poprzednie generacje są skłonni do inwestowania w doświadczenia i rozwój osobisty, niż w przedmioty, nieruchomości, a przez wątpliwą stabilność finansową mają mniejszą skłonność do oszczędzania zarobionych pieniędzy. Dlatego wdrażanie w życie trendu bleisure jest dla nich dobrym rozwiązaniem – podczas podróży biznesowych mogą jednocześnie spełniać się i rozwijać w przestrzeni zawodowej, ciesząc się wizytami w innych miastach i krajach i oszczędzając na ich kosztach.

W latach 2018/2019 zainteresowanie ideą i sposobami na łączenie obowiązków zawodowych z relaksem w podróży zwiększyło się. Trend zaczął być wykorzystywany w marketingu branż hospitality, merketingu miast czy promocji branży PCO. Do badań naukowców na temat trendu przyłączyły się firmy prywatne, chcące zgłębić potencjalne korzyści dla swoich działalności. Research przeprowadzony przez firmę Expedia w 2018 roku wykazał, że najchętniej w aktywności łączące prace z relaksem angażują się pracownicy, których podróże trwają 2-3 dni i którzy odwiedzają miasta lub kraje dalekie od ich miejsc zamieszkania. Z kolei badania brytyjskiego pisma The Economist pokazały, że – pomimo różnic na rynkach amerykańskim, azjatyckim i europejskim – jesteśmy w stanie wyróżnić ulubione aktywności wszystkich bleisure travelers: najchętniej wybieranymi przez nich atrakcjami są wizyty w lokalnych restauracjach i zwiedzanie kulturowo i historycznie istotnych miejsc dla odwiedzanego regionu. Na drugim miejscu wybieranych aktywności plasują się odwiedziny w muzeach i galeriach sztuki. Badania pozwoliły również na zdobycie innej, istotnej informacji na temat wyborów i stylu podróżowania bleisure travelers. Okazało się, że podróżujący służbowo najczęściej nie organizują swojego czasu wolnego z wyprzedzeniem – nie robią rezerwacji w restauracjach, nie wybierają przewodników, tras zwiedzania, ani rozrywek na wieczór. Ich decyzje dyktowane są samopoczuciem i ilością wolnego czasu, które zmieniają się w trakcie podróży. To pokazuje, jak dużą rolę do odegrania mają organizatorzy np. targów, przygotowując oferty dla odwiedzających je klientów. Nawiązanie współpracy z lokalnymi restauracjami, ośrodkami kultury i popularnymi przestrzeniami rozrywkowymi może w ogromnym stopniu wpłynąć na wybór i sposób spędzania czasu przez uczestników eventów.
Jak podaje Forbes, w 2022 roku aż 89 proc. zapytanych o plany związane z podróżami służbowymi zadeklarowało chęć wzbogacenia ich o skorzystanie z atrakcji, wydłużenia wyjazdu o kilka dni urlopu lub zabrania w podróż rodziny lub przyjaciół. Na tak ogromny rozkwit trendu wpływ miała pandemia wirusa Covid-19.
Korzyści w łączeniu pracy z rekreacją dostrzegają również pracodawcy. Wiele opracowań naukowych i wypowiedzi specjalistów w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi wskazuje, że pracownicy, którym przełożeni zapewniają możliwość relaksu, dbania o work-life balance, a także rozwoju niezwiązanego jedynie z obowiązkami zawodowymi, wykazują się większą lojalnością wobec pracodawcy, są mniej skłonni do odejścia i wyżej oceniają swoje miejsce pracy, co pozytywnie wpływa na ich motywacje oraz produktywność.
 
Korzyści dla branży spotkań
Realizowanie działań przez przedstawicieli branży MICE, mając na uwadze trend bleisure, może pomóc w budowaniu dobrych relacji nie tylko ze stałymi klientami, ale także wzbudzić zainteresowanie wśród nowych grup odbiorców, zwłaszcza przedstawicieli młodszych pokoleń, którzy decydując się na wzięcie udziału w evencie, zwracają uwagę na ofertę wykraczającą poza program samego wydarzenia.
Takie działania mogą także zbudować silne więzi z lokalnymi biznesami, których współpraca jest kluczowa do zbudowania zachęcającego programu atrakcji łączących aktywności zawodowe z czasem wolnym. Ważne dla miast i krajów ośrodki kultury, restauracje, miejsca rozrywki mogą stać się nie tylko silnym partnerem, ale także dodatkowym kanałem promocji wydarzeń targowych.
Opracowania naukowe dotyczące tematu bleisure podają, że motywacje podróżujących decydujących się na konkretne formy turystyki dzielą się na dwa rodzaje czynników: czynniki push i pull. Push to pierwotne powody, najczęściej wewnętrzne pragnienia, które popychają potencjalnego podróżującego do podjęcia decyzji o wyjeździe. Mogą to być potrzeby odpoczynku, rozwoju, zdobycia nowych kontaktów biznesowych, oderwania się od rutyny pracy. Drugi zestaw czynników – czynniki pull – są zewnętrzne i zależą głównie od lokalizacji, którą rozważa podróżny jako cel swojego wyjazdu. Należeć do nich mogą np. klimat miejsca, natura, atrakcyjność venue, w którym odbywa się wydarzenie i proponowane przez organizatora opcje spędzania wolnego czasu. Wdrażając założenia trendu bleisure, branża targowa może jeszcze lepiej odpowiadać na oba zestawy czynników.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl